söndag, oktober 14, 2012

vilken underbara helg

God kväll i stugan! Jag trodde aldrig att det skulle bli så som det blev i helgen! Det blev en väldigt rolig helg, och det blev väldigt mycket jag fick göra! Jag var med en kompis på marknaden här, men den var ju inte så där trevlig, det var inte så mycket folk där. Sen gick vi och åt city-lunchen, det var himla gott! Sen blev jag hembjuden till en kompis, jag trodde jag skulle bli åttakantig på kvällen! Jag fick smörgåstårta och glass och kaffe! Det var jättemysigt, jag var inte ensam på hela dan, det var helt underbart! Så ska det vara egentligen! På söndan gick strömmen här över en timme, jag höll på och plockade och grejade här, det var inte alls så käckt! Jag försökte få ordning här. Så fick jag ju främmat på kvällen, det var ju också trevligt. Roligt, man går och väntar, nån ska höra av sig. Det kanske vänder för mig nu i mitt liv, jag kanske kommer på fötter, vi får se vad som händer. Så får ni ha det så bra!

fredag, oktober 12, 2012

helg

nu är det snart helg. Helger för mig, det vet ni ju vad jag tycker om det.
Nu ska jag på tråkigheter här i eftermiddag, en kollega till mig har gått bort, så vi ska på begravning. Det känns inte roligt att det ska bli helg plus att man ska gå på begravning, men det är livets gång. Vi får se hur helgen blir och vad jag kommer att göra, jag har inte bestämt mig än. Jag ska ta det lugnt, vi får se vad som händer, ni får ha det så bra!

torsdag, oktober 11, 2012

Torsdag morgon

… man får vara allt-i-allo, vara överallt på jobbet. Så jag var med niorna och tittade på teknikprogrammet. Gymnasieskolorna får ju försöka sälja sig för att få in fler elever, så nu marknadsför dom sig. Det var intressant att se vad teknik är egentligen, det var en trevlig eftermiddag, jag hade jättemysigt med dom!

 Sen var jag och ordnade med banken och donade med det, sen hade jag föräldramöte på kvällen, det var fullt upp hela dagen! Jag visste inte vad jag skulle hitta på för mat.

 Sen ringde ju min telefon som vanligt, och jag kunde inte låta bli att säga nej. Varför gör man så, jag fattar det inte. När jag kom hem letade jag efter mat i frysen. Men jag hade nästan bara kakor kvar, så nu får jag försöka koka ihop lite mat under helgen, som jag kan ha med mig till jobbet.

onsdag, oktober 10, 2012

tvättid ocg röja

Jag vet inte vart onsdagen tog vägen, tjoo, så var den färdig! Jag har fullt upp att göra på jobbet, och tiden gick jättefort, den bara sprang iväg, och klockan var redan fyra.

 Jag hade satt upp en tvättid, och satte igång att tvätta. Sen fick jag hjälp att möblera vardagsrummet, så det var full fart! Jag sprang upp och ner och upp och ner, att bo på tredje våningen är ganska tufft! Och ner i källaren och tvätta och hålla på, men jag känner mig helnöjd!

Och Zaffi var helt… hon fattade ingenting vad jag hade gjort! Den här dan gick så fort, och jag fick gjort så mycket, jag känner mig faktiskt helnöjd med att jag har gjort detta!

söndag, oktober 07, 2012

så blev min helg

Det har varit enormt tyst och ensamt. Men jag tog mig i kragen i lördags och gick och slängde tidningssamlingen och bokade tvättid i tvättstugan. Jag tänkte att jag skulle tvätta rent i sängkläderna och fräscha upp hemma. Jag fick änna lust att dammsuga och torka golven.

 Fasen, jag hade glömt att ge Zaffi P-piller så hon skrek och höll på, jag höll på att slänga ut henne på balkongen. Jag blev så sugen, så jag gjorde stuvade makaroner med falukorv. På söndagen gjorde jag kebabkyckling med tortillabröd och sallad. Det var god mat som jag har ätit i helgen.

 Ensamheten är det svåraste för många människor i samhället idag och jag har hamnat där, med utanförskap och alltihopa. Det känns inte kul och det känns inte roligt. Ingen ringer och säger ”Hej” och ingen hör av sig. Det är bara jag som ska ringa, ingen annan gör det. Det var en person som sa att den skulle komma klockan fyra, men hörde inte av sig. När klockan var närmare åtta – då behöver man inte komma över huvud taget. Jag hade sett fram emot lite besök, men det blev ingenting med det. Det här är jättesvår och det är inte roligt, det känns väldigt tungt. Jag vill inte visa det utåt, att det är så här och att man känner sig ensam och övergiven. Det är så här, jag har gjort mitt. Sen får man se vad som händer och fötter och sker. Ni får ha en bra dag!