tisdag, december 29, 2009

tisdag i värmland

I dag var vi på begravningsbyrån, fy vilka överpriser dem kan med att ta på kistor och sådant. Man måste verkligen kolla igenom vad det är som kostar, allt tas det betalt för. Jag tycker det hemskt. Alla ska väl ha råd att ta avsked av sina nära på ett fint sätt? Det är fult av dem att tjäna så mycket pengar på andra när personer i deras närhet har gått bort.


Vi åkte hem till trollhättan idag, -22 grader var det. Väl hemma fick vi rensa i ordning lite i kylskåpet och i övriga huset. Allting blev ju så hastigt när vi gav oss av. Nu sitter vi och vilar oss framför tv:n, jag är fortfarande väldigt ledsen. Det det kommer liksom över mig i omgångar.. Men ni får ha en bra kväll.

tisdag i värmland

I dag var vi på begravningsbyrån, fy vilka överpriser dem kan med att ta på kistor och sådant. Man måste verkligen kolla igenom vad det är som kostar, allt tas det betalt för. Jag tycker det hemskt. Alla ska väl ha råd att ta avsked av sina nära på ett fint sätt? Det är fult av dem att tjäna så mycket pengar på andra när personer i deras närhet har gått bort.


Vi åkte hem till trollhättan idag, -22 grader var det. Väl hemma fick vi rensa i ordning lite i kylskåpet och i övriga huset. Allting blev ju så hastigt när vi gav oss av. Nu sitter vi och vilar oss framför tv:n, jag är fortfarande väldigt ledsen. Det det kommer liksom över mig i omgångar.. Men ni får ha en bra kväll.

söndag, december 27, 2009

julhelgen

Det känndes inget bra när jag vaknade upp på julaftons morgon hemma hos mamma. Allting känndes så tungt. Men vi försökte i alla fall ha det lite julmysigt i allt elände. Vi gick upp till min mormor, en väninna till henne kom också. Vi åt lite julmiddag och hade det trevligt med lite paketöppning och sådant. Det kändes jobbigt när jag skulle öppna pappas paket, han hade ju precis försvunnit ifrån oss. Mamma fick en rosa sjal..

På juldagen blev det ett hemskt oväder. Jag har aldrig varit med om något liknande. Snön ville inte sluta falla ner. Hur som helst så hade vi en lutfiskmiddag( henke åt också) och efter det tog jag med mormor ut en sväng i rullstolen, det tyckte hon var roligt. Det kändes bra att göra det för henne så att hon kom ut lite.

På söndagen gjorde vi inte så mycket, vi tog det väldigt lungt. Det var många som ringde till mamma och ville prata med henne om det som hänt. Jag kan också berätta att plogen har kört ner mormors brevlåda, inget kul alls tycker jag.

I måndags var vi inne i karlstad och shoppade lite. Mamma fick sig lite garn. Vi tog avstånd ifrån julmaten och åt vår middag på McDonalds. Det var skönt att komma ut lite en sväng. Mamma behövde handla lite åt sig också.

Det är väl det som har hänt under julen. Jag måste också säga att innan vi kom upp till mamma i onsdags, satt en granne hos henne. Det var väldigt snällt.

julhelgen

Det känndes inget bra när jag vaknade upp på julaftons morgon hemma hos mamma. Allting känndes så tungt. Men vi försökte i alla fall ha det lite julmysigt i allt elände. Vi gick upp till min mormor, en väninna till henne kom också. Vi åt lite julmiddag och hade det trevligt med lite paketöppning och sådant. Det kändes jobbigt när jag skulle öppna pappas paket, han hade ju precis försvunnit ifrån oss. Mamma fick en rosa sjal..

På juldagen blev det ett hemskt oväder. Jag har aldrig varit med om något liknande. Snön ville inte sluta falla ner. Hur som helst så hade vi en lutfiskmiddag( henke åt också) och efter det tog jag med mormor ut en sväng i rullstolen, det tyckte hon var roligt. Det kändes bra att göra det för henne så att hon kom ut lite.

På söndagen gjorde vi inte så mycket, vi tog det väldigt lungt. Det var många som ringde till mamma och ville prata med henne om det som hänt. Jag kan också berätta att plogen har kört ner mormors brevlåda, inget kul alls tycker jag.

I måndags var vi inne i karlstad och shoppade lite. Mamma fick sig lite garn. Vi tog avstånd ifrån julmaten och åt vår middag på McDonalds. Det var skönt att komma ut lite en sväng. Mamma behövde handla lite åt sig också.

Det är väl det som har hänt under julen. Jag måste också säga att innan vi kom upp till mamma i onsdags, satt en granne hos henne. Det var väldigt snällt.