tisdag, september 15, 2009

Älgmuséet på Halleberg

Så ruggigt och kallt det var här i morse! Jag hade både tröja och höstjacka på mig! Det är ju inte klokt, egentligen! Jag kom hem lite tidigare idag, så jag har suttit och grejat för en elev som har haft krångel med ett dataprogram. Jag har fått ringa till en tekniker, jag tycker det är lättare att sitta vid en dator och få hjälp, så det känns gott. Så jag sitter och jobbar hemifrån, jag ska göra det en stund i morgon också.

Nu ska jag på handikapprådsmöte ikväll, vi ska på Älgmuséet på Halleberg. Får se hur det ser ut där, jag har aldrig varit där, så det ska bli roligt att kika lite. Nu får ni ha en bra förmiddag och eftermiddag!
Det var trevligt på Halle- och Hunneberg däruppe på Älgmuséet igår eftermiddag. Men det känns ju som att alla ska pengar. Alla har dåligt ställt. Dom tar ut mer för att hyra och såna saker. Vem har råd med 5000 i hyra för Älgmuséet? Ingen förening i hela världen nästan, har så gott om pengar. Och 1200 kr för att hyra en kåta. Det är ockerpriser! Jag tycker dom skulle ha lite lägre för föreningar. Företag kan dom väl ta ut av.
Men det var trevligt. Vi fick en god smörgås och lite goda plommon, frukt och så. Så tog jag lite kort på älgar men det är ju inte riktiga älgar och sådär… Men det var en trevlig utflykt vi fick på handikapprådet.



Älgmuséet på Halleberg

Så ruggigt och kallt det var här i morse! Jag hade både tröja och höstjacka på mig! Det är ju inte klokt, egentligen! Jag kom hem lite tidigare idag, så jag har suttit och grejat för en elev som har haft krångel med ett dataprogram. Jag har fått ringa till en tekniker, jag tycker det är lättare att sitta vid en dator och få hjälp, så det känns gott. Så jag sitter och jobbar hemifrån, jag ska göra det en stund i morgon också.

Nu ska jag på handikapprådsmöte ikväll, vi ska på Älgmuséet på Halleberg. Får se hur det ser ut där, jag har aldrig varit där, så det ska bli roligt att kika lite. Nu får ni ha en bra förmiddag och eftermiddag!
Det var trevligt på Halle- och Hunneberg däruppe på Älgmuséet igår eftermiddag. Men det känns ju som att alla ska pengar. Alla har dåligt ställt. Dom tar ut mer för att hyra och såna saker. Vem har råd med 5000 i hyra för Älgmuséet? Ingen förening i hela världen nästan, har så gott om pengar. Och 1200 kr för att hyra en kåta. Det är ockerpriser! Jag tycker dom skulle ha lite lägre för föreningar. Företag kan dom väl ta ut av.
Men det var trevligt. Vi fick en god smörgås och lite goda plommon, frukt och så. Så tog jag lite kort på älgar men det är ju inte riktiga älgar och sådär… Men det var en trevlig utflykt vi fick på handikapprådet.



måndag, september 14, 2009

Idag var det lite bättre i huvudet och så!

Jag väntade på Henkes arbetskompis. Han skulle hämta bord på våran förening. Vi skulle bli av med lite grejor. Det drog ut på tiden men vi fick fixat det och så fick jobbet nya bord, så det är klart. Och nu orkar jag nästan inte göra något mer. Nu ska jag gå och lägga mig en stund innan Henke kommer hem och sen ska jag åka på ett möte. Dyslexiförbundet FMLS Fyrstad ska ha möte och jag har lovat gå och höra på det. Så att nu ska jag försöka gå. Jag känner mig inte såhär riktigt all right och göra det men jag får försöka ändå och gå på mötet.

Idag var det lite bättre i huvudet och så!

Jag väntade på Henkes arbetskompis. Han skulle hämta bord på våran förening. Vi skulle bli av med lite grejor. Det drog ut på tiden men vi fick fixat det och så fick jobbet nya bord, så det är klart. Och nu orkar jag nästan inte göra något mer. Nu ska jag gå och lägga mig en stund innan Henke kommer hem och sen ska jag åka på ett möte. Dyslexiförbundet FMLS Fyrstad ska ha möte och jag har lovat gå och höra på det. Så att nu ska jag försöka gå. Jag känner mig inte såhär riktigt all right och göra det men jag får försöka ändå och gå på mötet.

söndag, september 13, 2009

vecka 38 att göra

vecka 38 att göra

gött skratt

Det har vart upp och nervänt allting tycker jag just nu. Vi fick skratta gott här. I fredags så sa han att smoothien smakade som sockerdricka. Vet ni vad jag vad jag hade gjort? Där fick jag också fel grejor med. Jag hade slängt i bakpulver istället för vaniljsocker. Då blir det ju som sockerdricka! Ja, såna grejor kan man ju göra på morgonen kände jag. Usch, säger jag bara.
Jag har gjordt en höstgryta här. Stekt och grejat och hade i en burk krossade tomater och passerad paprika. Aiva eller något heter det. Jag rörde ihop det i där. Det blev smarrigt gott.
Sen tog jag en sväng ut med stavarna och gick ut och gick här en promenad. Sen har jag faktiskt sovit en timme här. Kände mig inte riktigt all right men kände att jag var tvungen att gå ut och gå i alla fall.

gött skratt

Det har vart upp och nervänt allting tycker jag just nu. Vi fick skratta gott här. I fredags så sa han att smoothien smakade som sockerdricka. Vet ni vad jag vad jag hade gjort? Där fick jag också fel grejor med. Jag hade slängt i bakpulver istället för vaniljsocker. Då blir det ju som sockerdricka! Ja, såna grejor kan man ju göra på morgonen kände jag. Usch, säger jag bara.
Jag har gjordt en höstgryta här. Stekt och grejat och hade i en burk krossade tomater och passerad paprika. Aiva eller något heter det. Jag rörde ihop det i där. Det blev smarrigt gott.
Sen tog jag en sväng ut med stavarna och gick ut och gick här en promenad. Sen har jag faktiskt sovit en timme här. Kände mig inte riktigt all right men kände att jag var tvungen att gå ut och gå i alla fall.