lördag, mars 20, 2010

skön lugn lördagsmorgon

Jag har varit så trött hela veckan så jag unnade mig en skön lugn lördagsmorgon med en god frukost. Kanske bär det iväg på en liten utflykt.
Vi hade ett underbart fint vårväder idag. Det var +9 grader och det droppade från taken och en massa snö försvann.
Vi tog en tur upp till mamma för att hälsa på och titta till henne och se hur det går för henne. Vi får se hur framtiden kan bli för henne och så. Så for vi och hälsade på min lilla mormor som är på ett avlastningshem i Grums. Hon var ju gul och blå i ansiktet och hade ont i armen. Jag tror hon har gett upp hoppet nu. Så att hon vill inte hem igen. Tror inte hon längtar hem utan hon vill ha folk runt sig och så.


Sedan tog vi och åt falukorv och mos och hade grannen på besök. Lördag kväll var vi ute och gick en timma. Vi såg sju rådjur. Kan ni tänka er, sju stycken! Så vi fick lite bilder.
Sedan såg vi på Körslaget.

skön lugn lördagsmorgon

Jag har varit så trött hela veckan så jag unnade mig en skön lugn lördagsmorgon med en god frukost. Kanske bär det iväg på en liten utflykt.
Vi hade ett underbart fint vårväder idag. Det var +9 grader och det droppade från taken och en massa snö försvann.
Vi tog en tur upp till mamma för att hälsa på och titta till henne och se hur det går för henne. Vi får se hur framtiden kan bli för henne och så. Så for vi och hälsade på min lilla mormor som är på ett avlastningshem i Grums. Hon var ju gul och blå i ansiktet och hade ont i armen. Jag tror hon har gett upp hoppet nu. Så att hon vill inte hem igen. Tror inte hon längtar hem utan hon vill ha folk runt sig och så.


Sedan tog vi och åt falukorv och mos och hade grannen på besök. Lördag kväll var vi ute och gick en timma. Vi såg sju rådjur. Kan ni tänka er, sju stycken! Så vi fick lite bilder.
Sedan såg vi på Körslaget.

fredag, mars 19, 2010

Godmorgon Fredag

Godmorgon Fredag! När jag vaknade i dag hade jag inga speciella förväntningar på dagen. Jag sitter och äter frukost En helt vanlig jobbdag. Men den har varit mycket mer än så. Ja nu är klockan 05:09 och om 2timmar skall jag gå till bussen. Tö – töväder, det är det rena blask som ligger av snön, den var lite jobbig att gå på vägen, men det gick relativt problemfritt.

Fredag igen, helg för många. Sitter och väntar på att regnet ska komma som det är sagt, så kanske snön försvinner lite fortare. Vill ha den där våren, ni vet, då det grönskar och krokusar, tussilagon och sånt ploppar upp. ... Lite fredagsmys måste vi i alla fall ha för att få den rätta helg.
Jag sitter och blickar tillbaka om mitt liv. För 27 år sedan stack jag från Värmland och flyttade ner till en lite större stad.


För 27 år sedan! Vad tiden går fort. Och jag hittade tre halvsyskon och pappa. Men synd är nu, finns inte pappa kvar i livet. Jag tror inte de andra barnen heller finns där för det verkar som dom inte längre vill ha någon kontakt med mig. Så det känns väldigt konstigt detta att dom inte hör av sig eller ringer och frågar hur det är eller nånting. Men jag skiter i det. Sköter mig själv gör jag och skiter i andra nu. Det kommer jag och göra. Tänker inte bry mig om nånting. Det har jag bestämt mig för.

Ja. nu blev det inloggning på data i dag och lite data med eleverna. Det ska bli jättekul och komma till jobbet. Sedan om några timmar efter jobbet så blir det ju helg. Henke slutar samtidigt som mig.

Det är så underbart, det är så skönt! Jag bara längtar till klockan är fyra när jag får träffa min älskade. Då kanske vi firar min dag – att jag har bott här nere i 27 år, men det är väl ingenting. Men mamma hon trodde bara jag skulle bott här ner i ett årFredag:


När jag kom hem så tog vi och gjorde kyckling och Tacos. Det är himla gott.

