torsdag, januari 14, 2010

gäsp

Vi går upp 04.30. Det är inte klokt att vi går upp så här tidigt, men jag tänkte att det är lika bra att vi gör så. Jag hade ju inte packat eller gjort i ordning någonting för Värmlandsresan, så jag tänkte att jag får gå upp och göra det. Jag donade här och plockade i ordning och packade och så. Så åkte jag med Henke till jobbet och släppte av honom, så jag körde bil faktiskt den här dagen. Jag var och köpte fikabröd till mina jobbarkompisar. Det var min tur. När jag kom till jobbet så städade jag mitt skrivbord. Fy, vad mycket skit man får och samlar på sig. Det är inte klokt egentligen!


Dagen blev lång. Vi hade möte och fika.

Sen for vi uppåt och Henke blev lite trött på vägen upp och sådär. Jag körde en liten bit, men jag kände att jag fixar inte det.

När vi kom hem till mamma så tog vi oss kaffe och satt och pratade. Mammas kusin kom. Det var ju kul och prata med dom. Det var inga problem. Så var det den dagen.

gäsp

Vi går upp 04.30. Det är inte klokt att vi går upp så här tidigt, men jag tänkte att det är lika bra att vi gör så. Jag hade ju inte packat eller gjort i ordning någonting för Värmlandsresan, så jag tänkte att jag får gå upp och göra det. Jag donade här och plockade i ordning och packade och så. Så åkte jag med Henke till jobbet och släppte av honom, så jag körde bil faktiskt den här dagen. Jag var och köpte fikabröd till mina jobbarkompisar. Det var min tur. När jag kom till jobbet så städade jag mitt skrivbord. Fy, vad mycket skit man får och samlar på sig. Det är inte klokt egentligen!


Dagen blev lång. Vi hade möte och fika.

Sen for vi uppåt och Henke blev lite trött på vägen upp och sådär. Jag körde en liten bit, men jag kände att jag fixar inte det.

När vi kom hem till mamma så tog vi oss kaffe och satt och pratade. Mammas kusin kom. Det var ju kul och prata med dom. Det var inga problem. Så var det den dagen.

onsdag, januari 13, 2010

lille lördag

Ja, nu är det onsdag mitt i veckan. Jag vaknade här men jag kom inte upp ändå fast jag lade mig halv sju igår kväll. Men det ska bli bra idag. Jag ska till frissan och göra mig i ordning i håret och göra mig fin för det har växt ut min färg i håret. Jag ska vara fin på pappas begravning tänkte jag. Få se jag får väl kanske berätta lite mer om det senare.Ja, nu har jag varit på jobbet. I fyra dagar har jag jobbat heltid nu.


Det känns i huvudet, man är trött som en zoombie. Idag har vi dansat ut tjugonde dag Knut. Dansade runt granen. Många barn vet inte hur man dansar och sådär och har aldrig varit med om såna här lustiga saker som vi i Sverige gör. Sen har jag jobbat med data och donat med vikingatiden med barnen. Så har jag en gullig jobbarkompis som ringde mig på mobilen. Hon hade hittat en ängel till mig. Helt underbart. Jag blev överlycklig. Jag trodde aldrig att jag skulle få tag i någon ängel till mamma. Och jag ska få den i morgon. Jag blev så glad.

Sen var jag hos Henkes systerdotter och färgade håret inne i Oden. Kanonbra. Bra pris och allting var det. Så att det kommer jag och göra om igen när det blir dags och göra det också. När jag kom hem så hämtade Henke mig ute vid vägen så slapp jag gå. Sen stekte vi oss smörgås med stekt ägg. Det är smarrigt och gott. Det är mumsigt.

lille lördag

Ja, nu är det onsdag mitt i veckan. Jag vaknade här men jag kom inte upp ändå fast jag lade mig halv sju igår kväll. Men det ska bli bra idag. Jag ska till frissan och göra mig i ordning i håret och göra mig fin för det har växt ut min färg i håret. Jag ska vara fin på pappas begravning tänkte jag. Få se jag får väl kanske berätta lite mer om det senare.Ja, nu har jag varit på jobbet. I fyra dagar har jag jobbat heltid nu.


Det känns i huvudet, man är trött som en zoombie. Idag har vi dansat ut tjugonde dag Knut. Dansade runt granen. Många barn vet inte hur man dansar och sådär och har aldrig varit med om såna här lustiga saker som vi i Sverige gör. Sen har jag jobbat med data och donat med vikingatiden med barnen. Så har jag en gullig jobbarkompis som ringde mig på mobilen. Hon hade hittat en ängel till mig. Helt underbart. Jag blev överlycklig. Jag trodde aldrig att jag skulle få tag i någon ängel till mamma. Och jag ska få den i morgon. Jag blev så glad.

