fredag, september 18, 2009

Fan vilken natt jag har haft i natt!

Jag har haft värk så att jag har vaknat av värken. Fy fasen! Jag har sprungit upp och ner här.
Det är tur att min kompis jobbar på skolan idag så jag kan åka med henne upp. Jag mår inte bra men jag måste försöka gå och jobba. Jag känner mig inte bra. Jag har haft värk i en tumme igår och jag kan inte lyfta någonting. Fy fasen, det är fredag och allting ska jag bli sjuk till helgen när Henke är långledig? Det är skit också. Det är fasen säger jag bara.
Ja, nu ska jag upp och jobba med barnen och sen ska jag fika med en gammal jobbarkompis. Vi ska sitta och prata lite skit. Så det blir lite lugnt här idag då. Det är gôtt.
Då får ni ha en trevlig helg och så!

Fan vilken natt jag har haft i natt!

Jag har haft värk så att jag har vaknat av värken. Fy fasen! Jag har sprungit upp och ner här.
Det är tur att min kompis jobbar på skolan idag så jag kan åka med henne upp. Jag mår inte bra men jag måste försöka gå och jobba. Jag känner mig inte bra. Jag har haft värk i en tumme igår och jag kan inte lyfta någonting. Fy fasen, det är fredag och allting ska jag bli sjuk till helgen när Henke är långledig? Det är skit också. Det är fasen säger jag bara.
Ja, nu ska jag upp och jobba med barnen och sen ska jag fika med en gammal jobbarkompis. Vi ska sitta och prata lite skit. Så det blir lite lugnt här idag då. Det är gôtt.
Då får ni ha en trevlig helg och så!

onsdag, september 16, 2009

ordlös dag

Veckan går fort. Jag fick åka till jobbet en sväng och hjälpa till med koppling till pc-kanon och sånt. Henke var ledig idag. Så tog han bussen upp och vi åt jättegod fisk på stålverket med räksås. Det var smarrigt. Sen var vi och slängde ett kylskåp som var dåligt och donade med det. Och handlade, så ikväll ska vi göra en tacogratäng. Men jag har lite ångest idag för motionen idag med stavgången, men ska väl gå det med.
Ja, jag gick ut och gick stavgången. Jag var inte bra men jag tänkte att jag fick pröva och gå. Det gick jättebra och det var härligt och vara ute och gå. Men det är bara 2 gånger kvar på stavgången här ute. Det börjar bli mörkt på kvällen och ingen kan innan 7 på kvällen. Så det blir väldigt svårt här men vi får försöka i alla fall. Jag själv får knalla och gå här. Jag går ju till bussen nästan varannan dag och det är 2 kilometer ungefär fram och tillbaka. Jag får försöka gå lite fortare och så.





ordlös dag

Veckan går fort. Jag fick åka till jobbet en sväng och hjälpa till med koppling till pc-kanon och sånt. Henke var ledig idag. Så tog han bussen upp och vi åt jättegod fisk på stålverket med räksås. Det var smarrigt. Sen var vi och slängde ett kylskåp som var dåligt och donade med det. Och handlade, så ikväll ska vi göra en tacogratäng. Men jag har lite ångest idag för motionen idag med stavgången, men ska väl gå det med.
Ja, jag gick ut och gick stavgången. Jag var inte bra men jag tänkte att jag fick pröva och gå. Det gick jättebra och det var härligt och vara ute och gå. Men det är bara 2 gånger kvar på stavgången här ute. Det börjar bli mörkt på kvällen och ingen kan innan 7 på kvällen. Så det blir väldigt svårt här men vi får försöka i alla fall. Jag själv får knalla och gå här. Jag går ju till bussen nästan varannan dag och det är 2 kilometer ungefär fram och tillbaka. Jag får försöka gå lite fortare och så.





Tackogratängen


Tackogratängen


800 g Nötfärs
riven ost
4 dl crème fraiche
1Taco Sauce hot
2påse Taco spice mix
1paket penne rigate ( ica)
Nachoschips


Stek nötfärs rör I Taco spice mix med 2dl vatten puttra lite detta. Koka penne rigate (ENLIGT RECPET)
Rör ihop I en bunk detta crème fraiche, Taco Sauce hot.
Ta en ugnssäker from Lägga makroner ett lager sedan lägger du nöt färsen sen lägger sen häller på såsen sen läger du osten på.
175 ugnen ca 15 min.
Server med Nachoschips och grönsaker.

Tackogratängen


Tackogratängen


800 g Nötfärs
riven ost
4 dl crème fraiche
1Taco Sauce hot
2påse Taco spice mix
1paket penne rigate ( ica)
Nachoschips


Stek nötfärs rör I Taco spice mix med 2dl vatten puttra lite detta. Koka penne rigate (ENLIGT RECPET)
Rör ihop I en bunk detta crème fraiche, Taco Sauce hot.
Ta en ugnssäker from Lägga makroner ett lager sedan lägger du nöt färsen sen lägger sen häller på såsen sen läger du osten på.
175 ugnen ca 15 min.
Server med Nachoschips och grönsaker.