fredag, februari 12, 2010

gulligt fönster

Vad tur att Henke röt till; - Nu får du gå upp! sa han till mig.

Å jösses, tänkte jag. Ja, jag gick ju upp och duschade mig. Jag till och med hann med och måla mig. Det har väl aldrig förekommit annars. Jag kände mig riktigt fräsch i ansiktet idag.

Jag har haft datalektioner och kört igång lärt dom om komma, punkt och stor bokstav. Jag hade tagit bort alltihopa i en text och så fick dom skriva av den texten och göra i ordning den och se hur den skulle se ut. Jag hade tagit en text från deras läsebok och testade för att se om den kunde fungera så. Och femmorna håller på och skriver om Europa så det är jättekul på jobbet nu. Sedan var jag uppe i sexan och donade.

Så gick jag och köpte en present till en släkting. Så gick jag in på bolaget och köpte mig en vinflaska men nej, jag drack ingenting.

Jag kände att jag orkade inte. Jag var slut, kan inte begripa. Så jag gick och la mig klockan nio. Det är ingen helg, ingen ro. Det är inget roligt alls att det blir helger. Jag lägger mig samma tid som jag gör under veckan. Pyttsan. Jag såg på halva Lets Dance. Så det känner jag att det är inget roligt alls. Men jag hoppas att jag blir pigg så att vi kan göra något roligt nästa helg i alla fall.

gulligt fönster

Vad tur att Henke röt till; - Nu får du gå upp! sa han till mig.

Å jösses, tänkte jag. Ja, jag gick ju upp och duschade mig. Jag till och med hann med och måla mig. Det har väl aldrig förekommit annars. Jag kände mig riktigt fräsch i ansiktet idag.

Jag har haft datalektioner och kört igång lärt dom om komma, punkt och stor bokstav. Jag hade tagit bort alltihopa i en text och så fick dom skriva av den texten och göra i ordning den och se hur den skulle se ut. Jag hade tagit en text från deras läsebok och testade för att se om den kunde fungera så. Och femmorna håller på och skriver om Europa så det är jättekul på jobbet nu. Sedan var jag uppe i sexan och donade.

Så gick jag och köpte en present till en släkting. Så gick jag in på bolaget och köpte mig en vinflaska men nej, jag drack ingenting.

Jag kände att jag orkade inte. Jag var slut, kan inte begripa. Så jag gick och la mig klockan nio. Det är ingen helg, ingen ro. Det är inget roligt alls att det blir helger. Jag lägger mig samma tid som jag gör under veckan. Pyttsan. Jag såg på halva Lets Dance. Så det känner jag att det är inget roligt alls. Men jag hoppas att jag blir pigg så att vi kan göra något roligt nästa helg i alla fall.

torsdag, februari 11, 2010

usch vilken uppned dag?

Tar aldrig kylan slut, jag tror jag blir tokig! Gud, va kallt det är, sexton minus! Det känns inte roligt, det får fanimej vara slut med kylan och detta nu! Det känns tungrott med allting just nu, det finns folk som inte är samarbetsvilliga och allting, det är inte roligt. Tur att det inte är hemma, det är på jobbet. Jag är irriterad på vissa personer som… jag vet inte vad jag skulle kunna göra med dom!


Det är torsdag, det är en lång arbetsdag. Vi ska gå till Innovatum med vissa elever idag, och en skola ska ha sångsamling. Det är inte lätt när inte allting fungerar. Det känns tufft. Man blir irriterad, faktiskt. Nu har jag ätit lite frukost, så ska jag klä på mig. Vad ska jag ta på mig när det är så himla kallt ute? Usch, säger jag bara, jag fryser redan innan jag har kommit ut. Men jag får ta på mig den berömda fleece-jackan jag köpte i Värmland. Så ska jag äta gardafisken som jag gjorde i ordning i går kväll, som jag har med mig.

usch vilken uppned dag?

Tar aldrig kylan slut, jag tror jag blir tokig! Gud, va kallt det är, sexton minus! Det känns inte roligt, det får fanimej vara slut med kylan och detta nu! Det känns tungrott med allting just nu, det finns folk som inte är samarbetsvilliga och allting, det är inte roligt. Tur att det inte är hemma, det är på jobbet. Jag är irriterad på vissa personer som… jag vet inte vad jag skulle kunna göra med dom!


