torsdag, februari 04, 2010

snart är det helg

Varför ska det vara så segt och komma upp på morgonen? Jag är så trött på morgonen. Jag har aldrig varit med om något liknande.


Jag vill bara sova och sova och sova. Jag blir inte piggare för att jag sover heller. Jag känner att jag orkar snart inte med detta livet.

Gud, vad jobbigt det är. Det är tufft säger jag. Torsdagar är min längsta arbetsdag och det känns tungt alltihopa. Det är ju plus att man får gå hem lite tidigare på fredag, men jag vet inte om det är värt det eller inte. Men jag ska försöka i alla fall och gå till jobbet och ha lite lektioner med sexor. Sedan ha möte i eftermiddag. Det kanske inte blir så långrandigt det heller så det kanske går bra.

Ja, bara en dag kvar, sedan är det ledigt och då ska det bli städning här.Jag har inte orkat gjort någonting efter pappa dog. Fy fasen säger jag. Jag har panik och har funderat flera gånger om jag ska ta hit en städhjälp och leja för att röja upp här. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har gått och funderat en hel vecka. Grunnat och se vad jag ska göra. Det är inte roligt och ha det så här. Jag har inte ens packat upp för 14 dagar sedan då jag kom hem. Kläder och… jag vet inte hur jag ska göra. Jag blir som att man slår upp en planka framför ansiktet. Jag vet att det är rörigt och sånt, jag vet inte vad jag ska göra. Men jag ska prata med Henke när han kommer hem ikväll och höra vad han tycker.

snart är det helg

Varför ska det vara så segt och komma upp på morgonen? Jag är så trött på morgonen. Jag har aldrig varit med om något liknande.


Jag vill bara sova och sova och sova. Jag blir inte piggare för att jag sover heller. Jag känner att jag orkar snart inte med detta livet.

Gud, vad jobbigt det är. Det är tufft säger jag. Torsdagar är min längsta arbetsdag och det känns tungt alltihopa. Det är ju plus att man får gå hem lite tidigare på fredag, men jag vet inte om det är värt det eller inte. Men jag ska försöka i alla fall och gå till jobbet och ha lite lektioner med sexor. Sedan ha möte i eftermiddag. Det kanske inte blir så långrandigt det heller så det kanske går bra.

Ja, bara en dag kvar, sedan är det ledigt och då ska det bli städning här.Jag har inte orkat gjort någonting efter pappa dog. Fy fasen säger jag. Jag har panik och har funderat flera gånger om jag ska ta hit en städhjälp och leja för att röja upp här. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har gått och funderat en hel vecka. Grunnat och se vad jag ska göra. Det är inte roligt och ha det så här. Jag har inte ens packat upp för 14 dagar sedan då jag kom hem. Kläder och… jag vet inte hur jag ska göra. Jag blir som att man slår upp en planka framför ansiktet. Jag vet att det är rörigt och sånt, jag vet inte vad jag ska göra. Men jag ska prata med Henke när han kommer hem ikväll och höra vad han tycker.

onsdag, februari 03, 2010

uschamej vad mycket snö det kom

Vilket väder det var i morse, uschamej vad mycket snö det kom!


Bara att få pulsat i snön. Det var ganska jobbigt och att gå ut till vägen. Jag har aldrig varit med om något liknande, vad mycket snö det var. Men det är härligt och fint ute.

Jag var på bägge ställena och jobbade idag. Så att jag har sprungit fram och tillbaka och donat har jag gjort.

Henke var snäll och kom och hämtade mig ute vid vägen så jag slapp och gå. Jag känner att ansträngningsastman har kommit tillbaka. Det känns tufft.

Nu ska jag faktiskt gå och vila mig. Ni får ha det så bra.

uschamej vad mycket snö det kom

Vilket väder det var i morse, uschamej vad mycket snö det kom!


Bara att få pulsat i snön. Det var ganska jobbigt och att gå ut till vägen. Jag har aldrig varit med om något liknande, vad mycket snö det var. Men det är härligt och fint ute.

Jag var på bägge ställena och jobbade idag. Så att jag har sprungit fram och tillbaka och donat har jag gjort.

Henke var snäll och kom och hämtade mig ute vid vägen så jag slapp och gå. Jag känner att ansträngningsastman har kommit tillbaka. Det känns tufft.

