Jag har suttit och scannat in en historiebok här och grejat och donat. Och Word har krånglat som fasen. Jag blir nästan tokig. Jag har suttit nästan 4 timmar och grejat här idag. Det är inte alls roligt.
Vi åt Janssons frestelse till lunch här och nu ska vi ta resten av älgbiffarna som mamma hade med sig med kantarellsås och potatis. Det ska bli riktigt gott och äta. Så jag ska gå och vila middag nu här en stund för jag ska sitta och se på TV i kväll. En film – jag vet inte vad den heter.
söndag, januari 10, 2010
ingen vilodag
Jag har suttit och scannat in en historiebok här och grejat och donat. Och Word har krånglat som fasen. Jag blir nästan tokig. Jag har suttit nästan 4 timmar och grejat här idag. Det är inte alls roligt.
Vi åt Janssons frestelse till lunch här och nu ska vi ta resten av älgbiffarna som mamma hade med sig med kantarellsås och potatis. Det ska bli riktigt gott och äta. Så jag ska gå och vila middag nu här en stund för jag ska sitta och se på TV i kväll. En film – jag vet inte vad den heter.
Vi åt Janssons frestelse till lunch här och nu ska vi ta resten av älgbiffarna som mamma hade med sig med kantarellsås och potatis. Det ska bli riktigt gott och äta. Så jag ska gå och vila middag nu här en stund för jag ska sitta och se på TV i kväll. En film – jag vet inte vad den heter.
lördag, januari 09, 2010
vinter i dals-ed
Jag tog mig en rejäl promenad och var ute och gick här innan vi åkte till Ed. Så var vi i Ed och hälsade på Henkes mamma. Sen bjöd vi henne på ”Tjuren” och jag tog Jaegerschnitzel med pommes frites. Det var väldigt mycket sås, men det gick ju an då. Och Henke och hans mamma tog laxfjäril med potatis och Hollandaisesås. Det såg väldigt gott ut. Och vi delade på en öl jag och min svärmor. Det var mumsigt och gott. Och så var vi och handlade med henne och hjälpte henne med det. Sedan åkte jag och hälsade på en kompis som hade fått barn. Lille Tyke. Han var ju väldigt söt, men han var lite grinig igår, men det gick ju an. Det är kul och se.
Sedan kom vi hem och satt och såg på TV. Såg på Robinson och så såg vi den där Beckfilmen – den hade vi ju sett förut men… Sen kröp vi ner i sängen och så.
vinter i dals-ed
Jag tog mig en rejäl promenad och var ute och gick här innan vi åkte till Ed. Så var vi i Ed och hälsade på Henkes mamma. Sen bjöd vi henne på ”Tjuren” och jag tog Jaegerschnitzel med pommes frites. Det var väldigt mycket sås, men det gick ju an då. Och Henke och hans mamma tog laxfjäril med potatis och Hollandaisesås. Det såg väldigt gott ut. Och vi delade på en öl jag och min svärmor. Det var mumsigt och gott. Och så var vi och handlade med henne och hjälpte henne med det. Sedan åkte jag och hälsade på en kompis som hade fått barn. Lille Tyke. Han var ju väldigt söt, men han var lite grinig igår, men det gick ju an. Det är kul och se.
Sedan kom vi hem och satt och såg på TV. Såg på Robinson och så såg vi den där Beckfilmen – den hade vi ju sett förut men… Sen kröp vi ner i sängen och så.
fredag, januari 08, 2010
ängel fanns inte
God morgon. Det var någon idiot som ringde kvart i ett och sen så somnade jag inte om. Så jag gick upp fem och gjorde i ordning pölsa till Henke och fixade i ordning det. Sen sa jag att jag åker med fast jag är sjukskriven och jag åkte upp till jobbet. Och alla kramade om mig och var väldigt trevliga och jättegoa mot mig. Så att det var roligt och vara med barnen också och jag saknar datan, det är jättekul.
Men jag blir jätteledsen, jag gick till en affär. Jag hade ringt i mellandagarna och beställt en ängel. Fasen också, den hade dom packat ner! Jag kommer aldrig och gå och handla där något mer överhuvudtaget. Jag kommer inte ens att gå in i den affären.
Jag tycker att det är dålig stil när man ringer och säger att man ska ha en ängeln och så är den borta.
Jag gick och strosade i stan och fick en kram av Henkes systerdotter. Så träffade jag en gammal jobbarkompis som jag pratade en liten stund med. Sen åkte vi hem och gjorde Janssons frestelse och åt lite gott och smarrigt. Det var väldigt mumsigt och gott faktiskt.
Men jag blir jätteledsen, jag gick till en affär. Jag hade ringt i mellandagarna och beställt en ängel. Fasen också, den hade dom packat ner! Jag kommer aldrig och gå och handla där något mer överhuvudtaget. Jag kommer inte ens att gå in i den affären.
Jag tycker att det är dålig stil när man ringer och säger att man ska ha en ängeln och så är den borta.
Jag gick och strosade i stan och fick en kram av Henkes systerdotter. Så träffade jag en gammal jobbarkompis som jag pratade en liten stund med. Sen åkte vi hem och gjorde Janssons frestelse och åt lite gott och smarrigt. Det var väldigt mumsigt och gott faktiskt.
ängel fanns inte
God morgon. Det var någon idiot som ringde kvart i ett och sen så somnade jag inte om. Så jag gick upp fem och gjorde i ordning pölsa till Henke och fixade i ordning det. Sen sa jag att jag åker med fast jag är sjukskriven och jag åkte upp till jobbet. Och alla kramade om mig och var väldigt trevliga och jättegoa mot mig. Så att det var roligt och vara med barnen också och jag saknar datan, det är jättekul.
Men jag blir jätteledsen, jag gick till en affär. Jag hade ringt i mellandagarna och beställt en ängel. Fasen också, den hade dom packat ner! Jag kommer aldrig och gå och handla där något mer överhuvudtaget. Jag kommer inte ens att gå in i den affären.
Jag tycker att det är dålig stil när man ringer och säger att man ska ha en ängeln och så är den borta.
Jag gick och strosade i stan och fick en kram av Henkes systerdotter. Så träffade jag en gammal jobbarkompis som jag pratade en liten stund med. Sen åkte vi hem och gjorde Janssons frestelse och åt lite gott och smarrigt. Det var väldigt mumsigt och gott faktiskt.
Men jag blir jätteledsen, jag gick till en affär. Jag hade ringt i mellandagarna och beställt en ängel. Fasen också, den hade dom packat ner! Jag kommer aldrig och gå och handla där något mer överhuvudtaget. Jag kommer inte ens att gå in i den affären.
Jag tycker att det är dålig stil när man ringer och säger att man ska ha en ängeln och så är den borta.
Jag gick och strosade i stan och fick en kram av Henkes systerdotter. Så träffade jag en gammal jobbarkompis som jag pratade en liten stund med. Sen åkte vi hem och gjorde Janssons frestelse och åt lite gott och smarrigt. Det var väldigt mumsigt och gott faktiskt.
torsdag, januari 07, 2010
hemma igen
Torsdag morgon. Vaknar ensam för Henke börjar jobba här.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
Det är det goaste som finns och det finns inte här nere. Det finns bara uppe i Värmland. Hackkörv är det goaste jag vet.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
hemma igen
Torsdag morgon. Vaknar ensam för Henke börjar jobba här.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
Det är det goaste som finns och det finns inte här nere. Det finns bara uppe i Värmland. Hackkörv är det goaste jag vet.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