Guacamole

1 dl creme fraiche,

3 matskedar limecitron,

2 avocado,

vitlök och lite salt

Vi blandade ihop och mixade det. Gud va gott! med kycklinge tacos ,grönsaker och tortillabröd till det. Vi såg på Lets dance men som vanligt så somnade josla framför TV´n. Så jag gick och la mig.



.

Godmorgon Fredag

Godmorgon Fredag! När jag vaknade i dag hade jag inga speciella förväntningar på dagen. Jag sitter och äter frukost En helt vanlig jobbdag. Men den har varit mycket mer än så. Ja nu är klockan 05:09 och om 2timmar skall jag gå till bussen. Tö – töväder, det är det rena blask som ligger av snön, den var lite jobbig att gå på vägen, men det gick relativt problemfritt.

Fredag igen, helg för många. Sitter och väntar på att regnet ska komma som det är sagt, så kanske snön försvinner lite fortare. Vill ha den där våren, ni vet, då det grönskar och krokusar, tussilagon och sånt ploppar upp. ... Lite fredagsmys måste vi i alla fall ha för att få den rätta helg.
Jag sitter och blickar tillbaka om mitt liv. För 27 år sedan stack jag från Värmland och flyttade ner till en lite större stad.


För 27 år sedan! Vad tiden går fort. Och jag hittade tre halvsyskon och pappa. Men synd är nu, finns inte pappa kvar i livet. Jag tror inte de andra barnen heller finns där för det verkar som dom inte längre vill ha någon kontakt med mig. Så det känns väldigt konstigt detta att dom inte hör av sig eller ringer och frågar hur det är eller nånting. Men jag skiter i det. Sköter mig själv gör jag och skiter i andra nu. Det kommer jag och göra. Tänker inte bry mig om nånting. Det har jag bestämt mig för.

Ja. nu blev det inloggning på data i dag och lite data med eleverna. Det ska bli jättekul och komma till jobbet. Sedan om några timmar efter jobbet så blir det ju helg. Henke slutar samtidigt som mig.

Det är så underbart, det är så skönt! Jag bara längtar till klockan är fyra när jag får träffa min älskade. Då kanske vi firar min dag – att jag har bott här nere i 27 år, men det är väl ingenting. Men mamma hon trodde bara jag skulle bott här ner i ett årFredag:


När jag kom hem så tog vi och gjorde kyckling och Tacos. Det är himla gott.

Guacamole

1 dl creme fraiche,

3 matskedar limecitron,

2 avocado,

vitlök och lite salt

Vi blandade ihop och mixade det. Gud va gott! med kycklinge tacos ,grönsaker och tortillabröd till det. Vi såg på Lets dance men som vanligt så somnade josla framför TV´n. Så jag gick och la mig.



.

torsdag, mars 18, 2010

trögstartad morgon

Morgonen var en aning trögstartad. Jag sov så himla skönt i natt, jag ville absolut inte gå ur sängen när klockan ringde. Upp kom jag i alla fall efter en timmas snooze, fy så kallt det var på andra sidan täcket. Jag piggnade till lite bättre efter frukosten och duschen hjälpte en hel del den också. Så när jag klev utanför dörren kände jag mig faktiskt mänsklig igen. På vägen till bussen imorse höll jag på att slå ihjäl mig. Det var isvägar! Helt sjukt halt, kunde ju åkt skridskor ute. Promenaden i morse var inte så rolig! För det första var det obekvämt att gå i mina stövlar med halkskydd och för det andra halkade jag till typ två gånger på vägen, sen gick man jätteförsiktigt för att inte halka. .
.
Dagarna bara flyter på med jobb, möten och lugna kvällar hemma. Bara räknar ner nu tills på lördag då det är vårdagsjämning och framförallt tills nästa helg då vi vrider fram klockan till sommartid!!!!

