fredag, april 09, 2010

dax att deklaration




God morgon på er. Ja, nu är det fredag. Äntligen fredag. Nu ska jag åka upp till stan och göra min deklaration här. Det är en som ska hjälpa mig med detta. Så får vi se hur det kommer och gå. Det är dags med det också. Sedan ska jag åka med Henke hem. Nu ska äta frukost och göra i ordning mig och ta bussen. Så ska jag se om jag orkar gå ut till vägen. Ni får ha en bra fredag. Så får vi se vad som händer mer här under dagen. Vi ska väl snart byta däck på bilen här och såna saker också. Så får vi se vad som ska bli för fredagsmys här ikväll. Henke ska jobba i morgon också så det blir väl ganska lugnt, och jag äter ju en hästkur säger dom på Apoteket.
Flygande Jacob med banan och jordnötter samt ris
Flygande Jakob Klassiskt gott recept
på kyckling med banan, jordnötter och chilisås.
http://www.recepten.se/recept/flygande_jakob.html

dax att deklaration




God morgon på er. Ja, nu är det fredag. Äntligen fredag. Nu ska jag åka upp till stan och göra min deklaration här. Det är en som ska hjälpa mig med detta. Så får vi se hur det kommer och gå. Det är dags med det också. Sedan ska jag åka med Henke hem. Nu ska äta frukost och göra i ordning mig och ta bussen. Så ska jag se om jag orkar gå ut till vägen. Ni får ha en bra fredag. Så får vi se vad som händer mer här under dagen. Vi ska väl snart byta däck på bilen här och såna saker också. Så får vi se vad som ska bli för fredagsmys här ikväll. Henke ska jobba i morgon också så det blir väl ganska lugnt, och jag äter ju en hästkur säger dom på Apoteket.
Flygande Jacob med banan och jordnötter samt ris
Flygande Jakob Klassiskt gott recept
på kyckling med banan, jordnötter och chilisås.
http://www.recepten.se/recept/flygande_jakob.html

torsdag, april 08, 2010

jag har sovit lite bättre i natt

Det gjorde susen med bättre hostmedicin och så, jag har sovit lite bättre i natt, det var helt underbart! Nu ska Henke hämta ut mina nya antibiotika-mediciner, det känns bra. Tänk om det kunde bli lite sol idag, det är grått och mulet här idag också, inte så trevligt ute. Men jag ska jobba lite grand hemifrån, och så ska jag dammsuga. Henke jobbar till klockan sex i kväll, så jag ska gå och skrota här lite grand. Men ni får ha det så gott!
Det är svårt och andas. Slemmig i näsan är jag så in i helskotta nu också. Så jag kanske får åka in till lasarettet igen och få akutmedicin. Det här går inte snart. Jag blir tokig. Det är jättejobbigt. Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och läsa boken, jag lyssnar om boken min. Så får vi se hur det blir med alltihopa. Det känns lite jobbigt.
Jag förstår inte hur det kan bli så stökigt här hemma så fort, inte i den bemärkelsen att det är saker överallt, utan mer de att det blir så dammigt. Och varje gång jag noterar dammet under sängen känns det jobbigt att tänka tanken att det måste städas – igen. Idag har jag gjort lite nytta. Jag har städat. Det var trögstartat men när jag väl kom igång var det inga problem.
Äta en god lasagne till middag med min älskling ikväll.

jag har sovit lite bättre i natt

Det gjorde susen med bättre hostmedicin och så, jag har sovit lite bättre i natt, det var helt underbart! Nu ska Henke hämta ut mina nya antibiotika-mediciner, det känns bra. Tänk om det kunde bli lite sol idag, det är grått och mulet här idag också, inte så trevligt ute. Men jag ska jobba lite grand hemifrån, och så ska jag dammsuga. Henke jobbar till klockan sex i kväll, så jag ska gå och skrota här lite grand. Men ni får ha det så gott!
Det är svårt och andas. Slemmig i näsan är jag så in i helskotta nu också. Så jag kanske får åka in till lasarettet igen och få akutmedicin. Det här går inte snart. Jag blir tokig. Det är jättejobbigt. Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och läsa boken, jag lyssnar om boken min. Så får vi se hur det blir med alltihopa. Det känns lite jobbigt.
Jag förstår inte hur det kan bli så stökigt här hemma så fort, inte i den bemärkelsen att det är saker överallt, utan mer de att det blir så dammigt. Och varje gång jag noterar dammet under sängen känns det jobbigt att tänka tanken att det måste städas – igen. Idag har jag gjort lite nytta. Jag har städat. Det var trögstartat men när jag väl kom igång var det inga problem.
Äta en god lasagne till middag med min älskling ikväll.

onsdag, april 07, 2010

God morgon

 Vilken jävla natt jag har haft. Fy fan säger jag bara. Jag har bara hostat och hostat. Jag har tagit hostmedicin men det hjälper fasen mig inte. Jag har varit alldeles konstig. Har försökt och ligga och lyssna på en bok men jag bara hostade och hostade. Jag tycker synd om min älskling här som ska jobba. Och läkaren ringde fasen mig inte igår heller. Det är skit.


