God morgon. Det var någon idiot som ringde kvart i ett och sen så somnade jag inte om. Så jag gick upp fem och gjorde i ordning pölsa till Henke och fixade i ordning det. Sen sa jag att jag åker med fast jag är sjukskriven och jag åkte upp till jobbet. Och alla kramade om mig och var väldigt trevliga och jättegoa mot mig. Så att det var roligt och vara med barnen också och jag saknar datan, det är jättekul.
Men jag blir jätteledsen, jag gick till en affär. Jag hade ringt i mellandagarna och beställt en ängel. Fasen också, den hade dom packat ner! Jag kommer aldrig och gå och handla där något mer överhuvudtaget. Jag kommer inte ens att gå in i den affären.
Jag tycker att det är dålig stil när man ringer och säger att man ska ha en ängeln och så är den borta.
Jag gick och strosade i stan och fick en kram av Henkes systerdotter. Så träffade jag en gammal jobbarkompis som jag pratade en liten stund med. Sen åkte vi hem och gjorde Janssons frestelse och åt lite gott och smarrigt. Det var väldigt mumsigt och gott faktiskt.
fredag, januari 08, 2010
ängel fanns inte
God morgon. Det var någon idiot som ringde kvart i ett och sen så somnade jag inte om. Så jag gick upp fem och gjorde i ordning pölsa till Henke och fixade i ordning det. Sen sa jag att jag åker med fast jag är sjukskriven och jag åkte upp till jobbet. Och alla kramade om mig och var väldigt trevliga och jättegoa mot mig. Så att det var roligt och vara med barnen också och jag saknar datan, det är jättekul.
Men jag blir jätteledsen, jag gick till en affär. Jag hade ringt i mellandagarna och beställt en ängel. Fasen också, den hade dom packat ner! Jag kommer aldrig och gå och handla där något mer överhuvudtaget. Jag kommer inte ens att gå in i den affären.
Jag tycker att det är dålig stil när man ringer och säger att man ska ha en ängeln och så är den borta.
Jag gick och strosade i stan och fick en kram av Henkes systerdotter. Så träffade jag en gammal jobbarkompis som jag pratade en liten stund med. Sen åkte vi hem och gjorde Janssons frestelse och åt lite gott och smarrigt. Det var väldigt mumsigt och gott faktiskt.
Men jag blir jätteledsen, jag gick till en affär. Jag hade ringt i mellandagarna och beställt en ängel. Fasen också, den hade dom packat ner! Jag kommer aldrig och gå och handla där något mer överhuvudtaget. Jag kommer inte ens att gå in i den affären.
Jag tycker att det är dålig stil när man ringer och säger att man ska ha en ängeln och så är den borta.
Jag gick och strosade i stan och fick en kram av Henkes systerdotter. Så träffade jag en gammal jobbarkompis som jag pratade en liten stund med. Sen åkte vi hem och gjorde Janssons frestelse och åt lite gott och smarrigt. Det var väldigt mumsigt och gott faktiskt.
torsdag, januari 07, 2010
hemma igen
Torsdag morgon. Vaknar ensam för Henke börjar jobba här.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
Det är det goaste som finns och det finns inte här nere. Det finns bara uppe i Värmland. Hackkörv är det goaste jag vet.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
hemma igen
Torsdag morgon. Vaknar ensam för Henke börjar jobba här.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
Det är det goaste som finns och det finns inte här nere. Det finns bara uppe i Värmland. Hackkörv är det goaste jag vet.
Ja, jag har nästan varit borta 14 dagar utan Internet, ingenting.
Jag hade lite mobilsurf, men det är ju dyrt att gå in på det. Men det har ju varit tur att Henkes systerdotter har hjälpt mig och blogga lite granna. Men det har varit sporadiskt, vi har pratat lite och så har hon skrivit lite grann år mig. Det är helt underbart.
Det känns konstigt och alltihopa. Nu är mina bägge pappor i himlen.