Sen var jag hos Henkes systerdotter och färgade håret inne i Oden. Kanonbra. Bra pris och allting var det. Så att det kommer jag och göra om igen när det blir dags och göra det också. När jag kom hem så hämtade Henke mig ute vid vägen så slapp jag gå. Sen stekte vi oss smörgås med stekt ägg. Det är smarrigt och gott. Det är mumsigt.

tisdag, januari 12, 2010

Jag hatar mornarna

 Jag är så seg, jag känner att jag kommer inte i gång. Jag är trött. Jag är som en zoombie. Så tjuter det i mitt öra. Jag hatar detta. Jag har inte tid och vara dålig. Jag känner att jag vill vara frisk nu. Jag känner mig som en gnällspik.

Det är synd om min mamma. Hennes vatten - luftpump hade gått i sönder nu. Varför ska allt elände hända henne nu? Jag tycker det är väldigt tråkigt.
På jobbet var det full fart. Grejade och donade gjorde jag. Sedan hjälpte jag elever att få in sina ljudböcker och sånt på sina mobiler för jag tycker det är viktigt att dom går och lyssnar på en bok istället för musik. Då får dom mer ord och såhär och sammanfattning. Så får dom poäng av mig om dom har läst färdig boken. Det är himla kul och få göra nånting som barn växer med också.


När jag kom hem gjorde jag varma mackor med kantarellsås. Så tog vi oss lite te. Men vet ni vad vi gjorde? Vi gick och la oss halv sju, för jag kände mig helt färdig.

Jag hatar mornarna

 Jag är så seg, jag känner att jag kommer inte i gång. Jag är trött. Jag är som en zoombie. Så tjuter det i mitt öra. Jag hatar detta. Jag har inte tid och vara dålig. Jag känner att jag vill vara frisk nu. Jag känner mig som en gnällspik.

Det är synd om min mamma. Hennes vatten - luftpump hade gått i sönder nu. Varför ska allt elände hända henne nu? Jag tycker det är väldigt tråkigt.
På jobbet var det full fart. Grejade och donade gjorde jag. Sedan hjälpte jag elever att få in sina ljudböcker och sånt på sina mobiler för jag tycker det är viktigt att dom går och lyssnar på en bok istället för musik. Då får dom mer ord och såhär och sammanfattning. Så får dom poäng av mig om dom har läst färdig boken. Det är himla kul och få göra nånting som barn växer med också.


När jag kom hem gjorde jag varma mackor med kantarellsås. Så tog vi oss lite te. Men vet ni vad vi gjorde? Vi gick och la oss halv sju, för jag kände mig helt färdig.

måndag, januari 11, 2010

måndag igen

Gud vad segt det var och gå upp i morse. Det kändes att det var måndag och allting. Det var så gulligt av Henke och fixa frukost till mig och jag fick gå in i duschen och så. Och han körde mig till jobbet. Det var jättegulligt. Det var så skönt att slippa ta bussen. Jag var på jobbet och det har bara krånglat med datorn och allting. Så jag är lite le åt det just nu. Men jag har haft data med elever och det har varit lite kul. Vi har haft morgonmöte. Så nu sitter jag och scannar in böcker för mina elever igen. Planering måste jag börja och bli bättre på.
Sedan på eftermiddagen hjälptes vi åt och göra en paj. Och det gjorde vi på grahamsmjöl och vanligt mjöl faktiskt. Och sedan hällde jag i köttfärssåsen som blev över och sen tog jag lite blandning med saltgurkan med djupfrysta grönsakerna i. Så tog jag äggstanning över och lite kryddor och lite ost och tomater. Det blev väldigt gott och smarrigt. Det är gott med ugnsstekt. Så det ska Henke få med sig till jobbet i morgon.
Jag tog bussen hem och så. Nu ska vi göra spagetti och köttfärssås. Det ska bli smarrigt och gott. Solen skiner och det är härligt ute också.

måndag igen

Gud vad segt det var och gå upp i morse. Det kändes att det var måndag och allting. Det var så gulligt av Henke och fixa frukost till mig och jag fick gå in i duschen och så. Och han körde mig till jobbet. Det var jättegulligt. Det var så skönt att slippa ta bussen. Jag var på jobbet och det har bara krånglat med datorn och allting. Så jag är lite le åt det just nu. Men jag har haft data med elever och det har varit lite kul. Vi har haft morgonmöte. Så nu sitter jag och scannar in böcker för mina elever igen. Planering måste jag börja och bli bättre på.
Sedan på eftermiddagen hjälptes vi åt och göra en paj. Och det gjorde vi på grahamsmjöl och vanligt mjöl faktiskt. Och sedan hällde jag i köttfärssåsen som blev över och sen tog jag lite blandning med saltgurkan med djupfrysta grönsakerna i. Så tog jag äggstanning över och lite kryddor och lite ost och tomater. Det blev väldigt gott och smarrigt. Det är gott med ugnsstekt. Så det ska Henke få med sig till jobbet i morgon.
Jag tog bussen hem och så. Nu ska vi göra spagetti och köttfärssås. Det ska bli smarrigt och gott. Solen skiner och det är härligt ute också.