vi som gillar hackkorven
Jag hitta en länka idag om hur man kan laga hackkorv...
lördag, januari 30, 2010
vi som gillar hackkorv
vi som gillar hackkorven
Jag hitta en länka idag om hur man kan laga hackkorv...
Jag hitta en länka idag om hur man kan laga hackkorv...
fredag, januari 29, 2010
nu är det helg
nu är det fredag igen, vad härligt och gott. Idag får jag skjuts till jobbet och allting. Och idag börjar jag med data igen efter två veckors uppehåll. Så att det ska bli roligt och ha barna igen på fredagar här.Fredag… jag var på jobbet och donade. Jag blir väldigt ledsen när de förstör i medioteket på jobbet. Det är inte alls roligt. Jag fick förminskad dataplats för eleverna, jag var väldigt ledsen och irriterad. Jag tyckte synd om vaktmästaren, han fick en utskällning av mig, men det är ju inte hans fel. Jag ska be om förlåtelse på måndag, jag var så irriterad och arg på allting som har krånglat där inne.
Så gick jag upp till sexan. Gud vad Jonas Gardell skriver bra! Helt fantastiskt! Jag läste ur en bok om en mobbare, jag tyckte den var så bra! När jag var inne på en lektion så fick jag ett sms från en kompis som jag inte har sett på görlänge. Så vi gick till Stålverket och tog oss en öl och satt och pratade. Vi hade så mycket att prata om, för vi har inte pratat på länge. Jag fick en trevlig eftermiddag efter den här jobbiga dagen. Så tänkte jag: ”Ska jag gå ner till Mejeriet och köpa en semla?” Så fick jag lång näsa, dom var slut! Så ringde jag till Henke: ”Ska jag ta bussen hem nu, eller ska jag vänta på dig?” ”Kom och åk med mig.” Så jag åkte pensionärslinjen runt med honom...Sen åkte vi till Statoil och Sibylla-kiosken och köpte oss var sin kebab med mos som vi åt när vi kom hem. Så var det i går.
Så gick jag upp till sexan. Gud vad Jonas Gardell skriver bra! Helt fantastiskt! Jag läste ur en bok om en mobbare, jag tyckte den var så bra! När jag var inne på en lektion så fick jag ett sms från en kompis som jag inte har sett på görlänge. Så vi gick till Stålverket och tog oss en öl och satt och pratade. Vi hade så mycket att prata om, för vi har inte pratat på länge. Jag fick en trevlig eftermiddag efter den här jobbiga dagen. Så tänkte jag: ”Ska jag gå ner till Mejeriet och köpa en semla?” Så fick jag lång näsa, dom var slut! Så ringde jag till Henke: ”Ska jag ta bussen hem nu, eller ska jag vänta på dig?” ”Kom och åk med mig.” Så jag åkte pensionärslinjen runt med honom...Sen åkte vi till Statoil och Sibylla-kiosken och köpte oss var sin kebab med mos som vi åt när vi kom hem. Så var det i går.
nu är det helg
nu är det fredag igen, vad härligt och gott. Idag får jag skjuts till jobbet och allting. Och idag börjar jag med data igen efter två veckors uppehåll. Så att det ska bli roligt och ha barna igen på fredagar här.Fredag… jag var på jobbet och donade. Jag blir väldigt ledsen när de förstör i medioteket på jobbet. Det är inte alls roligt. Jag fick förminskad dataplats för eleverna, jag var väldigt ledsen och irriterad. Jag tyckte synd om vaktmästaren, han fick en utskällning av mig, men det är ju inte hans fel. Jag ska be om förlåtelse på måndag, jag var så irriterad och arg på allting som har krånglat där inne.
Så gick jag upp till sexan. Gud vad Jonas Gardell skriver bra! Helt fantastiskt! Jag läste ur en bok om en mobbare, jag tyckte den var så bra! När jag var inne på en lektion så fick jag ett sms från en kompis som jag inte har sett på görlänge. Så vi gick till Stålverket och tog oss en öl och satt och pratade. Vi hade så mycket att prata om, för vi har inte pratat på länge. Jag fick en trevlig eftermiddag efter den här jobbiga dagen. Så tänkte jag: ”Ska jag gå ner till Mejeriet och köpa en semla?” Så fick jag lång näsa, dom var slut! Så ringde jag till Henke: ”Ska jag ta bussen hem nu, eller ska jag vänta på dig?” ”Kom och åk med mig.” Så jag åkte pensionärslinjen runt med honom...Sen åkte vi till Statoil och Sibylla-kiosken och köpte oss var sin kebab med mos som vi åt när vi kom hem. Så var det i går.
