måndag, november 02, 2009
usch för regn
Va det skvalade ute när jag vaknade i morse, jag hade nästan ingen lust att gå ur sängen! Och måndag och allting! Men jag gick upp och tog lite kaffe och en bit av smörgåstårtan. Så duschade jag och gjorde mig i ordning. Så for jag till jobbet. Idag har jag börjat jobba 75 %, så jag har gått upp med 25 %. Nu har jag varit på jobbet och haft data. Nu ska jag göra i ordning ljudfiler till en elev till i morgon, så det är klart. Det känns gott för Henke är ledig, så jag har haft bilen och så. Men nu ska vi äta lite karré och klyftpotatis. Det ska bli gott med lite god mat. Men jag tror att jag ska gå och softa lite innan jag ska göra ljudfilerna.
usch för regn
Va det skvalade ute när jag vaknade i morse, jag hade nästan ingen lust att gå ur sängen! Och måndag och allting! Men jag gick upp och tog lite kaffe och en bit av smörgåstårtan. Så duschade jag och gjorde mig i ordning. Så for jag till jobbet. Idag har jag börjat jobba 75 %, så jag har gått upp med 25 %. Nu har jag varit på jobbet och haft data. Nu ska jag göra i ordning ljudfiler till en elev till i morgon, så det är klart. Det känns gott för Henke är ledig, så jag har haft bilen och så. Men nu ska vi äta lite karré och klyftpotatis. Det ska bli gott med lite god mat. Men jag tror att jag ska gå och softa lite innan jag ska göra ljudfilerna.
söndag, november 01, 2009
softat
Idag är det ny månad och alltihop! Vi har faktiskt tagit det väldigt lugnt, vi har inte gjort så mycket, vi har bara softat och tagit det allmänt lugnt. Jag har suttit och tittat lite på nätet för jobbet. Men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och fortsätta läsa Åsa Larssons bok.
Ni får ha en bra dag!
Ni får ha en bra dag!
softat
Idag är det ny månad och alltihop! Vi har faktiskt tagit det väldigt lugnt, vi har inte gjort så mycket, vi har bara softat och tagit det allmänt lugnt. Jag har suttit och tittat lite på nätet för jobbet. Men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen och fortsätta läsa Åsa Larssons bok.
Ni får ha en bra dag!
Ni får ha en bra dag!
lördag, oktober 31, 2009
vattenkulor
Små vattenkulor som när de fått ligga i vatten ett dygn får sin fulla storlek, upp till 15 mm i diameter. I ett fat har jag kulor från en påse, uppblötta blir det ca 3,5 dl. Eftersom de innehåller så mycket vatten som långsamt dunstar får blommorna det vatten de behöver samtidigt som det ser tufft ut. Kan blötas upp och torka ut minst 3 gånger, så många gånger.
Jag gick upp och gjorde i ordning frukost. Så gjorde vi i ordning det sista här och diskade faten som vi inte haft framme på ett tag.
Så for vi upp på stan och handlade smörgåstårta. Vi köpte lite godis också. Sen gick vi in på O´Learys och åt lite grillad kyckling med pommes frites och chilibearnaisesås – bearnaisesås till kyckling!! Det har jag inte fattat.
Sen åkte vi upp till Jätten och köpte dricka.
Sen kom dom främmande, en mindre skara hit. Vi drack och åt smörgåstårta från gillet. Vilken stor smörgåstårta det var. Jättesmarrig och jättegod. Så hade vi gräddtårta och hembakat fikabröd. Jag hade bakat bullar och så bjöd jag på Bajapäron till kaffet. Sen satt vi och såg på dansbandskampen. Det var ju roligt att Zekes fick en guldstjärna nu och gick vidare, även Date då men jag tyckte inte det var så bra den här gången. Zekes var ju kul – att ungdomar kommer fram.
Det var roligt hur dom gjorde om, deras cover på Måns Zelmerlövs Cara Mia tyckte jag var väldigt bra.
Nu ska jag inte sitta och tjöta här mer vad jag har gjort och ditten och dattan. Nu ska jag faktiskt lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok. Ni får ha en bra dag.
vattenkulor
Små vattenkulor som när de fått ligga i vatten ett dygn får sin fulla storlek, upp till 15 mm i diameter. I ett fat har jag kulor från en påse, uppblötta blir det ca 3,5 dl. Eftersom de innehåller så mycket vatten som långsamt dunstar får blommorna det vatten de behöver samtidigt som det ser tufft ut. Kan blötas upp och torka ut minst 3 gånger, så många gånger.
Jag gick upp och gjorde i ordning frukost. Så gjorde vi i ordning det sista här och diskade faten som vi inte haft framme på ett tag.
Så for vi upp på stan och handlade smörgåstårta. Vi köpte lite godis också. Sen gick vi in på O´Learys och åt lite grillad kyckling med pommes frites och chilibearnaisesås – bearnaisesås till kyckling!! Det har jag inte fattat.
Sen åkte vi upp till Jätten och köpte dricka.
Sen kom dom främmande, en mindre skara hit. Vi drack och åt smörgåstårta från gillet. Vilken stor smörgåstårta det var. Jättesmarrig och jättegod. Så hade vi gräddtårta och hembakat fikabröd. Jag hade bakat bullar och så bjöd jag på Bajapäron till kaffet. Sen satt vi och såg på dansbandskampen. Det var ju roligt att Zekes fick en guldstjärna nu och gick vidare, även Date då men jag tyckte inte det var så bra den här gången. Zekes var ju kul – att ungdomar kommer fram.
Det var roligt hur dom gjorde om, deras cover på Måns Zelmerlövs Cara Mia tyckte jag var väldigt bra.
Nu ska jag inte sitta och tjöta här mer vad jag har gjort och ditten och dattan. Nu ska jag faktiskt lägga mig och lyssna på Åsa Larssons bok. Ni får ha en bra dag.
fredag, oktober 30, 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

