tisdag, februari 02, 2010

allright i huvet

Tisdag morgon… usch… jag känner mig inte riktigt allright i huvet, det tjuter och håller på. Men nu ska jag åka till jobbet och dona lite grand, och ha lite lektioner och så. Får vi se hur detta går idag. Men ni får ha en bra förmiddag! Jag har grejat och donat lite, det har varit ganska lugnt här på tisdag. Det var så skönt, jag fick åka med Henke hem. Jag har haft problem med min astma nu igen, jag har svårt att gå och är tungandad. Jag använder extra mediciner, det känns tungrott på nåt jäkla vänster, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gick och la mig en timme och sov när jag kom hem, jag känner mig trött i huvet. Så åt vi en god smörgås, och sen gjorde jag en köttfärssås. Jag tog i körsbärstomater och krossade tomater, och det tror jag blir väldigt gott. Det ska vi ha med oss på torsdag till jobbet har jag tänkt mig. Jag ska sitta och glo på Halv åtta hos mig, och så ska jag se på Bygglov tänkte jag. Så får vi se vad som händer mer.

allright i huvet

Tisdag morgon… usch… jag känner mig inte riktigt allright i huvet, det tjuter och håller på. Men nu ska jag åka till jobbet och dona lite grand, och ha lite lektioner och så. Får vi se hur detta går idag. Men ni får ha en bra förmiddag! Jag har grejat och donat lite, det har varit ganska lugnt här på tisdag. Det var så skönt, jag fick åka med Henke hem. Jag har haft problem med min astma nu igen, jag har svårt att gå och är tungandad. Jag använder extra mediciner, det känns tungrott på nåt jäkla vänster, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gick och la mig en timme och sov när jag kom hem, jag känner mig trött i huvet. Så åt vi en god smörgås, och sen gjorde jag en köttfärssås. Jag tog i körsbärstomater och krossade tomater, och det tror jag blir väldigt gott. Det ska vi ha med oss på torsdag till jobbet har jag tänkt mig. Jag ska sitta och glo på Halv åtta hos mig, och så ska jag se på Bygglov tänkte jag. Så får vi se vad som händer mer.

måndag, februari 01, 2010

gött sova hemma

Vad gott det är att ligga under täcket på mjuk kudde! Vad skönt det är. Nybäddat och nyrent, det är så svårt att komma upp då, så gott att ligga kvar och njuta. Det är helt underbart. Det är så gott och komma hem till sin egen säng och få sova ordentligt.
Idag är jag så seg och trött. Det är måndag. Jag har väl lite granna och scanna åt en elev. Ska dona med det idag. Jag får se hur mycket jag orkar. Jag är inte 100% idag heller. Men nu ska jag inte vara uppe i Värmland något mer på ett bra tag. Jag måste få vila upp mig för jag känner att jag fixar inte det här annars.
Det värsta jag vet är att åka och handla efter jobbet! Jag var ju tvungen till det, och så hem och fixa i ordning kotletter. Jag tog panna…nånting hette det, med svamp och grädde. Får se vad han tycker om det idag. Så slängde jag in det i ugnen med lite ost över. Så kokade jag potatis. Så satt jag och tittade på tv, Annorlunda tittade jag på, och Spårlöst. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig, för jag var väldigt trött.
Men ni får ha en bra måndag. Ny månad och allting. Det är 1:a februari. Kan inte fatta vad tiden går fort här, men det är väl snart slut på den här månaden också.

gött sova hemma

Vad gott det är att ligga under täcket på mjuk kudde! Vad skönt det är. Nybäddat och nyrent, det är så svårt att komma upp då, så gott att ligga kvar och njuta. Det är helt underbart. Det är så gott och komma hem till sin egen säng och få sova ordentligt.
Idag är jag så seg och trött. Det är måndag. Jag har väl lite granna och scanna åt en elev. Ska dona med det idag. Jag får se hur mycket jag orkar. Jag är inte 100% idag heller. Men nu ska jag inte vara uppe i Värmland något mer på ett bra tag. Jag måste få vila upp mig för jag känner att jag fixar inte det här annars.
Det värsta jag vet är att åka och handla efter jobbet! Jag var ju tvungen till det, och så hem och fixa i ordning kotletter. Jag tog panna…nånting hette det, med svamp och grädde. Får se vad han tycker om det idag. Så slängde jag in det i ugnen med lite ost över. Så kokade jag potatis. Så satt jag och tittade på tv, Annorlunda tittade jag på, och Spårlöst. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig, för jag var väldigt trött.
Men ni får ha en bra måndag. Ny månad och allting. Det är 1:a februari. Kan inte fatta vad tiden går fort här, men det är väl snart slut på den här månaden också.

söndag, januari 31, 2010

var i segmon




Söndag… sista dagen på januari månad. Det är inte klokt vad månaderna går fort! Jag var uppe och gjorde mig i ordning, vi ska upp på tacksägelse i Eds kyrka, så vi for över kyrkans genväg. Vi for runt och såg myskoxar, jag tog lite kort. Det var en högtradig gudstjänst, men det gick ju an. Det var nattvard, men vi var bara sju stycken i kyrkan, det var inte mycket att hurra för.

