fredag, oktober 02, 2009

mosshôlk

Nu är det snart helg och allting, det tynar mot det snart här.
Det ska bli gott. Jag är seg i dag, väldigt seg. Men det är sån tur att en kompis som bor i närheten, hon börjar jobba halv nio nu på morgonen, så jag kan lifta med henne. Så jag kan ta det lite lugnt här.
Få se om jag orkar gå med mina jobbarkompisar och bowla idag.
Jag känner mig som en mosshôlk.
Henke är långledig och allting så vi får se vad vi hittar på.
Helst skulle jag krypa under en filt och bara sitta där och mysa.
Jag har varit tvungen att sträckläsa Camilla Läckbergs bok också. Den är skrämmande, men den var bra faktiskt. Den var bra gjord. Men jag tycker inte om då- och nutid. Det gillar inte jag i böckerna. Det ska vara det en del inte den andre delen, men så är det.
Det var full speed när vi kom hem här igår eftermiddag. Vi käkade lite tacos. Och jag in i duschen och jag målade mig och gjorde i ordning mig. Henke var så gullig och körde mig ut till vägen till bussen. Sen in och bowlade på Buddys i Trollhättan. Vi var tre på varje bana och vi hade tre banor. Jag tyckte det gick ganska bra för mig faktiskt. Jag brukar inte komma upp i så höga poäng. Jag var uppe i över 180 poäng. Det var helt otroligt. Det var riktigt roligt faktiskt, att jag hade klarat så bra. Jag brukar aldrig få straight eller nånting.


Sen gick vi till Stålverket och åt helgmenyn. Gud, vad det var gott! Det var riktigt smarrigt. Och vi åt marängswiss. Det var smarrigast av alltihopa faktiskt. Och så var det after work så jag tog två öl.

Det var två för en. Det var ju riktigt gott. Men jag orkade inte vara kvar så länge så jag åkte hem med 22-bussen. Jag kände mig trött och hängig. Det är väl nån jädra förkylning som ligger i bakgrunden här nu.



Ni får ha en bra helg.

mosshôlk

Nu är det snart helg och allting, det tynar mot det snart här.
Det ska bli gott. Jag är seg i dag, väldigt seg. Men det är sån tur att en kompis som bor i närheten, hon börjar jobba halv nio nu på morgonen, så jag kan lifta med henne. Så jag kan ta det lite lugnt här.
Få se om jag orkar gå med mina jobbarkompisar och bowla idag.
Jag känner mig som en mosshôlk.
Henke är långledig och allting så vi får se vad vi hittar på.
Helst skulle jag krypa under en filt och bara sitta där och mysa.
Jag har varit tvungen att sträckläsa Camilla Läckbergs bok också. Den är skrämmande, men den var bra faktiskt. Den var bra gjord. Men jag tycker inte om då- och nutid. Det gillar inte jag i böckerna. Det ska vara det en del inte den andre delen, men så är det.
Det var full speed när vi kom hem här igår eftermiddag. Vi käkade lite tacos. Och jag in i duschen och jag målade mig och gjorde i ordning mig. Henke var så gullig och körde mig ut till vägen till bussen. Sen in och bowlade på Buddys i Trollhättan. Vi var tre på varje bana och vi hade tre banor. Jag tyckte det gick ganska bra för mig faktiskt. Jag brukar inte komma upp i så höga poäng. Jag var uppe i över 180 poäng. Det var helt otroligt. Det var riktigt roligt faktiskt, att jag hade klarat så bra. Jag brukar aldrig få straight eller nånting.


Sen gick vi till Stålverket och åt helgmenyn. Gud, vad det var gott! Det var riktigt smarrigt. Och vi åt marängswiss. Det var smarrigast av alltihopa faktiskt. Och så var det after work så jag tog två öl.

Det var två för en. Det var ju riktigt gott. Men jag orkade inte vara kvar så länge så jag åkte hem med 22-bussen. Jag kände mig trött och hängig. Det är väl nån jädra förkylning som ligger i bakgrunden här nu.



Ni får ha en bra helg.

torsdag, oktober 01, 2009

ett rolig mail idag....


