onsdag, mars 17, 2010

motivationsbrist

Det är ju inte kul att känna motivationsbrist när man inte mår så bra idag. ... allt i mitt liv jämnt för att inte komma ur balans. Det gött mig lite .... Det som var så roligt känns,, nu mest som en stor klump i magen. Har svårt nog att inse & acceptera att min kropp inte funkar som den ska! Normala liv, och i övriga avseenden kan inte vara symptomfria och friska. Avundas de friska och starka som orkar. jag vill jag vill jag vill … men det funkar inte blir inte mindre "sjuk" för det… suck. Kommer ingenstans. sitter fast gjuten här tills Motivationen är inte på topp. Men jag ska göra mitt bästa av dagen.. inte olust för att gå till jobbet men hade upp och ner på morgon. hatar verkligen att få ställa in saker på grund av att vara sjuk !

motivationsbrist

Det är ju inte kul att känna motivationsbrist när man inte mår så bra idag. ... allt i mitt liv jämnt för att inte komma ur balans. Det gött mig lite .... Det som var så roligt känns,, nu mest som en stor klump i magen. Har svårt nog att inse & acceptera att min kropp inte funkar som den ska! Normala liv, och i övriga avseenden kan inte vara symptomfria och friska. Avundas de friska och starka som orkar. jag vill jag vill jag vill … men det funkar inte blir inte mindre "sjuk" för det… suck. Kommer ingenstans. sitter fast gjuten här tills Motivationen är inte på topp. Men jag ska göra mitt bästa av dagen.. inte olust för att gå till jobbet men hade upp och ner på morgon. hatar verkligen att få ställa in saker på grund av att vara sjuk !

tisdag, mars 16, 2010

Nio grader kallt

Ja, är man så himla trött på kvällen så orkar man ju ingenting. Så nu har jag suttit och scannat några sidor ur en bok till ljudfiler åt en elev idag. Jag ska testa och se om den tycker om den ljudfilen och rösten; Alva. Så får vi se om det fungerar, jättebra.
Nu blir det lite fullsmäckat idag och jobba. Sen ska jag på mediaprojekt här och lära mig och filma.
Sen ringde Torbjörn igår så eventuellt ska vi träffas och fika innan mötet. Så att det är fullspäckat nu igen. Det börjar köra igång och gröta ihop sig. Min Henke knorrar här hemma att jag tar på mig för mycket igen, men det här tycker jag är viktigt för jag kan kanske förmedla mer budskap till alla. Och prata istället för att skriva då. Det känns skitbra.
Men ni får ha en bra och trevlig dag. Nio grader kallt - Usch! Nu ska jag äta en brakfrukost här.

Nio grader kallt

Ja, är man så himla trött på kvällen så orkar man ju ingenting. Så nu har jag suttit och scannat några sidor ur en bok till ljudfiler åt en elev idag. Jag ska testa och se om den tycker om den ljudfilen och rösten; Alva. Så får vi se om det fungerar, jättebra.
Nu blir det lite fullsmäckat idag och jobba. Sen ska jag på mediaprojekt här och lära mig och filma.
Sen ringde Torbjörn igår så eventuellt ska vi träffas och fika innan mötet. Så att det är fullspäckat nu igen. Det börjar köra igång och gröta ihop sig. Min Henke knorrar här hemma att jag tar på mig för mycket igen, men det här tycker jag är viktigt för jag kan kanske förmedla mer budskap till alla. Och prata istället för att skriva då. Det känns skitbra.
Men ni får ha en bra och trevlig dag. Nio grader kallt - Usch! Nu ska jag äta en brakfrukost här.

måndag, mars 15, 2010

En fullspäckad

Nu är det bara att ta nya tag och några timmars sömn innan det är måndag och en ny arbetsvecka är igång. En vecka fylld med film kurs, möten,mm. En fullspäckad vecka helt enkelt!
Jag hatar när Henke börjar före mig! Det är det värsta jag vet.
Men nu ska jag sätta mig och äta lite frukost och göra i ordning mig. Sen ska jag försöka ta mig ut i blåsten. Det är 8 minus ute! Det är inte gott ute nu, det inte härligt.
Idag är det också möte för HSO. Jag hoppas att alla kan komma på detta lokala HSO-mötet. Jag har inte fått så många svar. Jag trodde att vårat dyslexiförbund skulle ha det värre med att svara, men jag tror det finns överlag bland alla föreningar, att det inte gills att svara på mejl och sånt. Jag tror att snigelposten är lite bättre att använda. Så är det. Så att nu ska jag fortsätta och äta en god och smarrig frukost här.

