God morgon på er! Jag skulle försöka komma upp klockan halv sex, men klockan är tio i sju, men jag ska försöka packa och göra i ordning mig, för jag har inte gjort nånting. Nu ska jag resa upp till min mor och greja i ordning mig, och vara borta i två dagar. Jag har inte planerat in nånting vad jag ska ha med mig, det är väl bra när man är ute och reser! Får se om bussar och tåg går, jag får titta på SJ och se om det fungerar idag. Det är bekymmersamt med det jälva SJ, hur tågen går och så. Ni får ha en bra dag, så ska jag berätta lite mer senare för er.
Det var riktigt jobbigt att gå ut till vägen och pulsa med ryggsäck, fy säger jag, uschamej va hemskt! Allt gick bra med bussen, och det gick bra att komma på tåget och alltihop. Men när jag kom till Dalslandsslätten blev det signalfel nånstans, så vi blev sittande och blev en halvtimme försenade. Men jag sa ”Hur ska jag ta mig från Säffle till nästa ställe då?” Då var dom så hyggliga, så jag fick faktiskt åka med till Grums i stället, och där kom mamma och mötte mig. Så vi var och handlade och så. Vi åt grillad kyckling och potatis när vi kom hem, och så såg vi på Halv åtta. Så det blev inte mycket mer gjort, men det började ju snöa och så igen den dagen.
tisdag, februari 23, 2010
banverket
God morgon på er! Jag skulle försöka komma upp klockan halv sex, men klockan är tio i sju, men jag ska försöka packa och göra i ordning mig, för jag har inte gjort nånting. Nu ska jag resa upp till min mor och greja i ordning mig, och vara borta i två dagar. Jag har inte planerat in nånting vad jag ska ha med mig, det är väl bra när man är ute och reser! Får se om bussar och tåg går, jag får titta på SJ och se om det fungerar idag. Det är bekymmersamt med det jälva SJ, hur tågen går och så. Ni får ha en bra dag, så ska jag berätta lite mer senare för er.
Det var riktigt jobbigt att gå ut till vägen och pulsa med ryggsäck, fy säger jag, uschamej va hemskt! Allt gick bra med bussen, och det gick bra att komma på tåget och alltihop. Men när jag kom till Dalslandsslätten blev det signalfel nånstans, så vi blev sittande och blev en halvtimme försenade. Men jag sa ”Hur ska jag ta mig från Säffle till nästa ställe då?” Då var dom så hyggliga, så jag fick faktiskt åka med till Grums i stället, och där kom mamma och mötte mig. Så vi var och handlade och så. Vi åt grillad kyckling och potatis när vi kom hem, och så såg vi på Halv åtta. Så det blev inte mycket mer gjort, men det började ju snöa och så igen den dagen.
Det var riktigt jobbigt att gå ut till vägen och pulsa med ryggsäck, fy säger jag, uschamej va hemskt! Allt gick bra med bussen, och det gick bra att komma på tåget och alltihop. Men när jag kom till Dalslandsslätten blev det signalfel nånstans, så vi blev sittande och blev en halvtimme försenade. Men jag sa ”Hur ska jag ta mig från Säffle till nästa ställe då?” Då var dom så hyggliga, så jag fick faktiskt åka med till Grums i stället, och där kom mamma och mötte mig. Så vi var och handlade och så. Vi åt grillad kyckling och potatis när vi kom hem, och så såg vi på Halv åtta. Så det blev inte mycket mer gjort, men det började ju snöa och så igen den dagen.
måndag, februari 22, 2010
ny vecka
Mina möten som jag skulle ha idag blev inställda. Världen är skör när det blir snökaos. Vi kanske ska åka ut och luncha idag i alla fall, jag och Henke, för han är också ledig idag. Jag ska sitta och göra i ordning för treorna, deras datalektioner och planerar in. Jag ska gå in till biblioteket och se om dom har några databöcker, så jag kan få lite inspiration och input här nu. Så får vi se om tågen går, jag ska åka till Värmland nu en dag, för jag ska på bouppteckning. Får se om dom går, jag vet inte om jag ska ge mig ut, om jag ska åka upp tidigare eller vad jag ska göra. Henke är ute och skottar snö nu, så får vi se hur detta går. Nu ska jag hoppa in i duschen, så ska jag plocka i ordning tvätten.
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
ny vecka
Mina möten som jag skulle ha idag blev inställda. Världen är skör när det blir snökaos. Vi kanske ska åka ut och luncha idag i alla fall, jag och Henke, för han är också ledig idag. Jag ska sitta och göra i ordning för treorna, deras datalektioner och planerar in. Jag ska gå in till biblioteket och se om dom har några databöcker, så jag kan få lite inspiration och input här nu. Så får vi se om tågen går, jag ska åka till Värmland nu en dag, för jag ska på bouppteckning. Får se om dom går, jag vet inte om jag ska ge mig ut, om jag ska åka upp tidigare eller vad jag ska göra. Henke är ute och skottar snö nu, så får vi se hur detta går. Nu ska jag hoppa in i duschen, så ska jag plocka i ordning tvätten.
