onsdag, april 28, 2010

sjukvården

God morgon, ny spännande dag här. Jag har sovit bättre i natt också. Så att det är väldigt bra med tabletterna, men jag är väldigt seg efter att jag har använt de här tabletterna. Det är 50 mg tablett för min slemhosta. Usch, säger jag bara. Ögonen börjar bli lite bättre, men inte till 100%.
Det är gråmulet här idag och så.
Men jag kan inte fatta än idag att dom remitterar inom samma avdelningar. Jag tycker det skulle vara en röd tråd inom avdelningen.
Det är så jävla byråkratiskt idag inom sjukvården. Jag fattar det inte. Jag blir inte klok på detta. Jag kliar mig i huvudet!
Det blev lite race på jobbet igår. Vi var nere på Innovatum och det var jätteroligt. Gud, vilket bra ställe det är! Dom har robotar som man styrde med datorn – som var som ett liv! Det var himla kul och se det. Jag var helt fascinerad, man kunde trycka på datorn och så gick den på andra sidan! Det var himla kul, dom hade 40 minuters pass. Sedan när jag hade slutat jobbet så kom Henke och hämtade mig,

så vi for och handlade lite grann. Vi gjorde kassler med mango och vispade grädde med chili i. Det är smarrigt och gott. Sedan åt vi lite glass till efterrätt. Vi satt och slöade framför TV´n och tog det väldigt lugnt. Jag orkade ingenting. Det är så hemskt och tjata varje dag. Hur mår du? säger Henke till mig och jag vill inte säga att jag känner mig dålig. Jag vet inte vad jag ska säga snart, för det syns ju inte utanpå hur man mår. Tänk om jag kunde vara genomskinlig ibland och kunna tala om att nu att man mår skit. Ja, så är det. Men ni får ha en god kväll.

sjukvården

God morgon, ny spännande dag här. Jag har sovit bättre i natt också. Så att det är väldigt bra med tabletterna, men jag är väldigt seg efter att jag har använt de här tabletterna. Det är 50 mg tablett för min slemhosta. Usch, säger jag bara. Ögonen börjar bli lite bättre, men inte till 100%.
Det är gråmulet här idag och så.
Men jag kan inte fatta än idag att dom remitterar inom samma avdelningar. Jag tycker det skulle vara en röd tråd inom avdelningen.
Det är så jävla byråkratiskt idag inom sjukvården. Jag fattar det inte. Jag blir inte klok på detta. Jag kliar mig i huvudet!
Det blev lite race på jobbet igår. Vi var nere på Innovatum och det var jätteroligt. Gud, vilket bra ställe det är! Dom har robotar som man styrde med datorn – som var som ett liv! Det var himla kul och se det. Jag var helt fascinerad, man kunde trycka på datorn och så gick den på andra sidan! Det var himla kul, dom hade 40 minuters pass. Sedan när jag hade slutat jobbet så kom Henke och hämtade mig,

så vi for och handlade lite grann. Vi gjorde kassler med mango och vispade grädde med chili i. Det är smarrigt och gott. Sedan åt vi lite glass till efterrätt. Vi satt och slöade framför TV´n och tog det väldigt lugnt. Jag orkade ingenting. Det är så hemskt och tjata varje dag. Hur mår du? säger Henke till mig och jag vill inte säga att jag känner mig dålig. Jag vet inte vad jag ska säga snart, för det syns ju inte utanpå hur man mår. Tänk om jag kunde vara genomskinlig ibland och kunna tala om att nu att man mår skit. Ja, så är det. Men ni får ha en god kväll.

tisdag, april 27, 2010

första gången

Det är tisdag morgon… idag – för första gången på fem veckor - har jag sovit en hel natt utan att bli väckt av min hosta, av mina nya hostmediciner! Så nu äntligen kanske jag får sova lite bättre på natten! Gud va skönt, gud va gott det är, det känns helt underbart att få sova på natten nu igen!
 idag ska jag på teater med barnen, får se om jag klarar av att gå dit. Ha det så gott!'

Vi var på MÅG (Magnus Åberg Gymnasiet) och Sagabiografen med eleverna. Det var jättekul. Den hette ”Båt, svett och tårar”. Det var ungdomar som hade hittat på en väldigt bra teater där. De sjöng och spelade och barnen tyckte det var jätteroligt. Dom hade gjort det på estetiska linjen detta. Det var en upplevelse och se. Jag fick se faktiskt min granne här också. Det var himla kul och se pojken, han går ut sista året på gymnasiet nu.


