Jag vaknade tidigt, och vi åt en god frukost. Henke är ju ledig, så vi städade och hjälptes och att plocka lite. Så skulle jag åka ner till vårdcentralen och ta sprutan, men hupps, så var det slut på vaccinet där! Sen for jag till stan, för jag skulle på FMLS:s länsmöte idag. Så köpte jag mig en stavmixer och nya gardiner till vardagsrummet, och ett strykjärn. Så jag ska göra i ordning lite snyggt här i helgen, för vi ska ha kalas och så.
Vi hade möte och pratade lite grand. Det var väldigt trevligt och mysigt, det kändes jättebra.
Men ni får ha en bra kväll!
onsdag, oktober 28, 2009
vad gött henke är ledig idag
Jag vaknade tidigt, och vi åt en god frukost. Henke är ju ledig, så vi städade och hjälptes och att plocka lite. Så skulle jag åka ner till vårdcentralen och ta sprutan, men hupps, så var det slut på vaccinet där! Sen for jag till stan, för jag skulle på FMLS:s länsmöte idag. Så köpte jag mig en stavmixer och nya gardiner till vardagsrummet, och ett strykjärn. Så jag ska göra i ordning lite snyggt här i helgen, för vi ska ha kalas och så.
Vi hade möte och pratade lite grand. Det var väldigt trevligt och mysigt, det kändes jättebra.
Men ni får ha en bra kväll!
Vi hade möte och pratade lite grand. Det var väldigt trevligt och mysigt, det kändes jättebra.
Men ni får ha en bra kväll!
tisdag, oktober 27, 2009
special dag
Jag vet inte vad jag ska säga idag egentligen, för jag gör inget speciellt. Väntar på att Henke ska komma hem tidigare. Han kommer väl hem vi ett-tiden, så ska vi äta och mysa och sådär. Men jag vet inte vad jag ska säga.
Det är ju min dag idag också, så får vi se vad som händer med den här dagen. I morgon är Henke ledig och så.Jag röjde ordentligt i köket här igår. Gud, vad jag slet!
Nu har jag bara vardagsrummet kvar. Jag skulle vilja ha en liten färgklick där. En grön matta skulle jag vilja ha därinne. Det skulle vara roligt att ha men jag vet inte om jag tröttnar på det. Jag har ju en grå soffa. Men jag gillar grönt. Vi får se.
Sen ska jag åka ner och ta sprutan också här, men jag vet inte om jag ska våga ta den överhuvudtaget…
Ni får ha en bra dag!
När Henke kom hem fick jag en överraskning. Jag fick ett jättestor blomfat av honom. Jättegulligt. Så gjorde vi kött, jag tycker det är så gott med tjockt, rent nötkött. Det tycker jag är mumsigt och himla gott. Så tog vi bearnaisesås till det, potatisgratäng och lite vin.
Så det köpte vi och gjorde i ordning och donade med här. Det kändes väldigt gott och många grattade mig på Facebook. Nu ska jag sätta mig och se på TV.
special dag
Jag vet inte vad jag ska säga idag egentligen, för jag gör inget speciellt. Väntar på att Henke ska komma hem tidigare. Han kommer väl hem vi ett-tiden, så ska vi äta och mysa och sådär. Men jag vet inte vad jag ska säga.
Det är ju min dag idag också, så får vi se vad som händer med den här dagen. I morgon är Henke ledig och så.Jag röjde ordentligt i köket här igår. Gud, vad jag slet!
Nu har jag bara vardagsrummet kvar. Jag skulle vilja ha en liten färgklick där. En grön matta skulle jag vilja ha därinne. Det skulle vara roligt att ha men jag vet inte om jag tröttnar på det. Jag har ju en grå soffa. Men jag gillar grönt. Vi får se.
Sen ska jag åka ner och ta sprutan också här, men jag vet inte om jag ska våga ta den överhuvudtaget…
Ni får ha en bra dag!
