söndag, mars 14, 2010

fått en diagnos hörselnedsättning

Men det är bra att fått en diagnos för att få hjälp nu, .. Jag brottas med en oförklarlig hörselnedsättning. tänkt om man kunna sortera bort alla ljud man inte ville höra, så som bilar, skrikande barn och annat tjafs.... Dessutom kan det vara skönt att få vila öronen ibland. jag missar mycket information och Jag kan tänka mig att det kanske finns många av er som inte riktigt våga ställa frågor, men så ska ni inte tänka, ni får fråga mig vad som helst - det finns inga dumma frågor. För mig är det viktigt att förmedla mina tankar och känslor, besvara era frågor så gott jag kan.inom nationella vårdgarantin 90 dagar ska jag få en hörapparat.

Men när jag vet något nytt ska jag berätta mer om detta. ..

fått en diagnos hörselnedsättning

Men det är bra att fått en diagnos för att få hjälp nu, .. Jag brottas med en oförklarlig hörselnedsättning. tänkt om man kunna sortera bort alla ljud man inte ville höra, så som bilar, skrikande barn och annat tjafs.... Dessutom kan det vara skönt att få vila öronen ibland. jag missar mycket information och Jag kan tänka mig att det kanske finns många av er som inte riktigt våga ställa frågor, men så ska ni inte tänka, ni får fråga mig vad som helst - det finns inga dumma frågor. För mig är det viktigt att förmedla mina tankar och känslor, besvara era frågor så gott jag kan.inom nationella vårdgarantin 90 dagar ska jag få en hörapparat.

Men när jag vet något nytt ska jag berätta mer om detta. ..

lördag, mars 13, 2010

rullgardiner och städning

solen skiner som vanligt ute nu för tiden, dock fortfarande jobbigt när den lyser in i sovrummet det vore bra med nya rullgardiner… Jag tror inte jag vaknat efter sju på helgen på väldigt länge. Henke jobbar juh lördag, kommer hem till 14.
Kanske det blir Roligare städning. Ljudböcker kan föra med sig mycket gott förutom att de är trevliga att lyssna på. Till exempel blir det lättare att ta städning. Ljudböcker kan föra med sig mycket gott förutom att de är trevliga att lyssna på. Till exempel blir det lättare att ta sig tid att städa hemma när man samtidigt kan lyssna på en spännande berättelse "Måste hinna höra slutet innan städning är slut".
Men just nu ska jag äta lite frukost och sen ska jag sortera min tvätt i olika högar :) Vad ska ni ... Nej nu kan jag inte sitta här och slappa, måste städa städa!! :) och lyssna på Björn Hellberg s bok Dominans. Dominans Handlar om möter läsarna för tredje gången Carina Keller, Stig-Allan Jönsson, Mona Ceder och de övriga kriminalarna i den fiktiva staden Loviken. Handlingen cirklar i hög grad kring tre ungdomar som sprider skräck i sin omgivning med en satanisk mobbning. Men en dag bestämmer sig någon för att det får vara nog. Det är hög tid att slå tillbaka.
Äntligen börjar det kännas som att våren är på väg. Just nu är det 12 grader varmt i solen och det droppar vatten från taket hela tiden! Så himla härligt!. Nu hade han slutat min gubbe, min älskade sambo fick mig på gott humör idag. Henke hade fixat middag och som vanligt var det supergott. Så till middag blev det entrecote med svampsås med hasselbackspotatis. Vi ska avnjuta en god middag det blir ett Riktigt lördagsmys får oss. Men ikväll blir det och titta på Melodifestivalen 2010 – finalen! :). Så, nu tar jag mig äntligen så otroligt slut på kvällarna så det blir oftast att man ligger och halvsover/somnar framför teven.

