lördag, februari 27, 2010

lördagsmorgon

Lördagsmorgon var min säng tom bredvid mig för att sambo måste jobba lördag. Det är det enda man får veta på nyheterna i radion. Man kan ju undra vad det är .... JOOOO mycket riktigt, hade satt på en panna på spisen för att koka som jag städar och kör en tvättmaskin. ..... Men nu har jag inget val. Nu ska jag fixa lite middag till min älskling kommer hem från arbete. Det potatismos hemlagade köttbullar. mums.
När han kom hem igår så hade han ett bra förslag. Vi åt köttbullar och det här moset, men så kom hans kompis ner, och så gick vi på O´Leary. Han tog ju sin vanliga rib steak, och jag tog en ren biff, det var riktigt smarrigt. Så vi såg varken på OS eller på Melodifestivalen, men man får ju veta resultatet ändå. Så blev våran dag.

lördagsmorgon

Lördagsmorgon var min säng tom bredvid mig för att sambo måste jobba lördag. Det är det enda man får veta på nyheterna i radion. Man kan ju undra vad det är .... JOOOO mycket riktigt, hade satt på en panna på spisen för att koka som jag städar och kör en tvättmaskin. ..... Men nu har jag inget val. Nu ska jag fixa lite middag till min älskling kommer hem från arbete. Det potatismos hemlagade köttbullar. mums.
När han kom hem igår så hade han ett bra förslag. Vi åt köttbullar och det här moset, men så kom hans kompis ner, och så gick vi på O´Leary. Han tog ju sin vanliga rib steak, och jag tog en ren biff, det var riktigt smarrigt. Så vi såg varken på OS eller på Melodifestivalen, men man får ju veta resultatet ändå. Så blev våran dag.

fredag, februari 26, 2010

sömlös natt

Lite sömnlös natt man får många tankar vad man har gjort, En massa tankar som far runt i huvudet hela tiden. Man tänker vad man ska göra hemma och på jobbet. Har man ett problem får man väl lösa det ... Nu ska jag ta lite cornflakes och filmjölk och kaffe. inte så käckt att pulsa ute till bussen idag. Halt på vägen! Nu är den sköna vintern här. jag köpte mig två blusar på kappahl. Jag har träffat en blivande specialpedagog som intervjuade mig om mittliv och dyslexi frågor. Nu blir det lite fredagsmys med sambo Vi äter tacos ikväll, en bra och god rätt att inleda helgen med. sedan blir slö titta på Let´s dance.

sömlös natt

Lite sömnlös natt man får många tankar vad man har gjort, En massa tankar som far runt i huvudet hela tiden. Man tänker vad man ska göra hemma och på jobbet. Har man ett problem får man väl lösa det ... Nu ska jag ta lite cornflakes och filmjölk och kaffe. inte så käckt att pulsa ute till bussen idag. Halt på vägen! Nu är den sköna vintern här. jag köpte mig två blusar på kappahl. Jag har träffat en blivande specialpedagog som intervjuade mig om mittliv och dyslexi frågor. Nu blir det lite fredagsmys med sambo Vi äter tacos ikväll, en bra och god rätt att inleda helgen med. sedan blir slö titta på Let´s dance.

torsdag, februari 25, 2010

hemresa

Torsdag morgon, jag har inte sovit nånting här i natt, jädra klocka som plingar varje halv och hel timme, jag hatar dom här klockorna! Jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta in en sån klocka!


Jag åt frukost med mamma, sen gick jag upp till mormor och pratade en stund. Så bjöd mamma på kålpudding och potatis och lingonsylt. Mamma följde mig till bussen, så åkte jag hem. Jag kom till stationen, och jag såg ingenstans hur tågen gick eller nånting, det var väldigt dåligt i Säffle. Det var nedkladdat, inget bra bemötande tycker jag. Då var jag redan en halvtimme försenad, så jag fick avblåsa intervjun och allting, för jag visste inte när jag skulle komma hem. Det snöar ju igen, men Henke var ju så gullig och hämtade mig vid stationen, så jag slapp att vänta på bussen. Det gick skytteltrafik med lastbilar till fotbollsplanen med snö, jag tror det blir översvämning i ån där till sommaren. Ni får ha en bra kväll, nu ska jag stupa i säng och lyssna på Anna Janssons bok.

hemresa

Torsdag morgon, jag har inte sovit nånting här i natt, jädra klocka som plingar varje halv och hel timme, jag hatar dom här klockorna! Jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta in en sån klocka!


Jag åt frukost med mamma, sen gick jag upp till mormor och pratade en stund. Så bjöd mamma på kålpudding och potatis och lingonsylt. Mamma följde mig till bussen, så åkte jag hem. Jag kom till stationen, och jag såg ingenstans hur tågen gick eller nånting, det var väldigt dåligt i Säffle. Det var nedkladdat, inget bra bemötande tycker jag. Då var jag redan en halvtimme försenad, så jag fick avblåsa intervjun och allting, för jag visste inte när jag skulle komma hem. Det snöar ju igen, men Henke var ju så gullig och hämtade mig vid stationen, så jag slapp att vänta på bussen. Det gick skytteltrafik med lastbilar till fotbollsplanen med snö, jag tror det blir översvämning i ån där till sommaren. Ni får ha en bra kväll, nu ska jag stupa i säng och lyssna på Anna Janssons bok.

onsdag, februari 24, 2010

värmland

På onsdan tog vi bussen in till Karlstad, ockerpris, 78 kronor för en resa, jag tycker det är hemskt! Vi gick runt, och jag bjöd henne på Café House. Hon tog en kaffe latte, och vi gick runt och kikade. Vi var inne på Myrorna, men fy fasen, det var ju ockerpriser på dom kläderna där! Så var vi på bouppteckning, det var ju bara papper att fylla i och så. Jag fick hjälpa mamma och förklara, det tog en timme där inne. Så gick vi till Åhléns och åt pannbiff med ugnsstekt potatis och grönpepparsås och en väldigt god sallad till. Mamma fick handla lite, vi handlade lite mjölk och sånt. Så åkte vi hem och såg Halv åtta hos mig, och på Bygglov tror jag det var.

värmland

På onsdan tog vi bussen in till Karlstad, ockerpris, 78 kronor för en resa, jag tycker det är hemskt! Vi gick runt, och jag bjöd henne på Café House. Hon tog en kaffe latte, och vi gick runt och kikade. Vi var inne på Myrorna, men fy fasen, det var ju ockerpriser på dom kläderna där! Så var vi på bouppteckning, det var ju bara papper att fylla i och så. Jag fick hjälpa mamma och förklara, det tog en timme där inne. Så gick vi till Åhléns och åt pannbiff med ugnsstekt potatis och grönpepparsås och en väldigt god sallad till. Mamma fick handla lite, vi handlade lite mjölk och sånt. Så åkte vi hem och såg Halv åtta hos mig, och på Bygglov tror jag det var.