Jag har varit uppfödare på perser och får mail i bland på katterna. Det är kul..
Jag tror jag vaknade med feber här nu också. Så vi får se hur jag känner mig men jag måste jobba idag. Jag känner mig inte riktigt helt okej. Men jag ska försöka faktiskt och gå till jobbet här.


Jag ligger lågt i temperatur – jag har 36,5 -36,6. Nu har jag 36,9, då ligger jag säkert upp emot 37,1 och då är jag lite slö och trött.

Det stämmer på mig det gör det faktiskt.

Jag fick ett roligt kort som jag ska skicka ut. Jag har varit kattuppfödare en gång i tiden och jag har fått kort på Rustibuss. Han fyller 8 år nu. Hon skickar kort varje år på katten. Han är så söt! Jag ska lägga ut kort på honom. Det är roligt få kort på de katter man har fött upp. Det var väldigt trevligt faktiskt.
Hoppas inte jag blir sjuk nu här, för imorgon ska jag ut med jobbet på Buddies och äta god mat. Så jag hoppas jag håller mig frisk.


Så att jag ska faktiskt gå och vila mig och ta det lugnt i eftermiddag. Få se när Henke kommer hem och så. Hans nalle är avstängd i dag och jag begriper inte varför. Ja, så är det. Jag har väl missat något som han skulle göra. Så är det ibland. Nu ska jag gå och lägga mig och sova en stund, så får ni ha en bra eftermiddag.

ett rolig mail idag....


Jag har varit uppfödare på perser och får mail i bland på katterna. Det är kul..
Jag tror jag vaknade med feber här nu också. Så vi får se hur jag känner mig men jag måste jobba idag. Jag känner mig inte riktigt helt okej. Men jag ska försöka faktiskt och gå till jobbet här.


Jag ligger lågt i temperatur – jag har 36,5 -36,6. Nu har jag 36,9, då ligger jag säkert upp emot 37,1 och då är jag lite slö och trött.

Det stämmer på mig det gör det faktiskt.

Jag fick ett roligt kort som jag ska skicka ut. Jag har varit kattuppfödare en gång i tiden och jag har fått kort på Rustibuss. Han fyller 8 år nu. Hon skickar kort varje år på katten. Han är så söt! Jag ska lägga ut kort på honom. Det är roligt få kort på de katter man har fött upp. Det var väldigt trevligt faktiskt.
Hoppas inte jag blir sjuk nu här, för imorgon ska jag ut med jobbet på Buddies och äta god mat. Så jag hoppas jag håller mig frisk.


Så att jag ska faktiskt gå och vila mig och ta det lugnt i eftermiddag. Få se när Henke kommer hem och så. Hans nalle är avstängd i dag och jag begriper inte varför. Ja, så är det. Jag har väl missat något som han skulle göra. Så är det ibland. Nu ska jag gå och lägga mig och sova en stund, så får ni ha en bra eftermiddag.

onsdag, september 30, 2009

Nu börjar det snart ta på mina lediga onsdagar

Jag tycker det är så skönt att få vara ledig och ha det tyst och lugnt. Nu ska jag gå och lyssna på Camilla Läckbergs bok.

Så har jag försökt och redigera min blogg och gjort i ordning den. Taltjänst har inte haft så mycket tid eller så har jag mixtrat med mina ljudfiler, men nu tror jag att jag är ikapp med alltihopa. Det är jätteskönt. Och jag har lagt in lite nya vimmelkort från bokmässan och donat.

Så att jag har fått mycket beröm från det här att Torbjörn Lundgren har filmat mig. Jag har fått många positiva vibbar och det känns jättegott. Alla tycker det var väldigt bra. Det känns gott att göra reklam för en bra tjänst som måste kunna finnas. Det är inte alltid talsyntes och sånt fungerar så bra och det kan vara bättre att ha en personlig ”butler” kan man säga istället. Det är perfekt.

Men nu ska jag börja och städa och ska inte blogga något mer här. Ni får ha en trevlig förmiddag.

