fredag, februari 19, 2010

rejäl förkylning typisk till helg

Men jag är så täppt idag, så jag kunde inte gå till jobbet kände jag. Jag orkade inte gå ut till vägen. Det känns inte roligt att vara hemma. Det ser fint ut med snön, men att gå ut och pulsa i den, det orkar jag inte. Jag är täppt, så jag ska lägga mig och se på tv och äta rostat bröd, så ska jag gå och lägga mig igen. Jag är täppt i näsan, och täppt i öronen och överallt. Ni får ha det så bra.Atschoo! Det är jättemysigt med snön och allting ute. Atschoo! Jag tror det är därför jag inte orkar blogga nånting, för jag är så himla förkyld och yr och alltihop. Men det ska bli stormvarning här!
Det var roligt för Anja Pärson, hon kom trea och fick en OS-medalj! Det var kul jag fick se det på tv! Så har jag ätit hack-korv med rödbetor, och det är ju himla gott, men jag har ju ingen smak eller nåt. Jag hoppas jag blir frisk snart, för så här orkar jag inte ha det, det ser ut som ett bombnedslag här hemma. Nu ska jag dricka lite kaffe och se om det lossnar i luftrören på mig. Ni får ha en trevlig helg, ni andra, som inte är rejält förkylda!Nu har jag gått ensam hela dan, jag har varit dålig, så känns det väldigt gott när Henke kommer hem. Jag blev lite bekymrad över vart han tog vägen, men han hade varit och handlat. Så vi tog tacos och lite mys-pys och såg på Let´s dance. Och det var gott att Elin åkte ut! Hon ska inte vinna i alla fall, det tycker jag inte! Det var ju synd om Willy, men han är kvar, ”rädda Willy”, det är käckt att dom gör det, han är lite underhållande!

rejäl förkylning typisk till helg

Men jag är så täppt idag, så jag kunde inte gå till jobbet kände jag. Jag orkade inte gå ut till vägen. Det känns inte roligt att vara hemma. Det ser fint ut med snön, men att gå ut och pulsa i den, det orkar jag inte. Jag är täppt, så jag ska lägga mig och se på tv och äta rostat bröd, så ska jag gå och lägga mig igen. Jag är täppt i näsan, och täppt i öronen och överallt. Ni får ha det så bra.Atschoo! Det är jättemysigt med snön och allting ute. Atschoo! Jag tror det är därför jag inte orkar blogga nånting, för jag är så himla förkyld och yr och alltihop. Men det ska bli stormvarning här!
Det var roligt för Anja Pärson, hon kom trea och fick en OS-medalj! Det var kul jag fick se det på tv! Så har jag ätit hack-korv med rödbetor, och det är ju himla gott, men jag har ju ingen smak eller nåt. Jag hoppas jag blir frisk snart, för så här orkar jag inte ha det, det ser ut som ett bombnedslag här hemma. Nu ska jag dricka lite kaffe och se om det lossnar i luftrören på mig. Ni får ha en trevlig helg, ni andra, som inte är rejält förkylda!Nu har jag gått ensam hela dan, jag har varit dålig, så känns det väldigt gott när Henke kommer hem. Jag blev lite bekymrad över vart han tog vägen, men han hade varit och handlat. Så vi tog tacos och lite mys-pys och såg på Let´s dance. Och det var gott att Elin åkte ut! Hon ska inte vinna i alla fall, det tycker jag inte! Det var ju synd om Willy, men han är kvar, ”rädda Willy”, det är käckt att dom gör det, han är lite underhållande!

torsdag, februari 18, 2010

åter mer snö

Det var så gott idag, jag fick åka med Henke till jobbet, det var helt underbart! Han jobbade som vanligt, och jag slutade halv fem, så jag tänkte: ”Jag åker med Henke sista turen”. Så jag gjorde det i snökaos och alltihop. Sen när vi kom hem så gick jag bara och la mig, jag kände mig inte riktigt bra. Så det var inte så mycket jag gjorde.
Det massor med snö ute, det är enormt, jag fattar inte var det kommer ifrån egentligen!

åter mer snö

Det var så gott idag, jag fick åka med Henke till jobbet, det var helt underbart! Han jobbade som vanligt, och jag slutade halv fem, så jag tänkte: ”Jag åker med Henke sista turen”. Så jag gjorde det i snökaos och alltihop. Sen när vi kom hem så gick jag bara och la mig, jag kände mig inte riktigt bra. Så det var inte så mycket jag gjorde.
Det massor med snö ute, det är enormt, jag fattar inte var det kommer ifrån egentligen!

onsdag, februari 17, 2010

funktionsnedsättning

Onsdag morgon - onsdag, onsdag… Man är lite trött och så där, efter att ha varit iväg på möten i går kväll, men det var ju givande också. Dom pratade lite om utsatta kvinnor med olika funktionsnedsättningar, hur dom kan bli misshandlade. Det var en väldigt intressant dag, eller en intressant efterkväll var det.


Åh, det var så gott i morse, Henke var uppe och fixade frukost, jag kunde bara duscha och klä på mig och alltihop, och han fixade sin egen mat och allting. Det var så skönt, det var så gott! Det har varit en givande dag, jag skulle varit på ett annat jobb, men jag fick vara kvar på det gamla jobbet idag och fixa. Men ni får ha en bra dag!

funktionsnedsättning

Onsdag morgon - onsdag, onsdag… Man är lite trött och så där, efter att ha varit iväg på möten i går kväll, men det var ju givande också. Dom pratade lite om utsatta kvinnor med olika funktionsnedsättningar, hur dom kan bli misshandlade. Det var en väldigt intressant dag, eller en intressant efterkväll var det.


Åh, det var så gott i morse, Henke var uppe och fixade frukost, jag kunde bara duscha och klä på mig och alltihop, och han fixade sin egen mat och allting. Det var så skönt, det var så gott! Det har varit en givande dag, jag skulle varit på ett annat jobb, men jag fick vara kvar på det gamla jobbet idag och fixa. Men ni får ha en bra dag!