onsdag, oktober 14, 2009

upp och ned idag

Vilken härlig morgon att vakna till! Solen skiner och allting, det är helt underbart!
Jag har ju problem med mitt öra, och jag tänkte att jag får ringa, för jag ska ju åka till Stockholm, och jag vill inte ha det så här konstigt med tjut och så. Det är så himla jobbigt att ha det så här. Så jag ringer till min vårdcentral, då finns det ingen tid förrän på måndag! Vilket svar! ”Finns min läkare där som jag hade sist?” ”Nej, han har slutat.” Nu är det två läkare som har slutat på den här vårdcentralen. Vad är det för fel på den vårdcentralen? Är den för liten för dom, inte så mycket att göra? Så det blir andra personer som har svårt att tolka text, och svårt att förstå språket och så. Jag fattar inte hur dom kan ha det så här, usch, säger jag bara! Men jag ringde till Sjukvårdsupplysningen, och där gav dom mig tips om en öron- näs- och halsläkare här i Trollhättan. Och jag hoppas han kan ge mig en undermedicin för detta örat. Men jag fick en senare tid hos honom, dom har inte direkt några tider, såna här specialister. Han kanske kan ge mig nåt annat än detta. Men vi får hoppas att det är bra med mitt öra över helgen, men idag är det ju skit…
Jag ska fixa i ordning här för svärmor, lite mer köttbullar ska jag steka. Så ska jag ta mig en rejäl promenad och gå ut och gå här också, tänkte jag.
Men ni får ha en bra dag!

upp och ned idag

Vilken härlig morgon att vakna till! Solen skiner och allting, det är helt underbart!
Jag har ju problem med mitt öra, och jag tänkte att jag får ringa, för jag ska ju åka till Stockholm, och jag vill inte ha det så här konstigt med tjut och så. Det är så himla jobbigt att ha det så här. Så jag ringer till min vårdcentral, då finns det ingen tid förrän på måndag! Vilket svar! ”Finns min läkare där som jag hade sist?” ”Nej, han har slutat.” Nu är det två läkare som har slutat på den här vårdcentralen. Vad är det för fel på den vårdcentralen? Är den för liten för dom, inte så mycket att göra? Så det blir andra personer som har svårt att tolka text, och svårt att förstå språket och så. Jag fattar inte hur dom kan ha det så här, usch, säger jag bara! Men jag ringde till Sjukvårdsupplysningen, och där gav dom mig tips om en öron- näs- och halsläkare här i Trollhättan. Och jag hoppas han kan ge mig en undermedicin för detta örat. Men jag fick en senare tid hos honom, dom har inte direkt några tider, såna här specialister. Han kanske kan ge mig nåt annat än detta. Men vi får hoppas att det är bra med mitt öra över helgen, men idag är det ju skit…
Jag ska fixa i ordning här för svärmor, lite mer köttbullar ska jag steka. Så ska jag ta mig en rejäl promenad och gå ut och gå här också, tänkte jag.
Men ni får ha en bra dag!

tisdag, oktober 13, 2009

Tjo flöjt på er och gomorron och allting!

Nu är det tisdag redan, tiden går fort! Jag ska jobba med Pojken och tigern och data och sånt på jobbet idag, och sen får jag träffa HSO:s nya kassör. Vi ska träffas på Sparbanken idag, och greja med detta. Så jag letade en stund efter pappren, men jag hittade dom, jag visste att jag hade lagt dom nånstans. Det är så skönt när jag har ordning på mina papper, jag kände mig så glad, överlycklig!
Nu ska jag ta mig kaffe, och så hade dom mjukost med ”skogens gottigheter” hette det. Den var väldigt god, så den blev jag faktiskt väldigt sugen på, jag har nästan ätit upp en sån snart!
Så ska jag försöka packa till Stockholm, jag åker till Dysleximässan nu till helgen. Jag vet inte vad jag ska ha med mig, får se vad jag hittar på. Jag har inte bestämt mig riktigt än, vad jag ska ha för kläder och så. Får se hur jag mår och hur jag känner mig. Ni får ha en bra dag, så hörs vi senare!
Jag såg ICA:s nya reklam, den tycker jag inte om, faktiskt! Man gör humor och reklam om en mongoloid på detta sättet, det är inte roligt! Jag tycker det är hemskt när man har ett sånt tema, usch, säger jag bara! Det är inte alls roligt när dom gör så här! Dagens ris till ICA:s reklam!


Vi åt ugnstekt falukorv med stuvade makaroner idag, och tog det lite lugnt. Jag tror jag börjar bli förkyld, men jag ber till gud att jag inte blir det, för nu håller jag på och gör i ordning packningen till resan och så. Ni får ha en bra kväll!

Tjo flöjt på er och gomorron och allting!

Nu är det tisdag redan, tiden går fort! Jag ska jobba med Pojken och tigern och data och sånt på jobbet idag, och sen får jag träffa HSO:s nya kassör. Vi ska träffas på Sparbanken idag, och greja med detta. Så jag letade en stund efter pappren, men jag hittade dom, jag visste att jag hade lagt dom nånstans. Det är så skönt när jag har ordning på mina papper, jag kände mig så glad, överlycklig!
Nu ska jag ta mig kaffe, och så hade dom mjukost med ”skogens gottigheter” hette det. Den var väldigt god, så den blev jag faktiskt väldigt sugen på, jag har nästan ätit upp en sån snart!
Så ska jag försöka packa till Stockholm, jag åker till Dysleximässan nu till helgen. Jag vet inte vad jag ska ha med mig, får se vad jag hittar på. Jag har inte bestämt mig riktigt än, vad jag ska ha för kläder och så. Får se hur jag mår och hur jag känner mig. Ni får ha en bra dag, så hörs vi senare!
Jag såg ICA:s nya reklam, den tycker jag inte om, faktiskt! Man gör humor och reklam om en mongoloid på detta sättet, det är inte roligt! Jag tycker det är hemskt när man har ett sånt tema, usch, säger jag bara! Det är inte alls roligt när dom gör så här! Dagens ris till ICA:s reklam!


Vi åt ugnstekt falukorv med stuvade makaroner idag, och tog det lite lugnt. Jag tror jag börjar bli förkyld, men jag ber till gud att jag inte blir det, för nu håller jag på och gör i ordning packningen till resan och så. Ni får ha en bra kväll!

måndag, oktober 12, 2009

måndag

Henke är hemma fortfarande, och ny arbetsvecka är det… Jag har varit och grejat lite grand på jobbet med barnen, jag tycker
Det är lite roligt när dom sitter och grejar med Paint, och ritar och grejar och donar. Det är bra träning med musen och alltihop. Det är väl sådär med vädret, men det får gå. Jag känner mig trött och hängig, det känns rätt trögt idag.
Men nu ska jag göra i ordning fisk och potatis, och äta och ta det lite lugnt.

måndag

Henke är hemma fortfarande, och ny arbetsvecka är det… Jag har varit och grejat lite grand på jobbet med barnen, jag tycker
Det är lite roligt när dom sitter och grejar med Paint, och ritar och grejar och donar. Det är bra träning med musen och alltihop. Det är väl sådär med vädret, men det får gå. Jag känner mig trött och hängig, det känns rätt trögt idag.
Men nu ska jag göra i ordning fisk och potatis, och äta och ta det lite lugnt.