När vi kom hem så tog vi lite pyttipanna och gjorde i ordning här. Sedan åkte jag på mediaprojektet för jag tänkte att jag måste komma ut lite granna. Så jag var på det, men jag blev lite trött. Nu har jag fått filmkamera med mig hem. Nu ska jag testa och filma en vecka här. Få se hur detta går, men det får jag försöka med. Sen gjorde jag och köttfärssås för att han skulle ha med sig till jobbet men det behövde han ju inte. Så att så blev det. Nu får ni ha en bra !!!

första gången

Det är tisdag morgon… idag – för första gången på fem veckor - har jag sovit en hel natt utan att bli väckt av min hosta, av mina nya hostmediciner! Så nu äntligen kanske jag får sova lite bättre på natten! Gud va skönt, gud va gott det är, det känns helt underbart att få sova på natten nu igen!
 idag ska jag på teater med barnen, får se om jag klarar av att gå dit. Ha det så gott!'

Vi var på MÅG (Magnus Åberg Gymnasiet) och Sagabiografen med eleverna. Det var jättekul. Den hette ”Båt, svett och tårar”. Det var ungdomar som hade hittat på en väldigt bra teater där. De sjöng och spelade och barnen tyckte det var jätteroligt. Dom hade gjort det på estetiska linjen detta. Det var en upplevelse och se. Jag fick se faktiskt min granne här också. Det var himla kul och se pojken, han går ut sista året på gymnasiet nu.


När vi kom hem så tog vi lite pyttipanna och gjorde i ordning här. Sedan åkte jag på mediaprojektet för jag tänkte att jag måste komma ut lite granna. Så jag var på det, men jag blev lite trött. Nu har jag fått filmkamera med mig hem. Nu ska jag testa och filma en vecka här. Få se hur detta går, men det får jag försöka med. Sen gjorde jag och köttfärssås för att han skulle ha med sig till jobbet men det behövde han ju inte. Så att så blev det. Nu får ni ha en bra !!!

måndag, april 26, 2010

informationsmöte

God morgon! Det är måndag morgon och alltihopa… klockan är kvart i sex, jag är igenmurad på bägge ögonen, jag mår inte riktigt bra. Jag känner så här, att jag får känna efter varje morgon hur jag mår, om jag orkar med nånting över huvud taget. Det är inte säkert jag orkar med nånting, och så här har det varit i fem veckor. Jag känner att det här livet orkar jag inte med. Och många av mina vänner försvinner ifrån mig när jag är så här sjuk. Men då kanske det inte är några vänner att ha över huvud taget. Det är tur att jag har en underbar sambo som hjälper mig, och att jag mår bättre här. Det är synd om honom när jag är så här och inte orkar nånting. Vi kan inte planera en vecka framåt ens, det är inte roligt. Nu ska jag till NÄL på informationsmöte om hörapparat, får vi se hur detta går. Jag är lite suddig i ögonen. Men ha en bra måndag nu!
Ja, nu har jag varit på informationsmöte. Jag blir bara argare och argare. Den förbannade NU-sjukvården! Jag är så trött på dom.


Först gick man för att man inte hör till läkare och då får man olika mediciner…… Sedan skickade dom mig till öron.
Nej, vi får skicka dig till nästa gång igen. Då skickade dom mig till Strömstad. Så fick jag vänta igen – tre månader.
Då fick jag komma till informationsmöte idag. Vet ni vad jag fick höra då? Jag trodde att jag hade fått en ny tid till att prova ut en hörapparat. Nej! Då är det tre månader till plus semester. Nästan som att vänta barn. Nio månader och gå och vänta. Tänk dom som är hörselskadade att gå och vänta nio månader för att få hjälp!
Det inte klokt hur samhället är idag. Vilken service har NU-sjukvården idag? Hur har regeringen tänkt egentligen med detta? Det är inte klokt. Jag är frustrerad. Nio månader och gå och vänta… Mitt sociala liv har gått i spillror. Jag har svårt vissa dagar att gå på möten för jag orkar inte. Jag har svårt och gå till jobbet.
Det blir en ond cirkel. För sjukkassan får du inte var sjukskriven hur länge som helst heller. Jag blir förbannad på detta. Jag är så ilsken så jag kokar!
Men nu ska jag gå och lägga mig för jag har varit uppe fyra gånger i natt. Ni får ha en bra förmiddag här.

När jag kom hem från NÄL så jag gick faktiskt och lyssnade på Camilla Läckbergs bok. Jag vet inte vad jag ska säga om den ärligt talat. Den var lite kuslig och så men nej, jag tyckte det var lite för hemskt. Post Card killers. Ni får titta själv och se vad ni känner för den. Sen var jag och fixade en bok till; Henning Mankell, Den orolige mannen, en Kurt Wallander roman. Den ska jag börja lyssna på nu. Får ta bort lite av det där med för mycket hemska mord tänkte jag.
Sen ringde Henke och frågade vad vi skulle äta idag. Så vi köpte korv för jag kände att nej, jag fixade inte göra någon mat när jag har vart ute och sprungit. Så vi köpte Salcicca-korv och gjorde mos till det. Korv och mos med bröd gjorde vi. Ett tips till moset; jag kokar alltid med en lök i moset. Det blir mycket godare smak. Och så använder jag potatisgrytan. Det var riktigt smarrigt faktiskt. Det var länge sedan vi åt det.
Sen gjorde jag det sedvanliga – betalade räkningar och donade med det. Men det är lite jobbigt när man ser suddigt, men det får gå.
Det kan bli lite fel men det får rätta till sig efterhand.

