tisdag, januari 26, 2010

tisdag

Jag har varit på jobbet idag, donat och grejat och så. Så tyckte jag synd om mig själv, så jag och en jobbarkompis gick och tog en semla på Mejeriet, det var världens godaste semla! 2009 fick dom världens godaste semla i Trollhättan. Och den var jättegod och smarrig! Jag tyckte synd om mig själv, för jag skulle gå till tandläkarn och så. Så jag har gjort det, äntligen, som jag drog på i en och en halv månad! Fy på mig, jag känner mig skitdålig på detta! Nu ska jag försöka göra lite andra saker här, dona och göra i ordning. Betala räkningar och sånt, hoppas det inte blir oväder!

tisdag

Jag har varit på jobbet idag, donat och grejat och så. Så tyckte jag synd om mig själv, så jag och en jobbarkompis gick och tog en semla på Mejeriet, det var världens godaste semla! 2009 fick dom världens godaste semla i Trollhättan. Och den var jättegod och smarrig! Jag tyckte synd om mig själv, för jag skulle gå till tandläkarn och så. Så jag har gjort det, äntligen, som jag drog på i en och en halv månad! Fy på mig, jag känner mig skitdålig på detta! Nu ska jag försöka göra lite andra saker här, dona och göra i ordning. Betala räkningar och sånt, hoppas det inte blir oväder!

måndag, januari 25, 2010

Nu är det dags för en ny arbetsvecka och allting


Jag känner mig som en hoppetossa idag. Jag var på morgonmöte på ena jobbet. Sedan gick jag till nästa jobb och var där. Sedan fick jag hjälp och skriva ihop några iakttagelser som jag gjort och så. Sedan träffade jag Barn & Fritid. Dom som skriver om dyslexi. Jag tycker det är roligt och träffa dom, för många har svårt att skilja på läs- och skrivsvårigheter och dyslexi. Läs- och skrivsvårigheter kan du reparera och få bort. Dyslexi kan du bara förbättra men inget mer. Du har alltid kvar det.

Så ska jag försöka få ordning på min blogg här, och dona med den.

Få bort julsakerna på den. Jag tycker den är så himla bra nu, men jag vet om ni tycker om min blogg nu? Jag ska försöka skriva lite granna om läs- och skrivsvårigheter och dyslexi men mitt huvud är inte så bra.

Jag har lovat en kompis, jag ska gå in och titta på hennes nya kattmedlemmar på facebook här också. Och där har blivit över 200 medlemmar på dyslexiforumet på facebook. Gå gärna med och titta på den också.

Nu är det dags för en ny arbetsvecka och allting


Jag känner mig som en hoppetossa idag. Jag var på morgonmöte på ena jobbet. Sedan gick jag till nästa jobb och var där. Sedan fick jag hjälp och skriva ihop några iakttagelser som jag gjort och så. Sedan träffade jag Barn & Fritid. Dom som skriver om dyslexi. Jag tycker det är roligt och träffa dom, för många har svårt att skilja på läs- och skrivsvårigheter och dyslexi. Läs- och skrivsvårigheter kan du reparera och få bort. Dyslexi kan du bara förbättra men inget mer. Du har alltid kvar det.

Så ska jag försöka få ordning på min blogg här, och dona med den.

Få bort julsakerna på den. Jag tycker den är så himla bra nu, men jag vet om ni tycker om min blogg nu? Jag ska försöka skriva lite granna om läs- och skrivsvårigheter och dyslexi men mitt huvud är inte så bra.

Jag har lovat en kompis, jag ska gå in och titta på hennes nya kattmedlemmar på facebook här också. Och där har blivit över 200 medlemmar på dyslexiforumet på facebook. Gå gärna med och titta på den också.

söndag, januari 24, 2010

foto ifrån dalsland



Söndag morgon sov vi till nio faktiskt. Det var änna gott och sova ut. Rester av smörgåstårtan var ju kvar också, så vi tog lite granna. Sedan bjöd vi in grannen på korv och mos. Så tog vi det.


Sedan for vi hemåt, skulle leverera hackkorven. Vi hoppade in hos Henkes syster och fick kaffe och kaka. Men det var fanimej 17 minus ute. Kan inte begripa vad kallt det var!

Sedan for vi över Ör och Assarbyn. Det var väldigt fint. Jag tog lite kort på vägen där också. Det var väldigt mysigt. Men nu känner jag mig lite frösen och lite trött. Nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen ärligt talat.

foto ifrån dalsland



Söndag morgon sov vi till nio faktiskt. Det var änna gott och sova ut. Rester av smörgåstårtan var ju kvar också, så vi tog lite granna. Sedan bjöd vi in grannen på korv och mos. Så tog vi det.


Sedan for vi hemåt, skulle leverera hackkorven. Vi hoppade in hos Henkes syster och fick kaffe och kaka. Men det var fanimej 17 minus ute. Kan inte begripa vad kallt det var!

Sedan for vi över Ör och Assarbyn. Det var väldigt fint. Jag tog lite kort på vägen där också. Det var väldigt mysigt. Men nu känner jag mig lite frösen och lite trött. Nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen ärligt talat.

lördag, januari 23, 2010

skulle vara pappas födelsedag



Vi tog och ringde till grannen och frågade om de ville ta kaffe för det fanns en halv tårta kvar. Men vi stack till Grums först och köpte hackkorv till Henkes jobbarkompis, han tyckte den såg så väldigt god ut.Så vi handlade 5 stycken i Grums. Sedan köpte vi en blomma till grannen som hjälpte mamma när pappa gick bort. Så hon fick en blomma hon tyckte om. Det var väldigt roligt faktiskt.


Sedan hem och slänga i sig smörgåstårta. Så for vi ut till Värmlandsnäs. Köpte en liten ros och ljus och satt hos pappa.

Han skulle ha fyllt 80 år idag. Det var lite jobbigt och så, men det gick ju an.

Sedan åkte vi till grannen vid våran sommarstuga. Hon bor ju året runt där. Det var lite lustigt, hon hade släktingar i Trollhättan som jag kände. Världen är liten. Hon bjöd på jättegoda våfflor. Smarrigt och gott var det, helt underbart.

Sedan var det hem och sätta sig och bara ta det lugnt. Änna skönt.


skulle vara pappas födelsedag



Vi tog och ringde till grannen och frågade om de ville ta kaffe för det fanns en halv tårta kvar. Men vi stack till Grums först och köpte hackkorv till Henkes jobbarkompis, han tyckte den såg så väldigt god ut.Så vi handlade 5 stycken i Grums. Sedan köpte vi en blomma till grannen som hjälpte mamma när pappa gick bort. Så hon fick en blomma hon tyckte om. Det var väldigt roligt faktiskt.


Sedan hem och slänga i sig smörgåstårta. Så for vi ut till Värmlandsnäs. Köpte en liten ros och ljus och satt hos pappa.

Han skulle ha fyllt 80 år idag. Det var lite jobbigt och så, men det gick ju an.

Sedan åkte vi till grannen vid våran sommarstuga. Hon bor ju året runt där. Det var lite lustigt, hon hade släktingar i Trollhättan som jag kände. Världen är liten. Hon bjöd på jättegoda våfflor. Smarrigt och gott var det, helt underbart.

Sedan var det hem och sätta sig och bara ta det lugnt. Änna skönt.