Det är jättekonstigt att de bara försvann. Den ene visste jag att han skulle försvinna för han dog ju i en sjukdom. Min andre styvpappa var ju helt frisk. Han skulle bli 80 år den 23 januari.
Han dog den 23 december. Jag bara gruvar mig för begravningen. Hur ska detta gå? Ska jag säga något till pappa eller ska jag tiga? Jag vet inte hur jag ska göra. Och jag är sjukskriven idag för jag orkar inte gå till jobbet. Jag känner att jag måste vara hemma och smälta allting, hur jag ska göra och så.
Men jag ska äta faktiskt hackkorv idag. Gud, vad gott det ska bli!
onsdag, januari 06, 2010
Gardafisk
Onsdag morgon och vi sov till halv 9. Jag gick ner och duschade mig och gjorde mig i ordning. Så skönt att Henke var där. Helt underbart. Sedan knallade mamma bort till mormor och då gick vi dit också.
Mamma hade fått en fiskrätt; ”Gardafisk”
1/2 - 1 tsk salt
1,5 dl mjölk (men där tog mamma grädde)
Man strimlade grönsakerna och fräste dom och hällde i allt annat utom fisken. Så fick det puttra i 10 min. Så skär man fisken i 2 cm stora bitar och kokar cirka 10-15 minuter.
Å Gud vad god den här Gardafisken var. Väldigt smarrigt och gott. Helt underbart. Så fick vi lite kaffe efteråt. Sedan började vi ta färden neråt. Vi gick in till Henkes storasyster och fick kaffe och våffla. Gud vad gott det var och få lite annan mat och så.
När vi började köra från Dals Rostock – Gud vilken snöyra det var! Jag var riktigt rädd faktiskt, men när vi kom till Vänerborgs så upphörde snöyran. Det var riktigt knepigt. När vi kom hem här så var det bara 16 grader inne. Det var lite kallt. Så jag började höja värmen för det var så kallt ute också. Men vad skönt och komma och lägga sig i sin egen säng här. Det var helt underbart, görgott!
Mamma hade fått en fiskrätt; ”Gardafisk”
400 g vit fisk
1 purjolök
2 paprika
1 burk creme fraiche
3 msk koncentrerad apelsinjuice
1 tsk malen ingefära
1/2 buljong
1/2 - 1 tsk salt
1,5 dl mjölk (men där tog mamma grädde)
Man strimlade grönsakerna och fräste dom och hällde i allt annat utom fisken. Så fick det puttra i 10 min. Så skär man fisken i 2 cm stora bitar och kokar cirka 10-15 minuter.
Å Gud vad god den här Gardafisken var. Väldigt smarrigt och gott. Helt underbart. Så fick vi lite kaffe efteråt. Sedan började vi ta färden neråt. Vi gick in till Henkes storasyster och fick kaffe och våffla. Gud vad gott det var och få lite annan mat och så.
När vi började köra från Dals Rostock – Gud vilken snöyra det var! Jag var riktigt rädd faktiskt, men när vi kom till Vänerborgs så upphörde snöyran. Det var riktigt knepigt. När vi kom hem här så var det bara 16 grader inne. Det var lite kallt. Så jag började höja värmen för det var så kallt ute också. Men vad skönt och komma och lägga sig i sin egen säng här. Det var helt underbart, görgott!
Gardafisk
Onsdag morgon och vi sov till halv 9. Jag gick ner och duschade mig och gjorde mig i ordning. Så skönt att Henke var där. Helt underbart. Sedan knallade mamma bort till mormor och då gick vi dit också.
Mamma hade fått en fiskrätt; ”Gardafisk”
1/2 - 1 tsk salt
1,5 dl mjölk (men där tog mamma grädde)
Man strimlade grönsakerna och fräste dom och hällde i allt annat utom fisken. Så fick det puttra i 10 min. Så skär man fisken i 2 cm stora bitar och kokar cirka 10-15 minuter.
Å Gud vad god den här Gardafisken var. Väldigt smarrigt och gott. Helt underbart. Så fick vi lite kaffe efteråt. Sedan började vi ta färden neråt. Vi gick in till Henkes storasyster och fick kaffe och våffla. Gud vad gott det var och få lite annan mat och så.