Varför måste ni som gäller på bussförare åka buss? Ta taxi,cykla eller vad ni har för färdmedel och transportera er till er destination. Jag säger: utsätt dig inte för den bussen om du mår dåligt av det. ... Gå till psykolog istället och få hjälp med den verkliga faktorn. Det finns bussförare som är bra. Skulle man individanpassa varje buss så blir det många bussar påvägen.. Jag säger: utsätt dig inte för den bussen om du mår dåligt av det.
Tur att man har mycket "fritid" då man sitter och pendlar med bussen. 
Bäst av allt - Jag får komma hem till min gubben varje dag! ... Känner på mig att det här kommer att bli rätt bra ändå.
God kväll på er alla. Sitter och kollar lite på facebook just nu. Lagade vi supergod mat till middag karré med gräddsås och klyftpotatis.
Ett tips till er som arbetar med frågor runt läs- & skrivsvårigheter, är att titta på Lilla Aktuellt nu på torsdag en 18 mars 2010. Det kommer att bli ett reportage om dyslexi.

trögstartad morgon

Morgonen var en aning trögstartad. Jag sov så himla skönt i natt, jag ville absolut inte gå ur sängen när klockan ringde. Upp kom jag i alla fall efter en timmas snooze, fy så kallt det var på andra sidan täcket. Jag piggnade till lite bättre efter frukosten och duschen hjälpte en hel del den också. Så när jag klev utanför dörren kände jag mig faktiskt mänsklig igen. På vägen till bussen imorse höll jag på att slå ihjäl mig. Det var isvägar! Helt sjukt halt, kunde ju åkt skridskor ute. Promenaden i morse var inte så rolig! För det första var det obekvämt att gå i mina stövlar med halkskydd och för det andra halkade jag till typ två gånger på vägen, sen gick man jätteförsiktigt för att inte halka. .
.
Dagarna bara flyter på med jobb, möten och lugna kvällar hemma. Bara räknar ner nu tills på lördag då det är vårdagsjämning och framförallt tills nästa helg då vi vrider fram klockan till sommartid!!!!

Varför måste ni som gäller på bussförare åka buss? Ta taxi,cykla eller vad ni har för färdmedel och transportera er till er destination. Jag säger: utsätt dig inte för den bussen om du mår dåligt av det. ... Gå till psykolog istället och få hjälp med den verkliga faktorn. Det finns bussförare som är bra. Skulle man individanpassa varje buss så blir det många bussar påvägen.. Jag säger: utsätt dig inte för den bussen om du mår dåligt av det.
Tur att man har mycket "fritid" då man sitter och pendlar med bussen. 
Bäst av allt - Jag får komma hem till min gubben varje dag! ... Känner på mig att det här kommer att bli rätt bra ändå.
God kväll på er alla. Sitter och kollar lite på facebook just nu. Lagade vi supergod mat till middag karré med gräddsås och klyftpotatis.
Ett tips till er som arbetar med frågor runt läs- & skrivsvårigheter, är att titta på Lilla Aktuellt nu på torsdag en 18 mars 2010. Det kommer att bli ett reportage om dyslexi.

utfyllnad till andra

Personer som tror att jag inte klarar av saker. För vissa är jag bara en utfyllnad till andra. Jag fattar inte att människor kan mobba en annan person och bara tänka på sig själva. ...

Synd bara att inte alla har det mottot att man vill se till andras bästa…

Bara för att man inte varit närvarande på några möten så finns jag inte…

Jag är själv väldigt skeptisk till att andra lägger sig i med moraliska pekpinnar om det handlar om människor som inte står utanför det egna jaget? Man sitter på ett möte och hör bara om jaget från individer. Vissa människor anser det som jobbig när man bryr sig. Så länge det inte drabbar en själv så spelar det ingen roll… sånt skär i hjärtat.

utfyllnad till andra

Personer som tror att jag inte klarar av saker. För vissa är jag bara en utfyllnad till andra. Jag fattar inte att människor kan mobba en annan person och bara tänka på sig själva. ...

Synd bara att inte alla har det mottot att man vill se till andras bästa…

Bara för att man inte varit närvarande på några möten så finns jag inte…

Jag är själv väldigt skeptisk till att andra lägger sig i med moraliska pekpinnar om det handlar om människor som inte står utanför det egna jaget? Man sitter på ett möte och hör bara om jaget från individer. Vissa människor anser det som jobbig när man bryr sig. Så länge det inte drabbar en själv så spelar det ingen roll… sånt skär i hjärtat.