rullgardiner och städning

solen skiner som vanligt ute nu för tiden, dock fortfarande jobbigt när den lyser in i sovrummet det vore bra med nya rullgardiner… Jag tror inte jag vaknat efter sju på helgen på väldigt länge. Henke jobbar juh lördag, kommer hem till 14.
Kanske det blir Roligare städning. Ljudböcker kan föra med sig mycket gott förutom att de är trevliga att lyssna på. Till exempel blir det lättare att ta städning. Ljudböcker kan föra med sig mycket gott förutom att de är trevliga att lyssna på. Till exempel blir det lättare att ta sig tid att städa hemma när man samtidigt kan lyssna på en spännande berättelse "Måste hinna höra slutet innan städning är slut".
Men just nu ska jag äta lite frukost och sen ska jag sortera min tvätt i olika högar :) Vad ska ni ... Nej nu kan jag inte sitta här och slappa, måste städa städa!! :) och lyssna på Björn Hellberg s bok Dominans. Dominans Handlar om möter läsarna för tredje gången Carina Keller, Stig-Allan Jönsson, Mona Ceder och de övriga kriminalarna i den fiktiva staden Loviken. Handlingen cirklar i hög grad kring tre ungdomar som sprider skräck i sin omgivning med en satanisk mobbning. Men en dag bestämmer sig någon för att det får vara nog. Det är hög tid att slå tillbaka.
Äntligen börjar det kännas som att våren är på väg. Just nu är det 12 grader varmt i solen och det droppar vatten från taket hela tiden! Så himla härligt!. Nu hade han slutat min gubbe, min älskade sambo fick mig på gott humör idag. Henke hade fixat middag och som vanligt var det supergott. Så till middag blev det entrecote med svampsås med hasselbackspotatis. Vi ska avnjuta en god middag det blir ett Riktigt lördagsmys får oss. Men ikväll blir det och titta på Melodifestivalen 2010 – finalen! :). Så, nu tar jag mig äntligen så otroligt slut på kvällarna så det blir oftast att man ligger och halvsover/somnar framför teven.

fredag, mars 12, 2010

DAISY

Hjälpmedel, eller rollator och rullstol för att kunna förflytta sig själv. . ner som har svårt att läsa tryckt text som får låna, exempelvis personer ... DAISY-böcker. För att lyssna på DAISY- behöver man en DAISY eller mp3-spelar. När man har lyssnat på några stycken inser man hur viktigt det är med en bra inläsare. Så bok och daisy finns här i rullator för eleven att låna.

DAISY

Hjälpmedel, eller rollator och rullstol för att kunna förflytta sig själv. . ner som har svårt att läsa tryckt text som får låna, exempelvis personer ... DAISY-böcker. För att lyssna på DAISY- behöver man en DAISY eller mp3-spelar. När man har lyssnat på några stycken inser man hur viktigt det är med en bra inläsare. Så bok och daisy finns här i rullator för eleven att låna.

bi inne i huvudet

♥Snart får vi helg gott folk♥.!
-Åh det är så skönt när det är så här ljust.
Det är som att ha ett bi inne i huvudet - hela tiden. ... att de börjar tjuta i örat , verkligen jätte jobbigt . men vet inte hur man får bort det ... dessa kan göra dels så det susar brusar piper i örat dels så det blir lock.. om det e ...  jag inte vant mig ganska mycket vid att det aldrig är tyst i mitt huvud...det har jag haft i två år med örat.
Idag har jag data som vanligt med mina barn och lite lektioner. Så ska jag ge lite skönlitterära böcker till vissa elever som dom har beställt av mig. Det ska bli jättekul och göra detta idag. Så ska jag ha några elever på första gången inne på dator. Det är vissa som har fått klara av vissa grejor, fått gjort word och hanterar datorn bra.
Sedan ska jag planera inför NHR´s årsmöte. Jag är inbjuden till att sitta hedersordförande. Det känns väldigt stolt att någon ringer till mig och frågar om jag ska sitta som ordförande på deras årsmöte. Det känns jätteroligt att få göra någonting annat. Roligt att se hur dom har sitt årsmöte och så. Och roligt att träffa medlemmarna, så att dom får se vem jag är som är ordförande för HSO i Trollhättan. Det ska bli kul faktiskt.
Sedan var det dags att sluta för dagen. Men ska jag åka bussen hem,Åh va underbart det kan vara att få se solen!.. Dagens promenad blev lite drygt 20minuter lång och gick bort mot sjön.


