söndag, mars 07, 2010

pedagogisk plan

Det är söndag och helgen är snart slut, vad är det här?! Tiden går alldeles för fort, jag hinner inte med. Enda sedan jag kom hem har jag känt att stressen…….Så på med lite kaffe och ostmacka vid tv:n och Vasaloppet. Är inte så intresserad egentligen men de ser rätt jobbigt ut med den där långa människoormen som ringlar sig genom skogen...
Du en av dem som skriver listor över saker du ska göra, borde göra och vill göra? Är du frustrerad över att inte hinna göra allt som står på. ... lika förvånad över hur mycket jag får gjort… Jag älskar detta sätt att få saker och ting gjorda. Jag är stolt över mig själv när jag varje fredagskväll blickar tillbaka på min arbetsvecka. Låter väl som en bra pedagogisk plan? ;) Ska bli riktigt kul att få göra dessa lektioner då det är mycket som jag kommit på själv eller hämtat inspiration från från Lektion.se. Hoppas eleverna kommer gilla det bara :) ...
Idag blev det en riktigt god Lunch köttfärssås med pasta både gott, mättande och snabbt fixat!

pedagogisk plan

Det är söndag och helgen är snart slut, vad är det här?! Tiden går alldeles för fort, jag hinner inte med. Enda sedan jag kom hem har jag känt att stressen…….Så på med lite kaffe och ostmacka vid tv:n och Vasaloppet. Är inte så intresserad egentligen men de ser rätt jobbigt ut med den där långa människoormen som ringlar sig genom skogen...
Du en av dem som skriver listor över saker du ska göra, borde göra och vill göra? Är du frustrerad över att inte hinna göra allt som står på. ... lika förvånad över hur mycket jag får gjort… Jag älskar detta sätt att få saker och ting gjorda. Jag är stolt över mig själv när jag varje fredagskväll blickar tillbaka på min arbetsvecka. Låter väl som en bra pedagogisk plan? ;) Ska bli riktigt kul att få göra dessa lektioner då det är mycket som jag kommit på själv eller hämtat inspiration från från Lektion.se. Hoppas eleverna kommer gilla det bara :) ...
Idag blev det en riktigt god Lunch köttfärssås med pasta både gott, mättande och snabbt fixat!

lördag, mars 06, 2010

lördagsmorgon

God morgon, Gud så skönt med sovmorgon! i alla fall. Känns faktiskt som jag inte gör något annat om dagarna längre. Jobbar, sover, äter, sover, äter och jobbar. Jag förstår inte vad min trötthet kommer ifrån? Nu blir det lång mysig frukost med nyhetsmorgon. Vilket underbart väder att vakna upp till solen skiner och de är klarblå himmel. Gudagod chili con Carne!! För några dagar sedan gjorde vi till middag chili con carne och det blev såå god! Just nu äter jag den till lunch och faktiskt ännu godare idag. Sedan blir det en biltur det finna vädret. För att få njuta av ”riktig” snö en sista gång innan den smälter bort drog vill till Dalsland idag. Framförallt har det varit ovanligt mycket snö. I Trollhättan. I backen är det fullt av snö men i butikerna är pulkahyllorna ... Skidor och stjärtlappar finns det gott om men inga pulkor. .... snö på taket, Vem kunde tro det om ett hustak i Trollhättan? En del av snöhögarna kommer från snön på taket, men det mesta har fallit direkt från himlen.
Men vi ska ju på ett kalas som har blivit uppskjutet flera gånger om, och det kan man ju inte tacka nej till heller. För all snö som kommit så ställde in kalaset förra månaden. Födelsekalas för svåger efter detta väder som har varit. Trevligt kalas måste jag säga:) och de var så underbart att få träffa en del av släkten men många hade hinder för att komma... Det blev god pastasallad och gräddtårta.

