tisdag, april 13, 2010

vårtröttheten

Ok, våren är här... trots att det ett tag var svårt att tro att den nånsin skulle komma. När jag klev upp klockan 5.00 var det 6 grader varmt. Det är helt underbart. Men våren kommer ”vårtröttheten”. Nu är jag ju så den trötthet jag känner kan inte skyllas på våren. Men vårtröttheten ger en alldeles speciell typ av trötthet. Den där totala energilösheten. Detta samtidigt som ljuset på kvällarna och det varmare vädret gör att önskan att ha mer energi blir större. Tillslut måste jag ju ha somnat för klockan väckte mig med ett envist tjutande klockan 5.00. Det tog alla krafter att masa sig upp ur sängen och nu har jag inga kvar. Jag är så pass trött att jag funderar verkan bara för att få borra ner huvudet i kudden igen.. Kaffe finns det i alla fall gott om och det är väl ändå viktigast en solig tisdagsmorgon utan några direkta åtaganden.
De visade ett inslag på nyheterna förut. Det handlade om att kvinnor drabbas svårare av snabba kolhydrater och socker än män. Vi kan för hjärt och kärlsjukdommar.. jag måste äta nyttigare. Inte sluta helt med det goda, men en drastisk nedskärning behövs.
 Håller på att bli galen Fortfarande krasslig. Kände jag mig lite låg och uuuh så trött jag är! Ligger hemma i soffan som en halv död. Jag mår lika dåligt idag som igår så jag håller mig hemma idag.

Jag har lagt i en maskin tvätt.. Nu kan man ju äntligen hänga ut tvätten på tork igen! Idag är det perfekt torkväder, För första gången i år så kunde jag hänga ut tvätten för att torka! Det finns inget som doftar godare än soltorkad tvätt! Nu har verkligen vårkänslorna infunnit sig på riktigt :-) Ja, jag har tagit mig an den gigantiska högen av ren tvätt som väntar på att vikas och läggas in i lådor. Inte det roligaste, Det blir inte roligare med FlipFOLD, men det går mycket snabbare. Och så blir det himla snyggt också.
Väldigt mättande och goda pannkakor och serverade är gott, speciellt med äppelmos! Dagens lunch var smakade ljuvligt. mums

,
FlipFOLD

vårtröttheten

Ok, våren är här... trots att det ett tag var svårt att tro att den nånsin skulle komma. När jag klev upp klockan 5.00 var det 6 grader varmt. Det är helt underbart. Men våren kommer ”vårtröttheten”. Nu är jag ju så den trötthet jag känner kan inte skyllas på våren. Men vårtröttheten ger en alldeles speciell typ av trötthet. Den där totala energilösheten. Detta samtidigt som ljuset på kvällarna och det varmare vädret gör att önskan att ha mer energi blir större. Tillslut måste jag ju ha somnat för klockan väckte mig med ett envist tjutande klockan 5.00. Det tog alla krafter att masa sig upp ur sängen och nu har jag inga kvar. Jag är så pass trött att jag funderar verkan bara för att få borra ner huvudet i kudden igen.. Kaffe finns det i alla fall gott om och det är väl ändå viktigast en solig tisdagsmorgon utan några direkta åtaganden.
De visade ett inslag på nyheterna förut. Det handlade om att kvinnor drabbas svårare av snabba kolhydrater och socker än män. Vi kan för hjärt och kärlsjukdommar.. jag måste äta nyttigare. Inte sluta helt med det goda, men en drastisk nedskärning behövs.
 Håller på att bli galen Fortfarande krasslig. Kände jag mig lite låg och uuuh så trött jag är! Ligger hemma i soffan som en halv död. Jag mår lika dåligt idag som igår så jag håller mig hemma idag.

Jag har lagt i en maskin tvätt.. Nu kan man ju äntligen hänga ut tvätten på tork igen! Idag är det perfekt torkväder, För första gången i år så kunde jag hänga ut tvätten för att torka! Det finns inget som doftar godare än soltorkad tvätt! Nu har verkligen vårkänslorna infunnit sig på riktigt :-) Ja, jag har tagit mig an den gigantiska högen av ren tvätt som väntar på att vikas och läggas in i lådor. Inte det roligaste, Det blir inte roligare med FlipFOLD, men det går mycket snabbare. Och så blir det himla snyggt också.
Väldigt mättande och goda pannkakor och serverade är gott, speciellt med äppelmos! Dagens lunch var smakade ljuvligt. mums

,
FlipFOLD

måndag, april 12, 2010

mäktar inte

Solen skiner helt underbart o fåglarna kvittrarna utanför..Vilken morgon!!
Här hemma har vi för en gångs skull stigit upp i tid..Inget morgonstress är mitt motto i fortsättningen!!
Hm..I alla fall idag..skrattar
Jag känner att jag mäktar inte med och gå till jobbet idag. Jag är som i en dimma. Jag är trött och seg och alltihopa. Det är inte roligt och må så här. Nu ska jag äta lite frukost och sen ska jag gå och lägga mig igen för jag mår inte riktigt bra idag. Jag känner mig helt färdig.
När man lagar mat på vardagarna vill man bara göra något som går fort men på helgen kan man börja laga mat innan man är hungrig och ha det lite mysigt ....
Det är verkligen perfekt att ha lite mat i frysen. När man är hungrig och orkar inte riktigt laga någon mat. Jag fick ta flyga jacob upp från frysen till min lunch idag.
Dom säger virus, virus. Varför kan det inte gå över?
Nu har jag varit såhär i 15 dagar. Seg som en råtta och trött och hängig. Hur fan ska jag orka tvätta, städa och laga mat? När ska jag göra detta? Jag begriper inte. Så att det är skit! Jag känner att jag ligger efter med all städning och allting här hemma. Det blir som en planka framför ansiktet. Jag orkar ingenting. Det känns tufft och det känns inte roligt för Henke att ha en gnällig fru här. Som springer runt och klagar och håller på. Det är synd om honom tycker jag. Han jobbar och sliter flera timmar idag. Jag tycker synd om honom och ha det så här. Jag orkar inte städa och ingenting. Han ska greja ute men han får bara ta hand om mig. Det är inte roligt.