Nu ska jag faktiskt gå och vila mig. Ni får ha det så bra.

tisdag, februari 02, 2010

allright i huvet

Tisdag morgon… usch… jag känner mig inte riktigt allright i huvet, det tjuter och håller på. Men nu ska jag åka till jobbet och dona lite grand, och ha lite lektioner och så. Får vi se hur detta går idag. Men ni får ha en bra förmiddag! Jag har grejat och donat lite, det har varit ganska lugnt här på tisdag. Det var så skönt, jag fick åka med Henke hem. Jag har haft problem med min astma nu igen, jag har svårt att gå och är tungandad. Jag använder extra mediciner, det känns tungrott på nåt jäkla vänster, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gick och la mig en timme och sov när jag kom hem, jag känner mig trött i huvet. Så åt vi en god smörgås, och sen gjorde jag en köttfärssås. Jag tog i körsbärstomater och krossade tomater, och det tror jag blir väldigt gott. Det ska vi ha med oss på torsdag till jobbet har jag tänkt mig. Jag ska sitta och glo på Halv åtta hos mig, och så ska jag se på Bygglov tänkte jag. Så får vi se vad som händer mer.

allright i huvet

Tisdag morgon… usch… jag känner mig inte riktigt allright i huvet, det tjuter och håller på. Men nu ska jag åka till jobbet och dona lite grand, och ha lite lektioner och så. Får vi se hur detta går idag. Men ni får ha en bra förmiddag! Jag har grejat och donat lite, det har varit ganska lugnt här på tisdag. Det var så skönt, jag fick åka med Henke hem. Jag har haft problem med min astma nu igen, jag har svårt att gå och är tungandad. Jag använder extra mediciner, det känns tungrott på nåt jäkla vänster, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gick och la mig en timme och sov när jag kom hem, jag känner mig trött i huvet. Så åt vi en god smörgås, och sen gjorde jag en köttfärssås. Jag tog i körsbärstomater och krossade tomater, och det tror jag blir väldigt gott. Det ska vi ha med oss på torsdag till jobbet har jag tänkt mig. Jag ska sitta och glo på Halv åtta hos mig, och så ska jag se på Bygglov tänkte jag. Så får vi se vad som händer mer.

måndag, februari 01, 2010

gött sova hemma

Vad gott det är att ligga under täcket på mjuk kudde! Vad skönt det är. Nybäddat och nyrent, det är så svårt att komma upp då, så gott att ligga kvar och njuta. Det är helt underbart. Det är så gott och komma hem till sin egen säng och få sova ordentligt.
Idag är jag så seg och trött. Det är måndag. Jag har väl lite granna och scanna åt en elev. Ska dona med det idag. Jag får se hur mycket jag orkar. Jag är inte 100% idag heller. Men nu ska jag inte vara uppe i Värmland något mer på ett bra tag. Jag måste få vila upp mig för jag känner att jag fixar inte det här annars.
Det värsta jag vet är att åka och handla efter jobbet! Jag var ju tvungen till det, och så hem och fixa i ordning kotletter. Jag tog panna…nånting hette det, med svamp och grädde. Får se vad han tycker om det idag. Så slängde jag in det i ugnen med lite ost över. Så kokade jag potatis. Så satt jag och tittade på tv, Annorlunda tittade jag på, och Spårlöst. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig, för jag var väldigt trött.
Men ni får ha en bra måndag. Ny månad och allting. Det är 1:a februari. Kan inte fatta vad tiden går fort här, men det är väl snart slut på den här månaden också.

gött sova hemma

Vad gott det är att ligga under täcket på mjuk kudde! Vad skönt det är. Nybäddat och nyrent, det är så svårt att komma upp då, så gott att ligga kvar och njuta. Det är helt underbart. Det är så gott och komma hem till sin egen säng och få sova ordentligt.
Idag är jag så seg och trött. Det är måndag. Jag har väl lite granna och scanna åt en elev. Ska dona med det idag. Jag får se hur mycket jag orkar. Jag är inte 100% idag heller. Men nu ska jag inte vara uppe i Värmland något mer på ett bra tag. Jag måste få vila upp mig för jag känner att jag fixar inte det här annars.
Det värsta jag vet är att åka och handla efter jobbet! Jag var ju tvungen till det, och så hem och fixa i ordning kotletter. Jag tog panna…nånting hette det, med svamp och grädde. Får se vad han tycker om det idag. Så slängde jag in det i ugnen med lite ost över. Så kokade jag potatis. Så satt jag och tittade på tv, Annorlunda tittade jag på, och Spårlöst. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig, för jag var väldigt trött.
Men ni får ha en bra måndag. Ny månad och allting. Det är 1:a februari. Kan inte fatta vad tiden går fort här, men det är väl snart slut på den här månaden också.