måndag, april 19, 2010

vaknade tät idag och känner mig allmänt dassig

God morgon, vaknade tät idag och känner mig allmänt dassig. Känner mig hes. Jag säger – nu får det fanimej vara slut på dåligheter här! Nu orkar jag snart inte med detta, att livet ska vara så här jämt och ständigt. Varenda jävla måndag är det nåt fel på mig. Nu får det vara slut!


Det är lite grådaskig ute, men nu ska jag försöka springa iväg till jobbet i alla fall och se om jag klarar av och jobba idag. Annars får jag väl åka hem. Jag tar bilen och åker hem!

Vad ska jag vara så jädra stönig för? Jag gick till jobbet idag.

Jag var med på mötet och sen var jag med till badhuset. Sen efter det var jag helt slut. Så det var så gulligt av Henkes arbetsledare, han körde hem mig, för jag vågade inte gå in för jag var alldeles yr och konstig. Så att i morgon har jag fått tid hos läkaren igen. Fan, vilket jävla springande hos läkaren och alltihopa. Jag vill andas lite bättre och inte vara så här yr i huvudet. Då bara blir det såhär igen, som en pannkaka Men det var gulligt av Mikael och köra hem mig.

vaknade tät idag och känner mig allmänt dassig

God morgon, vaknade tät idag och känner mig allmänt dassig. Känner mig hes. Jag säger – nu får det fanimej vara slut på dåligheter här! Nu orkar jag snart inte med detta, att livet ska vara så här jämt och ständigt. Varenda jävla måndag är det nåt fel på mig. Nu får det vara slut!


Det är lite grådaskig ute, men nu ska jag försöka springa iväg till jobbet i alla fall och se om jag klarar av och jobba idag. Annars får jag väl åka hem. Jag tar bilen och åker hem!

Vad ska jag vara så jädra stönig för? Jag gick till jobbet idag.

Jag var med på mötet och sen var jag med till badhuset. Sen efter det var jag helt slut. Så det var så gulligt av Henkes arbetsledare, han körde hem mig, för jag vågade inte gå in för jag var alldeles yr och konstig. Så att i morgon har jag fått tid hos läkaren igen. Fan, vilket jävla springande hos läkaren och alltihopa. Jag vill andas lite bättre och inte vara så här yr i huvudet. Då bara blir det såhär igen, som en pannkaka Men det var gulligt av Mikael och köra hem mig.

söndag, april 18, 2010

Om att läsa på många sätt - Talböcker

Om att läsa på många sätt - Talböcker

Dyslektikerns dagbok

Dyslektikerns dagbok

inte orkat dra mig upp

Har legat i sängen vaken snart en timme men inte orkat dra mig upp till frukost! Godmorgon! Just nu sitter vi framför teven i soffan och äter frukost. Här lyser solen upp ute och det är så ljust och fint. Vilken lyckokänsla det gör i kroppen, man förstår verkligen vilken positiv inverkan ljuset har på människan. å har precis duschat och ska nog försöka städa lite idag.

Jag har barit suttit och slöat framför TV´n, tagit det lugnt, myst och pyst. Så gjorde jag stuvade makaroner och köttbullar till mat. Sen har jag grejat med bloggen och gjort i ordning den. En flik med dyslexikonsulent/föreläsning och foton. Där ska jag lägga in lite mer foton och jag har skrivit lite om mig, lämnat ut mig lite granna där med vad som jag brukar prata om på föreläsningar. Få se vad ni tycker om den fliken och detta. Jag vill ha lite kommentarer och så. Så det satt jag och grejade med i minst tre timmar.

inte orkat dra mig upp

Har legat i sängen vaken snart en timme men inte orkat dra mig upp till frukost! Godmorgon! Just nu sitter vi framför teven i soffan och äter frukost. Här lyser solen upp ute och det är så ljust och fint. Vilken lyckokänsla det gör i kroppen, man förstår verkligen vilken positiv inverkan ljuset har på människan. å har precis duschat och ska nog försöka städa lite idag.

Jag har barit suttit och slöat framför TV´n, tagit det lugnt, myst och pyst. Så gjorde jag stuvade makaroner och köttbullar till mat. Sen har jag grejat med bloggen och gjort i ordning den. En flik med dyslexikonsulent/föreläsning och foton. Där ska jag lägga in lite mer foton och jag har skrivit lite om mig, lämnat ut mig lite granna där med vad som jag brukar prata om på föreläsningar. Få se vad ni tycker om den fliken och detta. Jag vill ha lite kommentarer och så. Så det satt jag och grejade med i minst tre timmar.