Nu får ni ha en god kväll. Ha det så gott!




*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪ ♥ ♥ ♥*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪
Vad ska man skriva mer då, jo jag hittade årets första tussilago
 idag och nu känns det som om våren är här....

Näl fika 35kr...

informationsmöte

God morgon! Det är måndag morgon och alltihopa… klockan är kvart i sex, jag är igenmurad på bägge ögonen, jag mår inte riktigt bra. Jag känner så här, att jag får känna efter varje morgon hur jag mår, om jag orkar med nånting över huvud taget. Det är inte säkert jag orkar med nånting, och så här har det varit i fem veckor. Jag känner att det här livet orkar jag inte med. Och många av mina vänner försvinner ifrån mig när jag är så här sjuk. Men då kanske det inte är några vänner att ha över huvud taget. Det är tur att jag har en underbar sambo som hjälper mig, och att jag mår bättre här. Det är synd om honom när jag är så här och inte orkar nånting. Vi kan inte planera en vecka framåt ens, det är inte roligt. Nu ska jag till NÄL på informationsmöte om hörapparat, får vi se hur detta går. Jag är lite suddig i ögonen. Men ha en bra måndag nu!
Ja, nu har jag varit på informationsmöte. Jag blir bara argare och argare. Den förbannade NU-sjukvården! Jag är så trött på dom.


Först gick man för att man inte hör till läkare och då får man olika mediciner…… Sedan skickade dom mig till öron.
Nej, vi får skicka dig till nästa gång igen. Då skickade dom mig till Strömstad. Så fick jag vänta igen – tre månader.
Då fick jag komma till informationsmöte idag. Vet ni vad jag fick höra då? Jag trodde att jag hade fått en ny tid till att prova ut en hörapparat. Nej! Då är det tre månader till plus semester. Nästan som att vänta barn. Nio månader och gå och vänta. Tänk dom som är hörselskadade att gå och vänta nio månader för att få hjälp!
Det inte klokt hur samhället är idag. Vilken service har NU-sjukvården idag? Hur har regeringen tänkt egentligen med detta? Det är inte klokt. Jag är frustrerad. Nio månader och gå och vänta… Mitt sociala liv har gått i spillror. Jag har svårt vissa dagar att gå på möten för jag orkar inte. Jag har svårt och gå till jobbet.
Det blir en ond cirkel. För sjukkassan får du inte var sjukskriven hur länge som helst heller. Jag blir förbannad på detta. Jag är så ilsken så jag kokar!
Men nu ska jag gå och lägga mig för jag har varit uppe fyra gånger i natt. Ni får ha en bra förmiddag här.

När jag kom hem från NÄL så jag gick faktiskt och lyssnade på Camilla Läckbergs bok. Jag vet inte vad jag ska säga om den ärligt talat. Den var lite kuslig och så men nej, jag tyckte det var lite för hemskt. Post Card killers. Ni får titta själv och se vad ni känner för den. Sen var jag och fixade en bok till; Henning Mankell, Den orolige mannen, en Kurt Wallander roman. Den ska jag börja lyssna på nu. Får ta bort lite av det där med för mycket hemska mord tänkte jag.
Sen ringde Henke och frågade vad vi skulle äta idag. Så vi köpte korv för jag kände att nej, jag fixade inte göra någon mat när jag har vart ute och sprungit. Så vi köpte Salcicca-korv och gjorde mos till det. Korv och mos med bröd gjorde vi. Ett tips till moset; jag kokar alltid med en lök i moset. Det blir mycket godare smak. Och så använder jag potatisgrytan. Det var riktigt smarrigt faktiskt. Det var länge sedan vi åt det.
Sen gjorde jag det sedvanliga – betalade räkningar och donade med det. Men det är lite jobbigt när man ser suddigt, men det får gå.
Det kan bli lite fel men det får rätta till sig efterhand.

Nu får ni ha en god kväll. Ha det så gott!




*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪ ♥ ♥ ♥*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪
Vad ska man skriva mer då, jo jag hittade årets första tussilago
 idag och nu känns det som om våren är här....

Näl fika 35kr...

söndag, april 25, 2010

fototriss del 92

*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪ ♥ ♥ ♥*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪
picknick göra det för första gång i  vårhaga.
11 kaffet förlöpte utan problem men soligt o varmt?
Inte Speciellt men frisk luft behöver man i alla fall.
Fototriss del 92: Så här ser det ut där jag är idag, del 7


fototriss del 92

*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪ ♥ ♥ ♥*¨*•♫♪ ♥*¨*•♫♪
picknick göra det för första gång i  vårhaga.
11 kaffet förlöpte utan problem men soligt o varmt?
Inte Speciellt men frisk luft behöver man i alla fall.
Fototriss del 92: Så här ser det ut där jag är idag, del 7