Jag vet inte hur jag ska göra idag om jag orkar ta mig ut för jag har bara sovit knappt två timmar i natt igen. Det här går inte. Jag får inget socialt liv överhuvudtaget. Jag känner mig isolerad här hemma. Kan inte göra nånting, orkar ingenting. Kan inte vara med mina kompisar eller nånting. Det är fasenimej inte kul. Det är inget alls kul och vara såhär.

Men jag ska ta och äta lite frukost här så får vi se om det släpper. Jag har så ont i bröstet och får väl inte i mig medicinerna ordentligt heller. Hostar upp dom också.

Jag tror det blir en gråmulen dag idag med. Trist väder ute och så. Synd om barnen som har påsklov och har så dåilgt väder, men det får gå.

Ni får ha en bra dag.
Tur att min älskling var med mig till vårdcentralen igen. Jag fick akutmedicin där med en gång jag kom in idag. Nya antibiotika och nya astmamediciner och allting. De ville sjukskriva mig men jag vill inte detta. Jag vill ha jobbet. Jag ska pröva nu så får vi se. Orkar jag inte så får jag vill ringa tillbaka igen. Vi var på apoteket och då hade dom inte hemma mediciner.

Sen tog vi oss en glass; GB-glass. Den var sådär tyckte jag. Inte så god. 25 spänn kostade den.

Nu ska vi äta lite spagetti och köttfärssås och ta det lite lugnt här ikväll.
Torget

God morgon

 Vilken jävla natt jag har haft. Fy fan säger jag bara. Jag har bara hostat och hostat. Jag har tagit hostmedicin men det hjälper fasen mig inte. Jag har varit alldeles konstig. Har försökt och ligga och lyssna på en bok men jag bara hostade och hostade. Jag tycker synd om min älskling här som ska jobba. Och läkaren ringde fasen mig inte igår heller. Det är skit.


Jag vet inte hur jag ska göra idag om jag orkar ta mig ut för jag har bara sovit knappt två timmar i natt igen. Det här går inte. Jag får inget socialt liv överhuvudtaget. Jag känner mig isolerad här hemma. Kan inte göra nånting, orkar ingenting. Kan inte vara med mina kompisar eller nånting. Det är fasenimej inte kul. Det är inget alls kul och vara såhär.

Men jag ska ta och äta lite frukost här så får vi se om det släpper. Jag har så ont i bröstet och får väl inte i mig medicinerna ordentligt heller. Hostar upp dom också.

Jag tror det blir en gråmulen dag idag med. Trist väder ute och så. Synd om barnen som har påsklov och har så dåilgt väder, men det får gå.

Ni får ha en bra dag.
Tur att min älskling var med mig till vårdcentralen igen. Jag fick akutmedicin där med en gång jag kom in idag. Nya antibiotika och nya astmamediciner och allting. De ville sjukskriva mig men jag vill inte detta. Jag vill ha jobbet. Jag ska pröva nu så får vi se. Orkar jag inte så får jag vill ringa tillbaka igen. Vi var på apoteket och då hade dom inte hemma mediciner.

Sen tog vi oss en glass; GB-glass. Den var sådär tyckte jag. Inte så god. 25 spänn kostade den.

Nu ska vi äta lite spagetti och köttfärssås och ta det lite lugnt här ikväll.
Torget

