onsdag, februari 10, 2010

foto tokig

Vad skönt, Henke körde mig ut till vägen för han var ledig idag.
Det var väldigt gulligt att han körde mig ut för jag känner mig inte riktigt 100% i benen. Jag känner mig lite som gelé och jag har värk i ryggen.
Jag har varit på jobbet och jobbat och så. Henkes kompis kom och hämtade honom så dom är i Göteborg på båtmässan. Jätteroligt att han åker ut och gör något när han är ledig. Han har bara varit hos min mamma hela tiden också, jag tycke synd om honom.

Nu ska jag faktiskt sätta mig och äta en god blåbärsbulle som jag köpte. Jag ska mumsa och ta det lite lugnt. Jag känner mig inte sådär bra. Usch, säger jag bara.

foto tokig

Vad skönt, Henke körde mig ut till vägen för han var ledig idag.
Det var väldigt gulligt att han körde mig ut för jag känner mig inte riktigt 100% i benen. Jag känner mig lite som gelé och jag har värk i ryggen.
Jag har varit på jobbet och jobbat och så. Henkes kompis kom och hämtade honom så dom är i Göteborg på båtmässan. Jätteroligt att han åker ut och gör något när han är ledig. Han har bara varit hos min mamma hela tiden också, jag tycke synd om honom.

Nu ska jag faktiskt sätta mig och äta en god blåbärsbulle som jag köpte. Jag ska mumsa och ta det lite lugnt. Jag känner mig inte sådär bra. Usch, säger jag bara.

tisdag, februari 09, 2010

Smartboard

Åh, vilken skön morgon jag hade idag! Jag fick åka med Henke, vi började samtidigt. Gud, va skönt det var! Vi har fått en Smartboard på jobbet, och det verkar väldigt kul att använda den! Det verkar roligt för barnen. Det var en bra investering dom har gjort på skolan, faktiskt! Nu har jag donat lite, och börjat titta på lite olika saker.


Jag tror det är gott att byta frisör emellanåt. Den förra frisören jag var hos blev jag inte så bra klippt, hon klippte av mitt hår när jag började få längre. Nu dröjer det väl två-tre år innan jag får långt igen. Men det får väl gå då att jag har fått lite kortare hår. Men nu ska jag faktiskt glo på tv och ta det lugnt, och se på Bygglov! Det har blivit snöyra här ute, usch, jag tänkte att jag skulle köra bil i morgon, men jag tror jag skiter i det!

Men jag ska ge en eloge till Centralen, som tömde tanken här. De hittade den under snöyran, det var väldigt gulligt! En kille ringde och frågade var den var och så, det var skitbra!

Smartboard

Åh, vilken skön morgon jag hade idag! Jag fick åka med Henke, vi började samtidigt. Gud, va skönt det var! Vi har fått en Smartboard på jobbet, och det verkar väldigt kul att använda den! Det verkar roligt för barnen. Det var en bra investering dom har gjort på skolan, faktiskt! Nu har jag donat lite, och börjat titta på lite olika saker.


Jag tror det är gott att byta frisör emellanåt. Den förra frisören jag var hos blev jag inte så bra klippt, hon klippte av mitt hår när jag började få längre. Nu dröjer det väl två-tre år innan jag får långt igen. Men det får väl gå då att jag har fått lite kortare hår. Men nu ska jag faktiskt glo på tv och ta det lugnt, och se på Bygglov! Det har blivit snöyra här ute, usch, jag tänkte att jag skulle köra bil i morgon, men jag tror jag skiter i det!

Men jag ska ge en eloge till Centralen, som tömde tanken här. De hittade den under snöyran, det var väldigt gulligt! En kille ringde och frågade var den var och så, det var skitbra!

måndag, februari 08, 2010

Läsaren

Läsaren

att hinna till bussen

Nu är det en ny arbetsvecka. Jag har svårt att komma igång med den här veckan också, och det känns jättejobbigt! Jag har bara 45 minuter på mig, för jag ska skynda mig till bussen, varför gör jag så här dumt? Jag blir så stressad. Jag ska först ha möte på ena jobbet, och så ska jag försöka springa till en buss, och åka till nästa jobb. Det är fullt upp här, säger jag bara. Jag är lite trött, och slemmig och allting är jag. Jag vet inte vad detta är. Så är det. Jag har i alla fall packat ur min resväska och gjort i ordning här hemma. Det känns lite finare här. Det är ju inte helt perfekt, men det är på god väg. Men jag är helnöjd.
Men nu ska jag slurka i mig lite kaffe och en smörgås, så ska jag springa iväg till bussen. Jag och Henke var och handlade, och köpte oss var sin semla i affären. Så vi tog kaffe när vi kom hem. Det var skönt att få åka med honom hem idag, för jag känner mig lite sliten, men det får gå. Nu ska jag se Efter fem, sen. Men jag ska gå och vila mig en liten stund, och ta det lite lugnt idag. Så ska jag se om jag kan gå iväg och klippa mig i morgon, och hitta nån present till Henkes syster också. Jag får leta upp nånting roligt till henne. Det verkar som att snön börjar smälta, men dom säger att det ska komma mer snö på onsdag. Jag är lite rädd att taket ska börja rasa när det är så mycket snö. Men vi får se om vi kan göra nånting åt det.

att hinna till bussen

Nu är det en ny arbetsvecka. Jag har svårt att komma igång med den här veckan också, och det känns jättejobbigt! Jag har bara 45 minuter på mig, för jag ska skynda mig till bussen, varför gör jag så här dumt? Jag blir så stressad. Jag ska först ha möte på ena jobbet, och så ska jag försöka springa till en buss, och åka till nästa jobb. Det är fullt upp här, säger jag bara. Jag är lite trött, och slemmig och allting är jag. Jag vet inte vad detta är. Så är det. Jag har i alla fall packat ur min resväska och gjort i ordning här hemma. Det känns lite finare här. Det är ju inte helt perfekt, men det är på god väg. Men jag är helnöjd.
Men nu ska jag slurka i mig lite kaffe och en smörgås, så ska jag springa iväg till bussen. Jag och Henke var och handlade, och köpte oss var sin semla i affären. Så vi tog kaffe när vi kom hem. Det var skönt att få åka med honom hem idag, för jag känner mig lite sliten, men det får gå. Nu ska jag se Efter fem, sen. Men jag ska gå och vila mig en liten stund, och ta det lite lugnt idag. Så ska jag se om jag kan gå iväg och klippa mig i morgon, och hitta nån present till Henkes syster också. Jag får leta upp nånting roligt till henne. Det verkar som att snön börjar smälta, men dom säger att det ska komma mer snö på onsdag. Jag är lite rädd att taket ska börja rasa när det är så mycket snö. Men vi får se om vi kan göra nånting åt det.