lördagsmorgon

God morgon, Gud så skönt med sovmorgon! i alla fall. Känns faktiskt som jag inte gör något annat om dagarna längre. Jobbar, sover, äter, sover, äter och jobbar. Jag förstår inte vad min trötthet kommer ifrån? Nu blir det lång mysig frukost med nyhetsmorgon. Vilket underbart väder att vakna upp till solen skiner och de är klarblå himmel. Gudagod chili con Carne!! För några dagar sedan gjorde vi till middag chili con carne och det blev såå god! Just nu äter jag den till lunch och faktiskt ännu godare idag. Sedan blir det en biltur det finna vädret. För att få njuta av ”riktig” snö en sista gång innan den smälter bort drog vill till Dalsland idag. Framförallt har det varit ovanligt mycket snö. I Trollhättan. I backen är det fullt av snö men i butikerna är pulkahyllorna ... Skidor och stjärtlappar finns det gott om men inga pulkor. .... snö på taket, Vem kunde tro det om ett hustak i Trollhättan? En del av snöhögarna kommer från snön på taket, men det mesta har fallit direkt från himlen.
Men vi ska ju på ett kalas som har blivit uppskjutet flera gånger om, och det kan man ju inte tacka nej till heller. För all snö som kommit så ställde in kalaset förra månaden. Födelsekalas för svåger efter detta väder som har varit. Trevligt kalas måste jag säga:) och de var så underbart att få träffa en del av släkten men många hade hinder för att komma... Det blev god pastasallad och gräddtårta.

fredag, mars 05, 2010

Halka usch

Idag vaknade jag till 16 minus, usch! Kommer det aldrig att bli varmt, det är svinkallt ute! Det är inte kul att komma ut, men det är tur att min lille älskling kan köra mig till bussen idag! Han är ju helt underbar som hjälper mig och stöttar mig i allting! Jag hade inte klarat att gå ut för min astma i kylan. Om några timmar är det helg, gud va gott det ska bli! Men jag får ingen sovmorgon direkt den här helgen, det känns lite tungt, jag skulle behöva ha en dag för att ladda upp mina batterier inför en ny vecka.
Jag haft skit Svårt att ta sig fram på vägarna jobbigt att komma till jobbet pga. av halka det inga trottoarer Dom är så halkiga. De är verkligen jobbigt att gå i detta vädret, man bara slirar och halkar omkring.
Det har varit en väldigt rolig vecka, jag har fått gjort det jag tycker är roligt, berätta och så. Idag ska jag ha data med eleverna. De ska skriva av en text, och det finns ingen punkt eller stor bokstav eller nåt. Så ska jag ha med mig en som praktiserar på vår skola, så får vi se vad hon tycker om den här idén jag har.
 Bussresan hem var däremot väldigt seg.... På en smal krokig hal väg Det går bra så länge han inte får möte av en annan buss.. Busschaufför får hålla tungan rätt när dom får möten på denna väg.. fattar inte att dom ropar i komradion på vägen. Givetvis var det även många mindre incidenter hänt. Snällt av Henke hämtade mig vid hållplatsen, Så jag slapp traskat på isgatan.

Efter en lång dag på jobbet kom jag hem till Henke som varit hemma och fixa middag. Han hade fixat revbensspjäll med svampsås och potatis med ett gött vin till. Så var det då Stefan Sauk tur att åka ur Let`s Dance. Ibland förstår man inte hur folket tänker, men vi vet ju också att det är en tävling och han verkade var nöjd med att kommit så långt men Malin var besviken det syntes lång väg, men Willy Björkman och Charlotte Sinclair är tittarnas favorit..