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
pröva, Josla.” Så vi åkte upp och köpte garn till mamma, till att sticka nya halsdukar och sånt. Sen var vi inne på en thai- och kinarestaurang och tog buffé, det var smarrigt och gott. De hade kycklinglår med jordnötssmör, och det var himla gott! Sen skulle jag hämta ut nya mediciner, och då hade dom gått ut, så jag fick inte hämta ut dom. Så nu måste jag ringa till läkare om det, det är alltid nånting! Sen var vi och drack kaffe på Café House, och det var himla gott! Så vi fick uträttat det vi skulle göra. Det var gott att komma ut lite och se om jag orkade, men jag blev trött efteråt. Så det är inte roligt alls. När vi kom hem så satte vi oss och såg på tv, och så stekte jag femtio köttbullar, och sen gjorde jag i ordning en skinkstek till Henke, så han har mat. Det är ju bra att ha middagsmat i frysen.
Jag satt och såg på tv Familjen annorlunda, jag tycker det var intressant att se. Men ni får ha en bra kväll!
söndag, februari 21, 2010
summmer av helgen
Denna helgen har Henke skottat snö, skottat snö, skottat snö… och varit ute och tagit lite kort åt mig… och jag har bara fixat med middag, och på söndan fixade han middag. Det är det enda vi har gjort, vi har suttit framför tv:n och mysat och pysat. Vi skulle ha åkt på kalas, men det blåstes av, på grund av den här snön. Och välsignad tur var väl det, för jag hade inte orkat åka ut. Jag har varit så slemmig, det har kommit slem från näsan, slem från munnen, så in i helskotta. På söndan trodde jag att jag skulle få åka in med ambulans, för jag var så himla täppt. Det bara bubblade ur mig. Men jag sa till mig själv: ”Lunga dig, lugna dig, lugna dig”. Men jag var inte bra, det kändes som jag hade varit ute och åkt Vasaloppet hundra varv. Men Henke fixade middan, han gjorde en väldigt god fiskgryta. Jag ska lägga ut sen hur vi gjorde, jag kommer inte riktigt ihåg det idag. Ni får ha det bra!
summmer av helgen
Denna helgen har Henke skottat snö, skottat snö, skottat snö… och varit ute och tagit lite kort åt mig… och jag har bara fixat med middag, och på söndan fixade han middag. Det är det enda vi har gjort, vi har suttit framför tv:n och mysat och pysat. Vi skulle ha åkt på kalas, men det blåstes av, på grund av den här snön. Och välsignad tur var väl det, för jag hade inte orkat åka ut. Jag har varit så slemmig, det har kommit slem från näsan, slem från munnen, så in i helskotta. På söndan trodde jag att jag skulle få åka in med ambulans, för jag var så himla täppt. Det bara bubblade ur mig. Men jag sa till mig själv: ”Lunga dig, lugna dig, lugna dig”. Men jag var inte bra, det kändes som jag hade varit ute och åkt Vasaloppet hundra varv. Men Henke fixade middan, han gjorde en väldigt god fiskgryta. Jag ska lägga ut sen hur vi gjorde, jag kommer inte riktigt ihåg det idag. Ni får ha det bra!
lördag, februari 20, 2010
klass 2-varning för snöstorm
nu fick man höra klass 2-varning för snöstorm. Dalslands snögrej är inställd, i Vänersborg har taket rasat in på arenan. Det är väl inte roligt för Vänersborgs kommun nu! Det har hänt lite olika saker här i Sverige nu, men Dyslexiförbundet, förbundsstyrelsen ska ha möte idag! Jag kan inte fatta att dom vågar ha det när det är klass 2-varning för snöstorm! Jag hörde med en som skulle åka upp, han var två timmar försenad fortfarande till Stockholm, det är inte så käckt!
Nu ska jag steka kotletter och nånting till, får se vad han ska få för gott av mig här idag.
Sen är det nån idiot som skickar lite dumma frågor, så vi har spärrat den personen, jag tycker fanimej det är för djävligt!
Nu ska jag steka kotletter och nånting till, får se vad han ska få för gott av mig här idag.
Sen är det nån idiot som skickar lite dumma frågor, så vi har spärrat den personen, jag tycker fanimej det är för djävligt!
klass 2-varning för snöstorm
nu fick man höra klass 2-varning för snöstorm. Dalslands snögrej är inställd, i Vänersborg har taket rasat in på arenan. Det är väl inte roligt för Vänersborgs kommun nu! Det har hänt lite olika saker här i Sverige nu, men Dyslexiförbundet, förbundsstyrelsen ska ha möte idag! Jag kan inte fatta att dom vågar ha det när det är klass 2-varning för snöstorm! Jag hörde med en som skulle åka upp, han var två timmar försenad fortfarande till Stockholm, det är inte så käckt!
Nu ska jag steka kotletter och nånting till, får se vad han ska få för gott av mig här idag.
Sen är det nån idiot som skickar lite dumma frågor, så vi har spärrat den personen, jag tycker fanimej det är för djävligt!
Nu ska jag steka kotletter och nånting till, får se vad han ska få för gott av mig här idag.
Sen är det nån idiot som skickar lite dumma frågor, så vi har spärrat den personen, jag tycker fanimej det är för djävligt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)