Sen hade mamma gjort smarriga revbensspjäll med potatisgratäng till, det var väldigt gott! Sen fick vi päron till efterrätt, med glass. Det var mumsigt! Sen fick vi kaffe på vägen hem. Så var jag och lämnade in en grej som mamma hade stickat till Henkes systerdotter, får se om hon tycker om den. Sen var vi och levererade hackkorv igen till en jobbarkompis, jag tror vi får börja sälja hackkorv här nere nu, vi får se hur detta går. Nu ska jag sätta mig och glo på tv:n, och packa upp efter resan och så.



var i segmon




Söndag… sista dagen på januari månad. Det är inte klokt vad månaderna går fort! Jag var uppe och gjorde mig i ordning, vi ska upp på tacksägelse i Eds kyrka, så vi for över kyrkans genväg. Vi for runt och såg myskoxar, jag tog lite kort. Det var en högtradig gudstjänst, men det gick ju an. Det var nattvard, men vi var bara sju stycken i kyrkan, det var inte mycket att hurra för.

Sen hade mamma gjort smarriga revbensspjäll med potatisgratäng till, det var väldigt gott! Sen fick vi päron till efterrätt, med glass. Det var mumsigt! Sen fick vi kaffe på vägen hem. Så var jag och lämnade in en grej som mamma hade stickat till Henkes systerdotter, får se om hon tycker om den. Sen var vi och levererade hackkorv igen till en jobbarkompis, jag tror vi får börja sälja hackkorv här nere nu, vi får se hur detta går. Nu ska jag sätta mig och glo på tv:n, och packa upp efter resan och så.



lördag, januari 30, 2010

lördagsmorgon

Lördag morgon, va härligt! Ingenting jag behövde bestämma över, det var så skönt, jag fick sova ut! Men telefonen ringde halv tio, det var morsan som ringde. Hon frågade om jag sov. ”Nej”, sa jag, ”jag var på toaletten.” Det var så skönt, solen lyste och allting, det var så skönt att bara få vara. Inte stressa iväg. Vi ska snart åka, men det var så skönt att vara hemma och gå i min egen takt, tvätta mig och så där. Gud va skönt det är! Så härligt! Henke har jobbat, så kom han och hämtade mig, så for vi ut till Överby och köpte en scartkontakt till mamma, för den var ju trasig. Så gick vi in och köpte polotröjor till Henke också. Sen gick vi in på McDonald´s och åt mat. Så for vi uppåt, och när vi kom ungefär upp till Mellerud, så tog vi lite kaffe som vi hade med oss, det hade jag kokat och gjort i ordning. Sen när vi kom hem till mamma fick vi färska tekakor, det var jättegott och smarrigt. Sen satt vi och såg på Robinson. Jag tyckte det var rätt person som vann där, ärligt talat. Jag tycker han var duktig. Jag tror han är reko mot den andre personen, jag vet inte, men jag hoppas så.

lördagsmorgon

Lördag morgon, va härligt! Ingenting jag behövde bestämma över, det var så skönt, jag fick sova ut! Men telefonen ringde halv tio, det var morsan som ringde. Hon frågade om jag sov. ”Nej”, sa jag, ”jag var på toaletten.” Det var så skönt, solen lyste och allting, det var så skönt att bara få vara. Inte stressa iväg. Vi ska snart åka, men det var så skönt att vara hemma och gå i min egen takt, tvätta mig och så där. Gud va skönt det är! Så härligt! Henke har jobbat, så kom han och hämtade mig, så for vi ut till Överby och köpte en scartkontakt till mamma, för den var ju trasig. Så gick vi in och köpte polotröjor till Henke också. Sen gick vi in på McDonald´s och åt mat. Så for vi uppåt, och när vi kom ungefär upp till Mellerud, så tog vi lite kaffe som vi hade med oss, det hade jag kokat och gjort i ordning. Sen när vi kom hem till mamma fick vi färska tekakor, det var jättegott och smarrigt. Sen satt vi och såg på Robinson. Jag tyckte det var rätt person som vann där, ärligt talat. Jag tycker han var duktig. Jag tror han är reko mot den andre personen, jag vet inte, men jag hoppas så.