Gäsp, gäsp det är måndag morgon. Det vet ju alla hur det känns att det är måndag och så. Ja, åka 30 mil per helg, det är tufft och jobbigt.
Vi hade möte på jobbet och det var besök från politiker som ska bli våran faddrar. Det var lite kul och träffa dom och få ett ansikte på dom . Man kan kanske maila till dom och få lite idéer och sånt.
Så hade jag hade lite data och visade en elev hur man använder en talsyntes. Det var väldigt roligt och se. Det blev nästan framsteg med en gång, att få lyssna på orden istället för att sitta och skriva dom. Det blev helt perfekt. Jag känner mig helnöjd. Sedan åkte jag hem och scannade och donade. Så tog jag schnitzel och klyftpotatis när jag kom hem här och sen satt jag och glodde på TV. Såg på Halv 8 hos mig och Annorlunda, det här med massor av barn. Så blev min dag igår
måndag, januari 18, 2010
gäsp
Gäsp, gäsp det är måndag morgon. Det vet ju alla hur det känns att det är måndag och så. Ja, åka 30 mil per helg, det är tufft och jobbigt.
Vi hade möte på jobbet och det var besök från politiker som ska bli våran faddrar. Det var lite kul och träffa dom och få ett ansikte på dom . Man kan kanske maila till dom och få lite idéer och sånt.
Så hade jag hade lite data och visade en elev hur man använder en talsyntes. Det var väldigt roligt och se. Det blev nästan framsteg med en gång, att få lyssna på orden istället för att sitta och skriva dom. Det blev helt perfekt. Jag känner mig helnöjd. Sedan åkte jag hem och scannade och donade. Så tog jag schnitzel och klyftpotatis när jag kom hem här och sen satt jag och glodde på TV. Såg på Halv 8 hos mig och Annorlunda, det här med massor av barn. Så blev min dag igår
Vi hade möte på jobbet och det var besök från politiker som ska bli våran faddrar. Det var lite kul och träffa dom och få ett ansikte på dom . Man kan kanske maila till dom och få lite idéer och sånt.
Så hade jag hade lite data och visade en elev hur man använder en talsyntes. Det var väldigt roligt och se. Det blev nästan framsteg med en gång, att få lyssna på orden istället för att sitta och skriva dom. Det blev helt perfekt. Jag känner mig helnöjd. Sedan åkte jag hem och scannade och donade. Så tog jag schnitzel och klyftpotatis när jag kom hem här och sen satt jag och glodde på TV. Såg på Halv 8 hos mig och Annorlunda, det här med massor av barn. Så blev min dag igår
söndag, januari 17, 2010
julstädning
På söndan började vi plocka ut julen hos mamma, vi tog ut granen. Aldrig en levande gran säger jag, fy fasen så mycket barr det var! Sen ställde jag fram alla hennes jultomtar på ett bord, så fick hon packa ner och göra i ordning. Sen bjöd vi in grannen, så åt vi klyftpotatis och schnitzel, det var väldigt gott!
Så nu är vi hemma, det är så skönt när vi har varit borta så länge, helt underbart!
Så nu är vi hemma, det är så skönt när vi har varit borta så länge, helt underbart!
julstädning
På söndan började vi plocka ut julen hos mamma, vi tog ut granen. Aldrig en levande gran säger jag, fy fasen så mycket barr det var! Sen ställde jag fram alla hennes jultomtar på ett bord, så fick hon packa ner och göra i ordning. Sen bjöd vi in grannen, så åt vi klyftpotatis och schnitzel, det var väldigt gott!
Så nu är vi hemma, det är så skönt när vi har varit borta så länge, helt underbart!
Så nu är vi hemma, det är så skönt när vi har varit borta så länge, helt underbart!
lördag, januari 16, 2010
Lördag morgon… en ny dag
Mina släktingar skulle åka hem, så vi tog med mamma till Nyängen och åt lite mat, vi bjöd henne på lite mat där, så hon slipper stå och laga mat. Hon var helnöjd över att vi gjorde detta. Sen var vi och handlade, och donade inför mormors 90-årskalas, som vi ska göra i ordning inför också. Så var vi och hälsade på mormor också en stund, och sa hej. Sen gick vi hem och satte oss och såg på tv, vi tog det lugnt och tittade på Lotto. Mamma, jag och Henke sitter och spelar Lotto ihop nu. Vi får se om vi vinner något, det vet vi inte.
Lördag morgon… en ny dag
Mina släktingar skulle åka hem, så vi tog med mamma till Nyängen och åt lite mat, vi bjöd henne på lite mat där, så hon slipper stå och laga mat. Hon var helnöjd över att vi gjorde detta. Sen var vi och handlade, och donade inför mormors 90-årskalas, som vi ska göra i ordning inför också. Så var vi och hälsade på mormor också en stund, och sa hej. Sen gick vi hem och satte oss och såg på tv, vi tog det lugnt och tittade på Lotto. Mamma, jag och Henke sitter och spelar Lotto ihop nu. Vi får se om vi vinner något, det vet vi inte.
fredag, januari 15, 2010
sista villa för pappa
Fredag den 15 januari vill jag helst glömma faktiskt. Det var pappas begravning.
Jag fick träffa många vänner. Det var över 40 personer som kom på begravningen.
Mamma hade fått en så fin ängel i silver, och en svart hund satt på kistan. Det var så fint med blommor och allting. Vi sjöng Änglahund. Det var jättetrevligt.
Det kändes ändå jättehemskt, det var över 40 personer som var där. Det är helt otroligt. Mina kusiner kom från Stockholm. Det var ju väldigt trevligt. Sedan for vi ut till Ölserud och tittade på där pappa låg. Då var det inte roligt alls, det kändes.
Sedan åkte vi hem till mamma och satt och pratade och hade jätttrevligt och så, men den här dagen vill jag helst inte minnas…
sista villa för pappa
Fredag den 15 januari vill jag helst glömma faktiskt. Det var pappas begravning.
Jag fick träffa många vänner. Det var över 40 personer som kom på begravningen.
Mamma hade fått en så fin ängel i silver, och en svart hund satt på kistan. Det var så fint med blommor och allting. Vi sjöng Änglahund. Det var jättetrevligt.
Det kändes ändå jättehemskt, det var över 40 personer som var där. Det är helt otroligt. Mina kusiner kom från Stockholm. Det var ju väldigt trevligt. Sedan for vi ut till Ölserud och tittade på där pappa låg. Då var det inte roligt alls, det kändes.
Sedan åkte vi hem till mamma och satt och pratade och hade jätttrevligt och så, men den här dagen vill jag helst inte minnas…
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