Så gick jag upp till sexan. Gud vad Jonas Gardell skriver bra! Helt fantastiskt! Jag läste ur en bok om en mobbare, jag tyckte den var så bra! När jag var inne på en lektion så fick jag ett sms från en kompis som jag inte har sett på görlänge. Så vi gick till Stålverket och tog oss en öl och satt och pratade. Vi hade så mycket att prata om, för vi har inte pratat på länge. Jag fick en trevlig eftermiddag efter den här jobbiga dagen. Så tänkte jag: ”Ska jag gå ner till Mejeriet och köpa en semla?” Så fick jag lång näsa, dom var slut! Så ringde jag till Henke: ”Ska jag ta bussen hem nu, eller ska jag vänta på dig?” ”Kom och åk med mig.” Så jag åkte pensionärslinjen runt med honom...Sen åkte vi till Statoil och Sibylla-kiosken och köpte oss var sin kebab med mos som vi åt när vi kom hem. Så var det i går.
torsdag, januari 28, 2010
seg morgon
Det var lite segt och komma upp på morgonen men jag hann med alltihopa och var på jobbet och donade och sådär. Sen var jag på möte på andra jobbet. Sedan när jag for hem så ringde jag Henke, för han var ju ledig. Så vi hyrde Skytten och Dödsängeln från Wallander. Skytten tyckte jag var mycket mer spännande än vad Ängeln var faktiskt. Så vi satt där och slöade lite granna och hade det lite lugnt och gott. Det kändes härligt.
seg morgon
Det var lite segt och komma upp på morgonen men jag hann med alltihopa och var på jobbet och donade och sådär. Sen var jag på möte på andra jobbet. Sedan när jag for hem så ringde jag Henke, för han var ju ledig. Så vi hyrde Skytten och Dödsängeln från Wallander. Skytten tyckte jag var mycket mer spännande än vad Ängeln var faktiskt. Så vi satt där och slöade lite granna och hade det lite lugnt och gott. Det kändes härligt.
onsdag, januari 27, 2010
skön morgon
Det var så skönt i morse, jag åkte med Henke till jobbet, och var på jobbet en stund. Men jag blev lite bekymrad för vädret, så jag ska sätta mig här vid datorn och kollade över lite grejer, sånt som jag måste göra. Det är fullt upp, känner jag. Och sjuttsingen, ska jag åka iväg igen nu i helgen! Jag känner att jag är inte människa snart! Men nu ska jag ta mig lite kaffe! Jag hoppas och ber till Gud att det inte blir oväder! Det blåser nu, det var inte gott att gå här, det var inte skönt att gå ut och gå.Nu är jag äntligen färdig med barnens inskanning och så, det känns gott att det är helt färdigt. Jag kände mig så stressad när jag var på jobbet, de skulle på ett annat möte, så jag tänkte jag åker hem i stället och åker hem och fixar i ordning detta. Nu har jag gjort i ordning planeringen för eleverna fram till vecka åtta. Men jag glömde ju fritis, jag skulle ju haft data med fritisbarnen! Så är det, jag känner dåligt samvete, verkligen, att jag har glömt såna saker. Jag brukar inte glömma! Men idag har det varit upp och ner! Men det var så skönt att åka med Henke till jobbet, och vara på jobbet en stund. Fan också, säger jag om mig själv, att jag kan glömma! Jag måste göra pip i min telefon igen, det hade jag glömt idag. Ja, så är det, nu får ni ha det så bra! Nu börjar det snöa, nu är klockan 14.15, och det börjar snöa. Jag undrar vilket väder det kommer att bli här i natt?
skön morgon
Det var så skönt i morse, jag åkte med Henke till jobbet, och var på jobbet en stund. Men jag blev lite bekymrad för vädret, så jag ska sätta mig här vid datorn och kollade över lite grejer, sånt som jag måste göra. Det är fullt upp, känner jag. Och sjuttsingen, ska jag åka iväg igen nu i helgen! Jag känner att jag är inte människa snart! Men nu ska jag ta mig lite kaffe! Jag hoppas och ber till Gud att det inte blir oväder! Det blåser nu, det var inte gott att gå här, det var inte skönt att gå ut och gå.Nu är jag äntligen färdig med barnens inskanning och så, det känns gott att det är helt färdigt. Jag kände mig så stressad när jag var på jobbet, de skulle på ett annat möte, så jag tänkte jag åker hem i stället och åker hem och fixar i ordning detta. Nu har jag gjort i ordning planeringen för eleverna fram till vecka åtta. Men jag glömde ju fritis, jag skulle ju haft data med fritisbarnen! Så är det, jag känner dåligt samvete, verkligen, att jag har glömt såna saker. Jag brukar inte glömma! Men idag har det varit upp och ner! Men det var så skönt att åka med Henke till jobbet, och vara på jobbet en stund. Fan också, säger jag om mig själv, att jag kan glömma! Jag måste göra pip i min telefon igen, det hade jag glömt idag. Ja, så är det, nu får ni ha det så bra! Nu börjar det snöa, nu är klockan 14.15, och det börjar snöa. Jag undrar vilket väder det kommer att bli här i natt?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)