När Henke kom hem fick jag en överraskning. Jag fick ett jättestor blomfat av honom. Jättegulligt. Så gjorde vi kött, jag tycker det är så gott med tjockt, rent nötkött. Det tycker jag är mumsigt och himla gott. Så tog vi bearnaisesås till det, potatisgratäng och lite vin.
Så det köpte vi och gjorde i ordning och donade med här. Det kändes väldigt gott och många grattade mig på Facebook. Nu ska jag sätta mig och se på TV.
måndag, oktober 26, 2009
vårdcentralen
God morgon! Min älskade sambo väckte mig: ”Nu måste du höra på nyheterna!” Och jag fick en chock! Det är inte bara jag som har blivit misshandlad… (det är ju inte misshandel, men…)vårdcentralen i Sjuntorp har också fått penicillin och skabb och detta. . för mitt öra som tjuter Och jag frågade den där läkaren: ”Vad är det du ska ge mig?” Och han sa bara ”Förstår du mig? Förstår du mig? Förstår du mig?” det var det enda han sa. Jag tänkte, jag ger upp, och skiter i honom nu. Min sambo hämtade ut det, men han sa ”Det här får du inte äta!” ”Jag äter detta nu, så får vi se hur det blir”, sa jag. Vad blir jag? Dålig!!! Jag kommer till läkaren, en ny, som säger ”Du ska ju inte äta detta!Jag fick ju utslag i underlivet, och klåda så in i helvete” Så fick jag något annat för mitt öra som tjuter och håller på. Jag tyckte inte det hjälpte. Så skulle jag åka till Stockholm på helgen för en vecka sen. ”Du får komma in på måndag!” Vet ni vad jag gör nu? Nu går jag till en privat öronläkare. Jag får vänta ytterligare lite extra, men jag vågar fan inte gå dit ner till den jälva cykelreparatören! Jag kommer att anmäla och skriva om detta! Jag tänker inte vara rädd av mig längre.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
vårdcentralen
God morgon! Min älskade sambo väckte mig: ”Nu måste du höra på nyheterna!” Och jag fick en chock! Det är inte bara jag som har blivit misshandlad… (det är ju inte misshandel, men…)vårdcentralen i Sjuntorp har också fått penicillin och skabb och detta. . för mitt öra som tjuter Och jag frågade den där läkaren: ”Vad är det du ska ge mig?” Och han sa bara ”Förstår du mig? Förstår du mig? Förstår du mig?” det var det enda han sa. Jag tänkte, jag ger upp, och skiter i honom nu. Min sambo hämtade ut det, men han sa ”Det här får du inte äta!” ”Jag äter detta nu, så får vi se hur det blir”, sa jag. Vad blir jag? Dålig!!! Jag kommer till läkaren, en ny, som säger ”Du ska ju inte äta detta!Jag fick ju utslag i underlivet, och klåda så in i helvete” Så fick jag något annat för mitt öra som tjuter och håller på. Jag tyckte inte det hjälpte. Så skulle jag åka till Stockholm på helgen för en vecka sen. ”Du får komma in på måndag!” Vet ni vad jag gör nu? Nu går jag till en privat öronläkare. Jag får vänta ytterligare lite extra, men jag vågar fan inte gå dit ner till den jälva cykelreparatören! Jag kommer att anmäla och skriva om detta! Jag tänker inte vara rädd av mig längre.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
Så började min dag idag, med att vara arg! Det är inte så roligt att bli besviken!
Ha det så bra!
Nu gör jag en riktig höststädning här. Jag har varit så arg idag och irriterad när dom har gjort felbehandlingen på vårdcentralen. Det ärju inte första gången dom har gjort det.
Så nu har jag gått och små - höststädat här och gjort i ordning och grejat. Enformigt egentligen. Jag har stekt köttfärssås. Så är det. Sen ska jag se på efter 5. Det tycker jag är ett rättså bra program. Jag ska ta det lite lugnt här. Så ska jag fortsätta och städa här i morgon.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
