torsdag, maj 06, 2010
inte klaga på vädret
God morgon! Nu får man faktiskt inte klaga på vädret, det är helt underbart ute, helt skönt! Jag har sovit gott i natt och alltihopa, nu ska jag hoppa in i duschen, och jag får skjuts av vice ordförande för HSO idag, det är så skönt. Vi ska diskutera hur vi ska göra med HSO-mötet, det är bara två anmälda, det är inte bra. Det ser inte bra ut, det är bara styrelsen som anmäler sig, inga föreningar, jag tycker det är väldigt dåligt. Vi får se vad vi kan göra åt detta, det är bra att vi kan prata på vägen upp. Idag ska jag ha fika på jobbet, men jag har inte planerat in nånting. Sån är jag idag, jag ligger efter med min planering. Ni får ha en skön dag, för nu ska jag äta frukost och duscha mig och så!
inte klaga på vädret
God morgon! Nu får man faktiskt inte klaga på vädret, det är helt underbart ute, helt skönt! Jag har sovit gott i natt och alltihopa, nu ska jag hoppa in i duschen, och jag får skjuts av vice ordförande för HSO idag, det är så skönt. Vi ska diskutera hur vi ska göra med HSO-mötet, det är bara två anmälda, det är inte bra. Det ser inte bra ut, det är bara styrelsen som anmäler sig, inga föreningar, jag tycker det är väldigt dåligt. Vi får se vad vi kan göra åt detta, det är bra att vi kan prata på vägen upp. Idag ska jag ha fika på jobbet, men jag har inte planerat in nånting. Sån är jag idag, jag ligger efter med min planering. Ni får ha en skön dag, för nu ska jag äta frukost och duscha mig och så!
onsdag, maj 05, 2010
solen skiner
Jag vaknar på morgonen när solen skiner genom till sovrummet. Det är helt underbart. Det känns som att solen kommer och vara uppe lite mer nu. Det är jätteskönt.
Idag är det riktigt lyx igen för jag får ha bilen till jobbet. Det är alldeles skönt. Det känns väldigt gott att få ha det.
Jag ska jobba på två skolor idag, så får vi se. Så fixar Henke mat när jag kommer hem här, så jag behöver inte tänka på maten på jobbet. Hoppas det håller i sig det fina vädret nu hela dagen så att vi kan hänga ut tvätt.
Ni får ha en bra onsdag!
Idag är det riktigt lyx igen för jag får ha bilen till jobbet. Det är alldeles skönt. Det känns väldigt gott att få ha det.
Jag ska jobba på två skolor idag, så får vi se. Så fixar Henke mat när jag kommer hem här, så jag behöver inte tänka på maten på jobbet. Hoppas det håller i sig det fina vädret nu hela dagen så att vi kan hänga ut tvätt.
Ni får ha en bra onsdag!
solen skiner
Jag vaknar på morgonen när solen skiner genom till sovrummet. Det är helt underbart. Det känns som att solen kommer och vara uppe lite mer nu. Det är jätteskönt.
Idag är det riktigt lyx igen för jag får ha bilen till jobbet. Det är alldeles skönt. Det känns väldigt gott att få ha det.
Jag ska jobba på två skolor idag, så får vi se. Så fixar Henke mat när jag kommer hem här, så jag behöver inte tänka på maten på jobbet. Hoppas det håller i sig det fina vädret nu hela dagen så att vi kan hänga ut tvätt.
Ni får ha en bra onsdag!
Idag är det riktigt lyx igen för jag får ha bilen till jobbet. Det är alldeles skönt. Det känns väldigt gott att få ha det.
Jag ska jobba på två skolor idag, så får vi se. Så fixar Henke mat när jag kommer hem här, så jag behöver inte tänka på maten på jobbet. Hoppas det håller i sig det fina vädret nu hela dagen så att vi kan hänga ut tvätt.
Ni får ha en bra onsdag!
tisdag, maj 04, 2010
Hur läser elever i årskurs fyra
Man skulle kunna tro att svaga läsare har svårt att klara avancerade läsuppgifter. En fördjupningsstudie byggd på de data man samlat in i PIRLS år 2006 visar en mer komplex bild än så.