När vi började köra från Dals Rostock – Gud vilken snöyra det var! Jag var riktigt rädd faktiskt, men när vi kom till Vänerborgs så upphörde snöyran. Det var riktigt knepigt. När vi kom hem här så var det bara 16 grader inne. Det var lite kallt. Så jag började höja värmen för det var så kallt ute också. Men vad skönt och komma och lägga sig i sin egen säng här. Det var helt underbart, görgott!
Mamma hade fått en fiskrätt; ”Gardafisk”
400 g vit fisk
1 purjolök
2 paprika
1 burk creme fraiche
3 msk koncentrerad apelsinjuice
1 tsk malen ingefära
1/2 buljong
1/2 - 1 tsk salt
1,5 dl mjölk (men där tog mamma grädde)
Man strimlade grönsakerna och fräste dom och hällde i allt annat utom fisken. Så fick det puttra i 10 min. Så skär man fisken i 2 cm stora bitar och kokar cirka 10-15 minuter.
Å Gud vad god den här Gardafisken var. Väldigt smarrigt och gott. Helt underbart. Så fick vi lite kaffe efteråt. Sedan började vi ta färden neråt. Vi gick in till Henkes storasyster och fick kaffe och våffla. Gud vad gott det var och få lite annan mat och så.
När vi började köra från Dals Rostock – Gud vilken snöyra det var! Jag var riktigt rädd faktiskt, men när vi kom till Vänerborgs så upphörde snöyran. Det var riktigt knepigt. När vi kom hem här så var det bara 16 grader inne. Det var lite kallt. Så jag började höja värmen för det var så kallt ute också. Men vad skönt och komma och lägga sig i sin egen säng här. Det var helt underbart, görgott!
tisdag, januari 05, 2010
Ålgfärsbiffar med kantarellsås
Då var det tisdag redan, och man vaknar… jag gick ner och drack kaffe med mamma, och gjorde i ordning mig och duschade. Det var ju kallt ute. Sen kom grannen och hjälpte oss att köra ut till Värmlandsnäs till Ölseruds kyrka. Där ska vi se efter en begravningsplats till pappa. Det gjorde vi, sen for vi in till stan, och var inne på Coop eller Domus. Mamma och grannen tog en kaffe, och jag var inne och handlade lite grand. Jag köpte lite grönsaker och sånt. Sen när vi kom hem, så hade mamma älgfärs, och gjorde biffar och potatis och grönsallad, och kantarellsås till. Gud, vad smarrigt det blev! Det var det mumsigaste jag har ätit nån gång! Och Henke hade kommit då, så vi åt tillsammans. Sen tog grannen och Henke in whiskey. Sen såg vi på Bygglov, och det var riktigt roligt att se på det igen! Sen gick vi och lade oss, vi gjorde inte så mycket mer på tisdagen.
Ålgfärsbiffar med kantarellsås
Då var det tisdag redan, och man vaknar… jag gick ner och drack kaffe med mamma, och gjorde i ordning mig och duschade. Det var ju kallt ute. Sen kom grannen och hjälpte oss att köra ut till Värmlandsnäs till Ölseruds kyrka. Där ska vi se efter en begravningsplats till pappa. Det gjorde vi, sen for vi in till stan, och var inne på Coop eller Domus. Mamma och grannen tog en kaffe, och jag var inne och handlade lite grand. Jag köpte lite grönsaker och sånt. Sen när vi kom hem, så hade mamma älgfärs, och gjorde biffar och potatis och grönsallad, och kantarellsås till. Gud, vad smarrigt det blev! Det var det mumsigaste jag har ätit nån gång! Och Henke hade kommit då, så vi åt tillsammans. Sen tog grannen och Henke in whiskey. Sen såg vi på Bygglov, och det var riktigt roligt att se på det igen! Sen gick vi och lade oss, vi gjorde inte så mycket mer på tisdagen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
