torsdag, april 22, 2010

Solen skiner in genom sovrumsfönstret

God morgon! Solen skiner in genom sovrumsfönstret här, helt mysigt och gott att solen har kommit tillbaka! Och idag är det lyx, för Henke är ledig, så jag ska ha bilen. Sen ska jag till doktorn, får se vad han säger, för jag känner mig inte riktigt hundra, om jag kan gå till jobbet sen i eftermiddag och jobba. Får se vad han säger. Henke är så gullig och gör frukost här till mig nu. Får se hur detta går idag. Hoppas att vädret håller i sig!
Va gott väder ute idag, så skönt ute! När jag kom hem så hade Henke fixat jättegod karrémiddag här, med sås och potatis, när han var ledig och så. Så var jag hos läkaren, och han ville ju helt sjukskriva mig, men jag sa ”Du får sjukskriva mig 25 % då, så får vi se hur det funkar, vi testar. Det är inte roligt, men det får gå. Så jag jobbar några timmar per dag nu, i stället för att vara hemma. Det känns som ett bakslag för mig nu, att bli sjukskriven igen, det är inte roligt. Men nu ska vi sätta oss och se på tv och ta det lite lugnt här i kväll. Ha det så gott!



fika på jobbet idag..

Solen skiner in genom sovrumsfönstret

God morgon! Solen skiner in genom sovrumsfönstret här, helt mysigt och gott att solen har kommit tillbaka! Och idag är det lyx, för Henke är ledig, så jag ska ha bilen. Sen ska jag till doktorn, får se vad han säger, för jag känner mig inte riktigt hundra, om jag kan gå till jobbet sen i eftermiddag och jobba. Får se vad han säger. Henke är så gullig och gör frukost här till mig nu. Får se hur detta går idag. Hoppas att vädret håller i sig!
Va gott väder ute idag, så skönt ute! När jag kom hem så hade Henke fixat jättegod karrémiddag här, med sås och potatis, när han var ledig och så. Så var jag hos läkaren, och han ville ju helt sjukskriva mig, men jag sa ”Du får sjukskriva mig 25 % då, så får vi se hur det funkar, vi testar. Det är inte roligt, men det får gå. Så jag jobbar några timmar per dag nu, i stället för att vara hemma. Det känns som ett bakslag för mig nu, att bli sjukskriven igen, det är inte roligt. Men nu ska vi sätta oss och se på tv och ta det lite lugnt här i kväll. Ha det så gott!



fika på jobbet idag..

onsdag, april 21, 2010

varför ska jag vara så här dålig

God morgon! Jag vaknade slemmig här igen, så jag får stoppa och vara hemma. Usch, så jag känner mig, varför ska jag vara så här dålig? Jag gåt och lyssnar på ”Nattfåk,” den är hemskt, det är nästan otäckt att vara hemma ensam när jag läser den boken. Jag sitter och slappar i soffan och tar det lugnt. Jag har ätit lite frukost. Nu ska jag ta fisksoppan med ris till, och äta, och vänta på min älskling som kommer hem. Jag får se hur mycket jag orkar, jag ska be till Gud att jag orkar gå till jobbet i morgon! Jag längtar till jobbet, jag vill inte vara så här dålig.
Va synd om min öron-näs- och halsläkare, han har fått hjärtinfarkt, det var tråkigt att höra. Cellprovet fick jag ringa till verksamhetschefen om . Hon ringde upp mig sen och tackade för att jag hade ringt dom om återbud, så det var himla gott att jag fick gjort det också igår, så är det avklarat.
Nu ska jag bara vänta hem honom, så ska jag ta det lugnt här. Men varför ska jag vara så hes och täppt, det fattar jag inte.

varför ska jag vara så här dålig

God morgon! Jag vaknade slemmig här igen, så jag får stoppa och vara hemma. Usch, så jag känner mig, varför ska jag vara så här dålig? Jag gåt och lyssnar på ”Nattfåk,” den är hemskt, det är nästan otäckt att vara hemma ensam när jag läser den boken. Jag sitter och slappar i soffan och tar det lugnt. Jag har ätit lite frukost. Nu ska jag ta fisksoppan med ris till, och äta, och vänta på min älskling som kommer hem. Jag får se hur mycket jag orkar, jag ska be till Gud att jag orkar gå till jobbet i morgon! Jag längtar till jobbet, jag vill inte vara så här dålig.
Va synd om min öron-näs- och halsläkare, han har fått hjärtinfarkt, det var tråkigt att höra. Cellprovet fick jag ringa till verksamhetschefen om . Hon ringde upp mig sen och tackade för att jag hade ringt dom om återbud, så det var himla gott att jag fick gjort det också igår, så är det avklarat.
Nu ska jag bara vänta hem honom, så ska jag ta det lugnt här. Men varför ska jag vara så hes och täppt, det fattar jag inte.

tisdag, april 20, 2010

nattfåk är bra bok om är sjuk

Hej hopp! Är hemma och är sjuk, mår så sjuukt dåligt. Något vi inte gillar att jag e sjuk igen och kan inte träna börja för vårruset.
ja det är lite positivt fast man är dålig. Det står en jättebra artikel i tidningen idag om läsprojektet som jag har gjort. Det känns skönt och rektorn har berömt mig och detta, på grund av att jag är sjuk här också. Det är inte roligt men det får gå, ärligt talat. Ja, så är det. Vi får se hur detta går. Jag ska ringa till Öron-, näs- och halsläkaren nu här. Det är fan om jag ska ringa och avboka cellprovsundersökning klockan halv två. Då är det stängt på förmiddagen och telefonsvarare. Finns ingen mailkontakt eller något sånt. Det är väldigt dåligt på Fyrbodals hemsida med kontakt. Dom kunde haft mail eller som dom har på vårdcentralerna ”tryck 1” och prata in meddelande eller nåt annat sånt. Men nej, det går inte.