Halka usch

Idag vaknade jag till 16 minus, usch! Kommer det aldrig att bli varmt, det är svinkallt ute! Det är inte kul att komma ut, men det är tur att min lille älskling kan köra mig till bussen idag! Han är ju helt underbar som hjälper mig och stöttar mig i allting! Jag hade inte klarat att gå ut för min astma i kylan. Om några timmar är det helg, gud va gott det ska bli! Men jag får ingen sovmorgon direkt den här helgen, det känns lite tungt, jag skulle behöva ha en dag för att ladda upp mina batterier inför en ny vecka.
Jag haft skit Svårt att ta sig fram på vägarna jobbigt att komma till jobbet pga. av halka det inga trottoarer Dom är så halkiga. De är verkligen jobbigt att gå i detta vädret, man bara slirar och halkar omkring.
Det har varit en väldigt rolig vecka, jag har fått gjort det jag tycker är roligt, berätta och så. Idag ska jag ha data med eleverna. De ska skriva av en text, och det finns ingen punkt eller stor bokstav eller nåt. Så ska jag ha med mig en som praktiserar på vår skola, så får vi se vad hon tycker om den här idén jag har.
 Bussresan hem var däremot väldigt seg.... På en smal krokig hal väg Det går bra så länge han inte får möte av en annan buss.. Busschaufför får hålla tungan rätt när dom får möten på denna väg.. fattar inte att dom ropar i komradion på vägen. Givetvis var det även många mindre incidenter hänt. Snällt av Henke hämtade mig vid hållplatsen, Så jag slapp traskat på isgatan.

Efter en lång dag på jobbet kom jag hem till Henke som varit hemma och fixa middag. Han hade fixat revbensspjäll med svampsås och potatis med ett gött vin till. Så var det då Stefan Sauk tur att åka ur Let`s Dance. Ibland förstår man inte hur folket tänker, men vi vet ju också att det är en tävling och han verkade var nöjd med att kommit så långt men Malin var besviken det syntes lång väg, men Willy Björkman och Charlotte Sinclair är tittarnas favorit..

torsdag, mars 04, 2010

arbetsplatsmöte ikväll

Restaurang och Café Innovatum Ugnsstekt nötfärsbiff med kapris och rödbetor, tomat- och löksalsa samt potatisklyftor. Mums


God morgon. Henke fick tjöta idag också så jag kom upp. Jag är så seg som en råtta när jag ska gå upp här. Usch! Jag är slemmig och det är skit igen. Det är jobbigt. Nu ska jag vara i sexan idag och dona med barnen där. Vi får se. Vi ska gå ner till Innovatum. Det heter ju Science Center nu men det är Innovatum för mig ändå. Sen ska vi luncha jag och en jobbarkompis där. Så får vi se vad det blir för mat och så.
Sedan är det arbetsplatsmöte ikväll. Få se om jag orkar gå på det. Om jag ska orka med dagen efter så är det inte lätt för mig. Jag blir så trött på kvällen så jag måste lägga mig mellan åtta och halv nio annars fixar jag inte att komma upp på morgonen. Det är inte lätt.
Det har varit en väldigt givande vecka här känner jag. Det har varit en jätterolig vecka. Det känns härligt. Men ni får ha en så bra dag som möjligt!

arbetsplatsmöte ikväll

Restaurang och Café Innovatum Ugnsstekt nötfärsbiff med kapris och rödbetor, tomat- och löksalsa samt potatisklyftor. Mums


God morgon. Henke fick tjöta idag också så jag kom upp. Jag är så seg som en råtta när jag ska gå upp här. Usch! Jag är slemmig och det är skit igen. Det är jobbigt. Nu ska jag vara i sexan idag och dona med barnen där. Vi får se. Vi ska gå ner till Innovatum. Det heter ju Science Center nu men det är Innovatum för mig ändå. Sen ska vi luncha jag och en jobbarkompis där. Så får vi se vad det blir för mat och så.
Sedan är det arbetsplatsmöte ikväll. Få se om jag orkar gå på det. Om jag ska orka med dagen efter så är det inte lätt för mig. Jag blir så trött på kvällen så jag måste lägga mig mellan åtta och halv nio annars fixar jag inte att komma upp på morgonen. Det är inte lätt.
Det har varit en väldigt givande vecka här känner jag. Det har varit en jätterolig vecka. Det känns härligt. Men ni får ha en så bra dag som möjligt!