Ja, solen skiner och det är härligt och gott ute. Jag skulle vilja bara vara ute nu och njuta av solen, men jag orkar inte. Jag ska gå och lyssna till Björn Hellströms bok och ta det lugnt nu en stund till.
Ni får ha en härlig solig dag.

mäktar inte

Solen skiner helt underbart o fåglarna kvittrarna utanför..Vilken morgon!!
Här hemma har vi för en gångs skull stigit upp i tid..Inget morgonstress är mitt motto i fortsättningen!!
Hm..I alla fall idag..skrattar
Jag känner att jag mäktar inte med och gå till jobbet idag. Jag är som i en dimma. Jag är trött och seg och alltihopa. Det är inte roligt och må så här. Nu ska jag äta lite frukost och sen ska jag gå och lägga mig igen för jag mår inte riktigt bra idag. Jag känner mig helt färdig.
När man lagar mat på vardagarna vill man bara göra något som går fort men på helgen kan man börja laga mat innan man är hungrig och ha det lite mysigt ....
Det är verkligen perfekt att ha lite mat i frysen. När man är hungrig och orkar inte riktigt laga någon mat. Jag fick ta flyga jacob upp från frysen till min lunch idag.
Dom säger virus, virus. Varför kan det inte gå över?
Nu har jag varit såhär i 15 dagar. Seg som en råtta och trött och hängig. Hur fan ska jag orka tvätta, städa och laga mat? När ska jag göra detta? Jag begriper inte. Så att det är skit! Jag känner att jag ligger efter med all städning och allting här hemma. Det blir som en planka framför ansiktet. Jag orkar ingenting. Det känns tufft och det känns inte roligt för Henke att ha en gnällig fru här. Som springer runt och klagar och håller på. Det är synd om honom tycker jag. Han jobbar och sliter flera timmar idag. Jag tycker synd om honom och ha det så här. Jag orkar inte städa och ingenting. Han ska greja ute men han får bara ta hand om mig. Det är inte roligt.


Ja, solen skiner och det är härligt och gott ute. Jag skulle vilja bara vara ute nu och njuta av solen, men jag orkar inte. Jag ska gå och lyssna till Björn Hellströms bok och ta det lugnt nu en stund till.
Ni får ha en härlig solig dag.

söndag, april 11, 2010

Typiskt, jag vaknade klockan sju

Typiskt, jag vaknade klockan sju på en söndagsmorgon men jag kände mig inte bra. Usch! Solen sken och härligt var det. Vi åt lite frukost och sen gick jag och la mig igen. Så fick jag ringa för jag blev svullen bakom örat. Jag fick åka upp till jourcentralen. - Ja, det är virus, det är virus säger dom bara. Det är inget annat, men va, fan jag vill bli frisk. När vi kom hem åt vi mat och så tog jag min penicillin. Då rasade magen. Fasen och hans moster… jag blev helt urlakad.
Fy sjuttsingen, det känns jobbigt.

Typiskt, jag vaknade klockan sju

Typiskt, jag vaknade klockan sju på en söndagsmorgon men jag kände mig inte bra. Usch! Solen sken och härligt var det. Vi åt lite frukost och sen gick jag och la mig igen. Så fick jag ringa för jag blev svullen bakom örat. Jag fick åka upp till jourcentralen. - Ja, det är virus, det är virus säger dom bara. Det är inget annat, men va, fan jag vill bli frisk. När vi kom hem åt vi mat och så tog jag min penicillin. Då rasade magen. Fasen och hans moster… jag blev helt urlakad.
Fy sjuttsingen, det känns jobbigt.

lördag, april 10, 2010

Sol ute, sol inne

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne! Visst känns det väl så nu när dagarna blir längre och solen skiner på oss!
Laddar för dagen med en tallrik fil framför tv:n och nyhetsmorgon.
Helgens planer är inte många. Jag ska försöka plocka så mycket som möjligt och idag hoppas jag på strålande sol och många plusgrader så vi kan ta en skön vårpromenad ...
Har på något sätt lyckats att slösa bort hela dagen. Visst blev jag trött, men inte av arbetet utan bara av att inte hinna sova tillräckligt mycket. Vad gäller städning är jag normalt väldigt mycket lathund.
Vi käkade middag framför tv:n. Som bestod plommonspäckad karré med gräddsås och potatis.
http://www.svenskkottinformation.se/receptsamling/recept_detail.php?avdelning=konsument&id=22

Sol ute, sol inne

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne! Visst känns det väl så nu när dagarna blir längre och solen skiner på oss!
Laddar för dagen med en tallrik fil framför tv:n och nyhetsmorgon.
Helgens planer är inte många. Jag ska försöka plocka så mycket som möjligt och idag hoppas jag på strålande sol och många plusgrader så vi kan ta en skön vårpromenad ...
Har på något sätt lyckats att slösa bort hela dagen. Visst blev jag trött, men inte av arbetet utan bara av att inte hinna sova tillräckligt mycket. Vad gäller städning är jag normalt väldigt mycket lathund.
Vi käkade middag framför tv:n. Som bestod plommonspäckad karré med gräddsås och potatis.
http://www.svenskkottinformation.se/receptsamling/recept_detail.php?avdelning=konsument&id=22