Nu skiter jag i detta. Jag blir förbannad för att dom inte kan ha telefontid. Nu ska jag gå och lägga mig och läsa och sova en stund igen här. Det är jätteroligt att höra och så. Ha det så gott!

Jag hitta en ny bok

som heter nattfåk och nu ska börja lyssna på den nu. Johan Theorin är en duktig på att uttrycka sig och förstod vad som gör en berättelse intressant för andra att lyssna/läsa på. Det ska vara en skön blandning av salt, sött och surt, och inget onödigt.

Lite från boken:

vad som handlar om : När den kraftfulla storm som kallas fåken drar in över Öland gör man bäst i att hålla sig hemma. Fåken som kommer med is, snö och dimma och som drar med sig allt i sin väg.
I Johan Theorins nya bok har det blivit vinter på norra Öland. Familjen Westin har nyligen flyttat dit från Stockholm, till en stor gammal ödegård som de tänker renovera. Snart får de höra en del ruskiga sägner om stället. Sådant som naturligtvis bara är skrock och vidskepelse. Eller? Det dröjer inte länge innan svårförklarliga saker börjar hända.
I Nattfåk får vi stifta bekantskap med en rad nya människor, men också möta några vi redan känner- inte minst den pensionerade sjökaptenen Gerlof Davidsson. Precis som Skumtimmen är det en stark och oförglömlig läsupplevelse, en blandning av kriminalroman, spökhistoria och familjedrama med originella karaktärer, fängslande miljöer och en lika sorglig som spännande intrig.

nattfåk är bra bok om är sjuk

Hej hopp! Är hemma och är sjuk, mår så sjuukt dåligt. Något vi inte gillar att jag e sjuk igen och kan inte träna börja för vårruset.
ja det är lite positivt fast man är dålig. Det står en jättebra artikel i tidningen idag om läsprojektet som jag har gjort. Det känns skönt och rektorn har berömt mig och detta, på grund av att jag är sjuk här också. Det är inte roligt men det får gå, ärligt talat. Ja, så är det. Vi får se hur detta går. Jag ska ringa till Öron-, näs- och halsläkaren nu här. Det är fan om jag ska ringa och avboka cellprovsundersökning klockan halv två. Då är det stängt på förmiddagen och telefonsvarare. Finns ingen mailkontakt eller något sånt. Det är väldigt dåligt på Fyrbodals hemsida med kontakt. Dom kunde haft mail eller som dom har på vårdcentralerna ”tryck 1” och prata in meddelande eller nåt annat sånt. Men nej, det går inte.


Nu skiter jag i detta. Jag blir förbannad för att dom inte kan ha telefontid. Nu ska jag gå och lägga mig och läsa och sova en stund igen här. Det är jätteroligt att höra och så. Ha det så gott!

Jag hitta en ny bok

som heter nattfåk och nu ska börja lyssna på den nu. Johan Theorin är en duktig på att uttrycka sig och förstod vad som gör en berättelse intressant för andra att lyssna/läsa på. Det ska vara en skön blandning av salt, sött och surt, och inget onödigt.

Lite från boken:

vad som handlar om : När den kraftfulla storm som kallas fåken drar in över Öland gör man bäst i att hålla sig hemma. Fåken som kommer med is, snö och dimma och som drar med sig allt i sin väg.
I Johan Theorins nya bok har det blivit vinter på norra Öland. Familjen Westin har nyligen flyttat dit från Stockholm, till en stor gammal ödegård som de tänker renovera. Snart får de höra en del ruskiga sägner om stället. Sådant som naturligtvis bara är skrock och vidskepelse. Eller? Det dröjer inte länge innan svårförklarliga saker börjar hända.
I Nattfåk får vi stifta bekantskap med en rad nya människor, men också möta några vi redan känner- inte minst den pensionerade sjökaptenen Gerlof Davidsson. Precis som Skumtimmen är det en stark och oförglömlig läsupplevelse, en blandning av kriminalroman, spökhistoria och familjedrama med originella karaktärer, fängslande miljöer och en lika sorglig som spännande intrig.

Otillgänglighet är diskriminering!

Otillgänglighet är diskriminering!

Marschen för tillgänglighet är en organisation som syftar till att införa en svensk lagstiftning som klassar otillgänglighet som diskriminering av personer med funktionsnedsättning.

Lördag 29 maj 2010 går Marschen för tillgänglighet för åttonde året i rad.
marschen var den går i din komun.

Otillgänglighet är diskriminering!

Otillgänglighet är diskriminering!

Marschen för tillgänglighet är en organisation som syftar till att införa en svensk lagstiftning som klassar otillgänglighet som diskriminering av personer med funktionsnedsättning.

Lördag 29 maj 2010 går Marschen för tillgänglighet för åttonde året i rad.
marschen var den går i din komun.