Längtar till våren, längtar tills snön försvinner Kanske till månadens slut så ser man slut på snön. Jag hoppas och håller tummarna. Äntligen vår i luften. Solsken. En dörr kan stå på glänt i flera timmar, utan att det blir isbildning på golvet. Plusgrader, minsann!

Denna helg ska min sambo jobba. Jag både gillar och inte gillar fredagar. Inte gillar för att jag blir lite stressad över att inte ha hunnit med allt jag skulle under veckan som gått. Gillar för att jag tycker det är mysigt att sätta oss framför tv:n med lets dans och en massa ljus så det blir så där mysigt… Och att veta att man får sova lite längre nästa morgon.
Henke Köpte med  pizza hem & nu ska jag snart lägga mig i min underbara säng & Lyssna på ljudbok. Det senaste halvåret har jag lyssnat en hel del på ljudböcker, väldigt bra när man åker buss till och från jobbet och när man tar en promenad. När man har lyssnat på några stycken inser man hur viktigt det är med en bra inläsare......

bi inne i huvudet

♥Snart får vi helg gott folk♥.!
-Åh det är så skönt när det är så här ljust.
Det är som att ha ett bi inne i huvudet - hela tiden. ... att de börjar tjuta i örat , verkligen jätte jobbigt . men vet inte hur man får bort det ... dessa kan göra dels så det susar brusar piper i örat dels så det blir lock.. om det e ...  jag inte vant mig ganska mycket vid att det aldrig är tyst i mitt huvud...det har jag haft i två år med örat.
Idag har jag data som vanligt med mina barn och lite lektioner. Så ska jag ge lite skönlitterära böcker till vissa elever som dom har beställt av mig. Det ska bli jättekul och göra detta idag. Så ska jag ha några elever på första gången inne på dator. Det är vissa som har fått klara av vissa grejor, fått gjort word och hanterar datorn bra.
Sedan ska jag planera inför NHR´s årsmöte. Jag är inbjuden till att sitta hedersordförande. Det känns väldigt stolt att någon ringer till mig och frågar om jag ska sitta som ordförande på deras årsmöte. Det känns jätteroligt att få göra någonting annat. Roligt att se hur dom har sitt årsmöte och så. Och roligt att träffa medlemmarna, så att dom får se vem jag är som är ordförande för HSO i Trollhättan. Det ska bli kul faktiskt.
Sedan var det dags att sluta för dagen. Men ska jag åka bussen hem,Åh va underbart det kan vara att få se solen!.. Dagens promenad blev lite drygt 20minuter lång och gick bort mot sjön.


Längtar till våren, längtar tills snön försvinner Kanske till månadens slut så ser man slut på snön. Jag hoppas och håller tummarna. Äntligen vår i luften. Solsken. En dörr kan stå på glänt i flera timmar, utan att det blir isbildning på golvet. Plusgrader, minsann!

Denna helg ska min sambo jobba. Jag både gillar och inte gillar fredagar. Inte gillar för att jag blir lite stressad över att inte ha hunnit med allt jag skulle under veckan som gått. Gillar för att jag tycker det är mysigt att sätta oss framför tv:n med lets dans och en massa ljus så det blir så där mysigt… Och att veta att man får sova lite längre nästa morgon.
Henke Köpte med  pizza hem & nu ska jag snart lägga mig i min underbara säng & Lyssna på ljudbok. Det senaste halvåret har jag lyssnat en hel del på ljudböcker, väldigt bra när man åker buss till och från jobbet och när man tar en promenad. När man har lyssnat på några stycken inser man hur viktigt det är med en bra inläsare......