tisdag, april 06, 2010

Idag går min underbara älskling till jobbet

Jag tycker synd om honom. Det har varit en väldigt tråkig påskhelg för jag har ju varit så dålig här. Jag tycker synd om honom, vi har varit långlediga och allting och inte kunnat göra något roligt överhuvudtaget. Vi har bara varit uppe hos hans mamma. Det är det enda jag har orkat, sedan var jag liggande som en pannkaka här igen. Det är inte roligt. Jag känner mig, usch! Tänk vi hade kunnat gjort mycket roliga saker när vi var långlediga tillsammans så här länge. Det här hade jag sett fram emot. Jag älskar honom väldigt mycket. Jag tycker mycket om Henke som ställt upp och fixat mat och allting här i helgen. Jag hoppas jag blir frisk någon gång. Jag har varit såhär dålig snart i tre års tid. Men nu den här helgen har det ju varit mer än en pannkaka. Så jag hoppas jag får energi tillbaka och allting. Nu ska jag sätta mig och jobba lite granna här hemifrån idag. Ska äta lite frukost och försöka ta mig i kragen. Grått och trist väder ute, det är inte alls sådär käckt ute idag. Inget fint väder. Vi ska se vad dagen blir av för mig här, klockan är ju bara halv tio bara. Ni får ha en bra dag.
Jag har prata lite grann här med mina kompisar i telefon och så.


Jag ringt läkaren få se om han ringer upp mig. Jag orkar inte vara så här längre. Jag känner mig hemsk.

Nu har jag slängt ihop lite köttfärssås och ska äta det. Jag tycker inte att det smakar någonting överhuvudtaget. Henke ska få med sig imorgon, spaghetti och köttfärssås. Den ska få koka en bra stund nu tänkte jag så att den blir mustig och god. Jag ska gå och vila mig en stund under tiden som den puttrar ihop sig. Jag har satt den på låg värme, kokade upp den först och sen ska jag göra i ordning.

Så har jag varit med i lite fototriss. Jag vet inte om det är rätta bilden, närbilder skulle det vara, men jag tyckte det var lite roligt. Så hittade jag en söt kattunge som jag har lagt ut här. Jag tyckte den var lite gullig.

Sen tyckte jag det var himla bra att Taltjänst har en site nu; http://www.taltjanst.se/. Så att man kan se alla tio länen som har Taltjänst. Hoppas det är fler län som kommer att ta detta också, för det är ju kanonbra för dom som har svårt att tolka text och så. Jag hoppas att det blir så. Ni får ha en bra tisdagseftermiddag.

Idag går min underbara älskling till jobbet

Jag tycker synd om honom. Det har varit en väldigt tråkig påskhelg för jag har ju varit så dålig här. Jag tycker synd om honom, vi har varit långlediga och allting och inte kunnat göra något roligt överhuvudtaget. Vi har bara varit uppe hos hans mamma. Det är det enda jag har orkat, sedan var jag liggande som en pannkaka här igen. Det är inte roligt. Jag känner mig, usch! Tänk vi hade kunnat gjort mycket roliga saker när vi var långlediga tillsammans så här länge. Det här hade jag sett fram emot. Jag älskar honom väldigt mycket. Jag tycker mycket om Henke som ställt upp och fixat mat och allting här i helgen. Jag hoppas jag blir frisk någon gång. Jag har varit såhär dålig snart i tre års tid. Men nu den här helgen har det ju varit mer än en pannkaka. Så jag hoppas jag får energi tillbaka och allting. Nu ska jag sätta mig och jobba lite granna här hemifrån idag. Ska äta lite frukost och försöka ta mig i kragen. Grått och trist väder ute, det är inte alls sådär käckt ute idag. Inget fint väder. Vi ska se vad dagen blir av för mig här, klockan är ju bara halv tio bara. Ni får ha en bra dag.
Jag har prata lite grann här med mina kompisar i telefon och så.


Jag ringt läkaren få se om han ringer upp mig. Jag orkar inte vara så här längre. Jag känner mig hemsk.

Nu har jag slängt ihop lite köttfärssås och ska äta det. Jag tycker inte att det smakar någonting överhuvudtaget. Henke ska få med sig imorgon, spaghetti och köttfärssås. Den ska få koka en bra stund nu tänkte jag så att den blir mustig och god. Jag ska gå och vila mig en stund under tiden som den puttrar ihop sig. Jag har satt den på låg värme, kokade upp den först och sen ska jag göra i ordning.

Så har jag varit med i lite fototriss. Jag vet inte om det är rätta bilden, närbilder skulle det vara, men jag tyckte det var lite roligt. Så hittade jag en söt kattunge som jag har lagt ut här. Jag tyckte den var lite gullig.

Sen tyckte jag det var himla bra att Taltjänst har en site nu; http://www.taltjanst.se/. Så att man kan se alla tio länen som har Taltjänst. Hoppas det är fler län som kommer att ta detta också, för det är ju kanonbra för dom som har svårt att tolka text och så. Jag hoppas att det blir så. Ni får ha en bra tisdagseftermiddag.