Men nu har jag förträngt det helt och hållet idag! Nu är det sista gången på stavgången och då ska vi gå nere vid slussarna och motionera. Jag får se hur jag känner mig för jag känner mig inte riktigt bra här idag. Men jag ska försöka i alla fall för det gick ju bra sist. Så jag ska försöka den här gången också. Men det hade jag förträngt och det är sista dagen på den här månaden. Vart har den här månaden tagit vägen egentligen?

Det var ju roligt - från en mataffär fick jag ett presentkort på en tårta som jag ska ha till en viss dag här längre fram. Jag tycker inte om dom här djupfrysta tårtorna men det kan vara bra att ha i frysen om fall det skulle komma någon. Men den måste vara väldigt väl upptinad. Jag ska gå och titta vad dom har för något så ska jag hämta en sådan. Det var ju väldigt trevligt och få.
Jag trodde inte jag skulle klara av att gå stavgången idag.
Vilket bra initiativ av stavgångsgänget att gå runt slussarna.
Vi gick in vid slussen och sedan utmed kanalen. Det var väldigt trevligt och roligt och det var ju sista gången.
Jag känner att det är jättebra.

Nu börjar det snart ta på mina lediga onsdagar

Jag tycker det är så skönt att få vara ledig och ha det tyst och lugnt. Nu ska jag gå och lyssna på Camilla Läckbergs bok.

Så har jag försökt och redigera min blogg och gjort i ordning den. Taltjänst har inte haft så mycket tid eller så har jag mixtrat med mina ljudfiler, men nu tror jag att jag är ikapp med alltihopa. Det är jätteskönt. Och jag har lagt in lite nya vimmelkort från bokmässan och donat.

Så att jag har fått mycket beröm från det här att Torbjörn Lundgren har filmat mig. Jag har fått många positiva vibbar och det känns jättegott. Alla tycker det var väldigt bra. Det känns gott att göra reklam för en bra tjänst som måste kunna finnas. Det är inte alltid talsyntes och sånt fungerar så bra och det kan vara bättre att ha en personlig ”butler” kan man säga istället. Det är perfekt.

Men nu ska jag börja och städa och ska inte blogga något mer här. Ni får ha en trevlig förmiddag.

Men nu har jag förträngt det helt och hållet idag! Nu är det sista gången på stavgången och då ska vi gå nere vid slussarna och motionera. Jag får se hur jag känner mig för jag känner mig inte riktigt bra här idag. Men jag ska försöka i alla fall för det gick ju bra sist. Så jag ska försöka den här gången också. Men det hade jag förträngt och det är sista dagen på den här månaden. Vart har den här månaden tagit vägen egentligen?

Det var ju roligt - från en mataffär fick jag ett presentkort på en tårta som jag ska ha till en viss dag här längre fram. Jag tycker inte om dom här djupfrysta tårtorna men det kan vara bra att ha i frysen om fall det skulle komma någon. Men den måste vara väldigt väl upptinad. Jag ska gå och titta vad dom har för något så ska jag hämta en sådan. Det var ju väldigt trevligt och få.
Jag trodde inte jag skulle klara av att gå stavgången idag.
Vilket bra initiativ av stavgångsgänget att gå runt slussarna.
Vi gick in vid slussen och sedan utmed kanalen. Det var väldigt trevligt och roligt och det var ju sista gången.
Jag känner att det är jättebra.

Dyslexiförbundet FMLS har i tjugo år varit med på Bok och biblioteksmässan i Göteborg


Dyslexiförbundet FMLS har i tjugo år varit med på Bok och biblioteksmässan i Göteborg. En som varit med hela tiden är Kjell Åke Eriksson som här berättar.
Dyslexiförbundet FMLS har i tjugo år varit med på Bok ochbiblioteksmässan i Göteborg. En som varit med hela tiden är Kjell ÅkeEriksson som här berättar.

Dyslexiförbundet FMLS har i tjugo år varit med på Bok och biblioteksmässan i Göteborg


Dyslexiförbundet FMLS har i tjugo år varit med på Bok och biblioteksmässan i Göteborg. En som varit med hela tiden är Kjell Åke Eriksson som här berättar.
Dyslexiförbundet FMLS har i tjugo år varit med på Bok ochbiblioteksmässan i Göteborg. En som varit med hela tiden är Kjell ÅkeEriksson som här berättar.