Professor Caroline Liberg visar i denna film att många mindre starka elever klarar relativt avancerade läsuppgifter. "En stor del av de mindre avancerade läsarna klarar ganska avancerade läsfärdigheter, som att dra slutsatser, tolka huvudbudskap och återge klart uttryckt men utspridd kunskap."
Studien visar också att läsfärdigheten i Sverige framför allt sjunker bland de riktigt goda läsarna.
Film och klippning Torbjörn Lundgren.
Hur läser elever i årskurs fyra
Man skulle kunna tro att svaga läsare har svårt att klara avancerade läsuppgifter. En fördjupningsstudie byggd på de data man samlat in i PIRLS år 2006 visar en mer komplex bild än så.
Professor Caroline Liberg visar i denna film att många mindre starka elever klarar relativt avancerade läsuppgifter. "En stor del av de mindre avancerade läsarna klarar ganska avancerade läsfärdigheter, som att dra slutsatser, tolka huvudbudskap och återge klart uttryckt men utspridd kunskap."
Studien visar också att läsfärdigheten i Sverige framför allt sjunker bland de riktigt goda läsarna.
Film och klippning Torbjörn Lundgren.
godmorgon
Jag är verkligen uppe med tuppen idag, vaknade klarvaken vid fem imorse.
God morgon! Solen skiner lite lätt här på morgonen, det är härligt att vakna till sånt! Och jag är inte hes ens idag, och jag är jätteglad för detta! Jag känner mig lite piggare, men trött och seg är man ju ändå… men idag har jag lyx, lyx, lyx! Idag får jag åka med Henke till jobbet, det är gott! Det är så skönt att slippa stressa med busstider och sånt, min tidsuppfattning är ganska dålig, hur lång tid det tar och så. Jag kanske skulle kunna gå lite senare ut till bussen, men jag vet inte hur jag orkar gå och så. Men ni får ha en bra tisdag, idag är det handikappråd-möte också. Vi ska gå och besöka reumatikerna, och se hur dom har det i sin nya lokal.
God morgon! Solen skiner lite lätt här på morgonen, det är härligt att vakna till sånt! Och jag är inte hes ens idag, och jag är jätteglad för detta! Jag känner mig lite piggare, men trött och seg är man ju ändå… men idag har jag lyx, lyx, lyx! Idag får jag åka med Henke till jobbet, det är gott! Det är så skönt att slippa stressa med busstider och sånt, min tidsuppfattning är ganska dålig, hur lång tid det tar och så. Jag kanske skulle kunna gå lite senare ut till bussen, men jag vet inte hur jag orkar gå och så. Men ni får ha en bra tisdag, idag är det handikappråd-möte också. Vi ska gå och besöka reumatikerna, och se hur dom har det i sin nya lokal.
godmorgon
Jag är verkligen uppe med tuppen idag, vaknade klarvaken vid fem imorse.
God morgon! Solen skiner lite lätt här på morgonen, det är härligt att vakna till sånt! Och jag är inte hes ens idag, och jag är jätteglad för detta! Jag känner mig lite piggare, men trött och seg är man ju ändå… men idag har jag lyx, lyx, lyx! Idag får jag åka med Henke till jobbet, det är gott! Det är så skönt att slippa stressa med busstider och sånt, min tidsuppfattning är ganska dålig, hur lång tid det tar och så. Jag kanske skulle kunna gå lite senare ut till bussen, men jag vet inte hur jag orkar gå och så. Men ni får ha en bra tisdag, idag är det handikappråd-möte också. Vi ska gå och besöka reumatikerna, och se hur dom har det i sin nya lokal.
God morgon! Solen skiner lite lätt här på morgonen, det är härligt att vakna till sånt! Och jag är inte hes ens idag, och jag är jätteglad för detta! Jag känner mig lite piggare, men trött och seg är man ju ändå… men idag har jag lyx, lyx, lyx! Idag får jag åka med Henke till jobbet, det är gott! Det är så skönt att slippa stressa med busstider och sånt, min tidsuppfattning är ganska dålig, hur lång tid det tar och så. Jag kanske skulle kunna gå lite senare ut till bussen, men jag vet inte hur jag orkar gå och så. Men ni får ha en bra tisdag, idag är det handikappråd-möte också. Vi ska gå och besöka reumatikerna, och se hur dom har det i sin nya lokal.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)