Det är torsdag, det är en lång arbetsdag. Vi ska gå till Innovatum med vissa elever idag, och en skola ska ha sångsamling. Det är inte lätt när inte allting fungerar. Det känns tufft. Man blir irriterad, faktiskt. Nu har jag ätit lite frukost, så ska jag klä på mig. Vad ska jag ta på mig när det är så himla kallt ute? Usch, säger jag bara, jag fryser redan innan jag har kommit ut. Men jag får ta på mig den berömda fleece-jackan jag köpte i Värmland. Så ska jag äta gardafisken som jag gjorde i ordning i går kväll, som jag har med mig.

onsdag, februari 10, 2010

foto tokig

Vad skönt, Henke körde mig ut till vägen för han var ledig idag.
Det var väldigt gulligt att han körde mig ut för jag känner mig inte riktigt 100% i benen. Jag känner mig lite som gelé och jag har värk i ryggen.
Jag har varit på jobbet och jobbat och så. Henkes kompis kom och hämtade honom så dom är i Göteborg på båtmässan. Jätteroligt att han åker ut och gör något när han är ledig. Han har bara varit hos min mamma hela tiden också, jag tycke synd om honom.

Nu ska jag faktiskt sätta mig och äta en god blåbärsbulle som jag köpte. Jag ska mumsa och ta det lite lugnt. Jag känner mig inte sådär bra. Usch, säger jag bara.

foto tokig

Vad skönt, Henke körde mig ut till vägen för han var ledig idag.
Det var väldigt gulligt att han körde mig ut för jag känner mig inte riktigt 100% i benen. Jag känner mig lite som gelé och jag har värk i ryggen.
Jag har varit på jobbet och jobbat och så. Henkes kompis kom och hämtade honom så dom är i Göteborg på båtmässan. Jätteroligt att han åker ut och gör något när han är ledig. Han har bara varit hos min mamma hela tiden också, jag tycke synd om honom.

Nu ska jag faktiskt sätta mig och äta en god blåbärsbulle som jag köpte. Jag ska mumsa och ta det lite lugnt. Jag känner mig inte sådär bra. Usch, säger jag bara.

tisdag, februari 09, 2010

Smartboard

Åh, vilken skön morgon jag hade idag! Jag fick åka med Henke, vi började samtidigt. Gud, va skönt det var! Vi har fått en Smartboard på jobbet, och det verkar väldigt kul att använda den! Det verkar roligt för barnen. Det var en bra investering dom har gjort på skolan, faktiskt! Nu har jag donat lite, och börjat titta på lite olika saker.


Jag tror det är gott att byta frisör emellanåt. Den förra frisören jag var hos blev jag inte så bra klippt, hon klippte av mitt hår när jag började få längre. Nu dröjer det väl två-tre år innan jag får långt igen. Men det får väl gå då att jag har fått lite kortare hår. Men nu ska jag faktiskt glo på tv och ta det lugnt, och se på Bygglov! Det har blivit snöyra här ute, usch, jag tänkte att jag skulle köra bil i morgon, men jag tror jag skiter i det!

Men jag ska ge en eloge till Centralen, som tömde tanken här. De hittade den under snöyran, det var väldigt gulligt! En kille ringde och frågade var den var och så, det var skitbra!

Smartboard

Åh, vilken skön morgon jag hade idag! Jag fick åka med Henke, vi började samtidigt. Gud, va skönt det var! Vi har fått en Smartboard på jobbet, och det verkar väldigt kul att använda den! Det verkar roligt för barnen. Det var en bra investering dom har gjort på skolan, faktiskt! Nu har jag donat lite, och börjat titta på lite olika saker.


Jag tror det är gott att byta frisör emellanåt. Den förra frisören jag var hos blev jag inte så bra klippt, hon klippte av mitt hår när jag började få längre. Nu dröjer det väl två-tre år innan jag får långt igen. Men det får väl gå då att jag har fått lite kortare hår. Men nu ska jag faktiskt glo på tv och ta det lugnt, och se på Bygglov! Det har blivit snöyra här ute, usch, jag tänkte att jag skulle köra bil i morgon, men jag tror jag skiter i det!

Men jag ska ge en eloge till Centralen, som tömde tanken här. De hittade den under snöyran, det var väldigt gulligt! En kille ringde och frågade var den var och så, det var skitbra!