En fullspäckad

Nu är det bara att ta nya tag och några timmars sömn innan det är måndag och en ny arbetsvecka är igång. En vecka fylld med film kurs, möten,mm. En fullspäckad vecka helt enkelt!
Jag hatar när Henke börjar före mig! Det är det värsta jag vet.
Men nu ska jag sätta mig och äta lite frukost och göra i ordning mig. Sen ska jag försöka ta mig ut i blåsten. Det är 8 minus ute! Det är inte gott ute nu, det inte härligt.
Idag är det också möte för HSO. Jag hoppas att alla kan komma på detta lokala HSO-mötet. Jag har inte fått så många svar. Jag trodde att vårat dyslexiförbund skulle ha det värre med att svara, men jag tror det finns överlag bland alla föreningar, att det inte gills att svara på mejl och sånt. Jag tror att snigelposten är lite bättre att använda. Så är det. Så att nu ska jag fortsätta och äta en god och smarrig frukost här.

söndag, mars 14, 2010

sova bort hela helgen

Solen skiner ute och in genom fönstret. Är skönt att gå upp tidigt. Bara för man är ledig behöver man inte sova bort hela helgen. Idag vaknade jag tidigt. Jag hade ju tänkt ta en gigantisk sovmorgon men jag vaknade redan klockan 8.30…Typiskt, ska bli skönt:-) ... Väntar på gubben så vi kan avnjuta en riktigt lång frukost har laddat med kaffe o smörgås ägg ska bli mysigt.. Det är rätt mycket som man måste förbereda inför ett NHR-årsmöte och det har tagit mig stund av dagen att få koll på allt. Henke köpte så mycket grönt och rotsaker så här ska njutas;)Lunch idag Grönsakssoppa ! Morot, kålrot, Rotselleri, Palsternacka ,Purjolök &(Buljong från frysen)
Så var det dags för mig och åka. Det var lite spårigt och äckligt och köra på vägen. Jag har inte kört mer än högst ett par gånger i år med bilen. Det känns lite ovanligt. Men resan gick ju bra upp till stan. NHR´s årsmöte var jättetrevligt. Det var mycket mysigt med kaffe och smörgåstårta och en liten god kaka efteråt. Bra diskussioner och högt i tak. Jag tycker att det är en väldigt bra förening överhuvudtaget. Bra ordförande hade dom fått också, så det känns på rätt spår där. När jag skulle åka hem sedan så var nästan bensinen slut i bilen men den sket jag och tanka i. Resan hem gick också bra. Det känns lite gott och kunna få börja och köra bil igen, för jag har tyckt att det har varit jobbigt och köra när jag har varit utmattad. Men det var himla kul.
När jag kom hem så gjorde vi bara en simpel rätt. Vi la fisk med grädde, purjolök och tomater och satte in i ugnen och potatis till det. Det tog vi sedan lite senare på kvällen här och det var väldigt gott. Men ni får ha god natt med er. Nu ska jag gå och lägga mig.

sova bort hela helgen

Solen skiner ute och in genom fönstret. Är skönt att gå upp tidigt. Bara för man är ledig behöver man inte sova bort hela helgen. Idag vaknade jag tidigt. Jag hade ju tänkt ta en gigantisk sovmorgon men jag vaknade redan klockan 8.30…Typiskt, ska bli skönt:-) ... Väntar på gubben så vi kan avnjuta en riktigt lång frukost har laddat med kaffe o smörgås ägg ska bli mysigt.. Det är rätt mycket som man måste förbereda inför ett NHR-årsmöte och det har tagit mig stund av dagen att få koll på allt. Henke köpte så mycket grönt och rotsaker så här ska njutas;)Lunch idag Grönsakssoppa ! Morot, kålrot, Rotselleri, Palsternacka ,Purjolök &(Buljong från frysen)
Så var det dags för mig och åka. Det var lite spårigt och äckligt och köra på vägen. Jag har inte kört mer än högst ett par gånger i år med bilen. Det känns lite ovanligt. Men resan gick ju bra upp till stan. NHR´s årsmöte var jättetrevligt. Det var mycket mysigt med kaffe och smörgåstårta och en liten god kaka efteråt. Bra diskussioner och högt i tak. Jag tycker att det är en väldigt bra förening överhuvudtaget. Bra ordförande hade dom fått också, så det känns på rätt spår där. När jag skulle åka hem sedan så var nästan bensinen slut i bilen men den sket jag och tanka i. Resan hem gick också bra. Det känns lite gott och kunna få börja och köra bil igen, för jag har tyckt att det har varit jobbigt och köra när jag har varit utmattad. Men det var himla kul.
När jag kom hem så gjorde vi bara en simpel rätt. Vi la fisk med grädde, purjolök och tomater och satte in i ugnen och potatis till det. Det tog vi sedan lite senare på kvällen här och det var väldigt gott. Men ni får ha god natt med er. Nu ska jag gå och lägga mig.