fredag, oktober 05, 2012
vad händer?
God morgon! Fredag morgon! En ny morgon, och sista dagen på arbetsveckan. Men man känner lite panik för att det ska bli helg och så. När klockan är tre stänger jag dörren på jobbet. Och jag går hem, och här är tyst helt och hållet på helgerna, så vi får se vad som händer under helgen. Men nu blir det väldigt lugnt denna helgen OCKSÅ, det känns lite kymigt. Så jag funderar på om jag ska ställa mig och baka på lördag, men egentligen behöver jag städa också. Jag får se vad jag orkar och vill göra, jag har ingen lust med nånting just nu. Ni får ha en bra dag!
torsdag, oktober 04, 2012
kanelbullens dag
Nu är det torsdag, och snart är veckan slut. Det är jättejobbigt att komma upp på morgonen, segt, och se bussen på bakänden, jag missar den, men det är ingen fara… så är det ibland. Så är det full race på jobbet. Det är roligt på jobbet, jag älskar mitt jobb! Jag får göra varierande saker, man vet inte från den ena dagen till den andra, det är väldigt trevligt!
Jag var inne hos audionomen. Man kan inte allt: det är ju fyra saker på en hörapparat. Den närmaste hörapparaten var tätt, och det är inte lätt att höra då, och dom förstod inte varför. Då fick jag en ny plastgrej att sätta dit, och då blev det mycket bättre genast! Gå i fyra månader med det här, det är inte roligt! Men nu är det löst, och nu känner jag mig delaktig igen överallt! Nu är man inte så isolerad.
Det var kanelbullens dag, vi fick en bulle på jobbet. Jag hade Unikum på jobbet, jag satt och gjorde i ordning material till en elev.
Så tog jag med mig hem, men jag tog med mig fel grejer, så det var inte roligt. Jag såg på Halv åtta hos mig. Det var roligt att se lite vyer från Dalsland, där man har gått i många år. Dit kommer man aldrig mer nu, det var sista gången där uppe. Så gick jag och la mig och tog det allmänt lugnt.
Jag var inne hos audionomen. Man kan inte allt: det är ju fyra saker på en hörapparat. Den närmaste hörapparaten var tätt, och det är inte lätt att höra då, och dom förstod inte varför. Då fick jag en ny plastgrej att sätta dit, och då blev det mycket bättre genast! Gå i fyra månader med det här, det är inte roligt! Men nu är det löst, och nu känner jag mig delaktig igen överallt! Nu är man inte så isolerad.
Det var kanelbullens dag, vi fick en bulle på jobbet. Jag hade Unikum på jobbet, jag satt och gjorde i ordning material till en elev.
Så tog jag med mig hem, men jag tog med mig fel grejer, så det var inte roligt. Jag såg på Halv åtta hos mig. Det var roligt att se lite vyer från Dalsland, där man har gått i många år. Dit kommer man aldrig mer nu, det var sista gången där uppe. Så gick jag och la mig och tog det allmänt lugnt.
onsdag, oktober 03, 2012
alla dag är olika
God morgon!
Varför vaknar man före klockan? Jag begriper inte detta, jag blir stôllig snart! Det trasar sönder mig helt och hållet när det håller på så här, även om man lägger sig tidigt på kvällen och allting! Upp och äter sin filfrukost, duschar sig och gör i ordning sig, och har en som är busig och vill kela på morgonen. Man har inte tid, men man får lägga sig en stund och kela. Och det regnade inte idag när jag gick till jobbet, kors i taket! Det känns helt underbart!
Varför vaknar man före klockan? Jag begriper inte detta, jag blir stôllig snart! Det trasar sönder mig helt och hållet när det håller på så här, även om man lägger sig tidigt på kvällen och allting! Upp och äter sin filfrukost, duschar sig och gör i ordning sig, och har en som är busig och vill kela på morgonen. Man har inte tid, men man får lägga sig en stund och kela. Och det regnade inte idag när jag gick till jobbet, kors i taket! Det känns helt underbart!
tisdag, oktober 02, 2012
trött och trött
God morgon på er. Vaknade här som vanligt trött och seg. Jag hade ingen lust att göra någon mat.
Nu var det sån här skoljoggning för cancer idag. Det var väldigt trevligt men jag kände att jag var utpumpad och jag orkade inte gå på träning själv idag.
Och det regnade och var dåligt väder. Sen var det någon som var tillgiven hemma och jag ville hem och gosa med den personen. Så att nu sitter jag bara här och tänker
- ska jag orka gå bort till affären och köpa bröd? Jag glömde ju det när jag kom upp här. Egentligen har jag ingen lust att gå ut men jag får väl ta en promenad här och gå ut en sväng. Vi får se här hur det blir under kvällen.
När jag kom hem så hade jag väl inte så större lust med nånting över huvud taget. Men jag gick bort till den där tråkiga mataffären och köpte lite billig falukorv för nitton spänn, nästan tjugo spänn kostade den. Så jag stekte ihop den och gjorde korv Stroganoff på eftermiddagen. Jag hade väl ingen större lust att göra nån mat. Så gjorde jag mina smörgåsar, så det var min matlåda, dagens lunch som jag har med mig till jobbet.
Så pratade jag med en god barndomsvän en stund i telefon, och tog det allmänt lugnt, och gick och la mig tidigt på kvällen, får se om jag orkar ta mig upp dagen efter. Så blev min lilla tisdag eftermiddag. Jag såg Halv åtta hos mig också, det är lite roligt, det är från Dalsland. Där kom min morfar ifrån, så det är lite roligt att höra på det.
Nu var det sån här skoljoggning för cancer idag. Det var väldigt trevligt men jag kände att jag var utpumpad och jag orkade inte gå på träning själv idag.
Och det regnade och var dåligt väder. Sen var det någon som var tillgiven hemma och jag ville hem och gosa med den personen. Så att nu sitter jag bara här och tänker
- ska jag orka gå bort till affären och köpa bröd? Jag glömde ju det när jag kom upp här. Egentligen har jag ingen lust att gå ut men jag får väl ta en promenad här och gå ut en sväng. Vi får se här hur det blir under kvällen.
När jag kom hem så hade jag väl inte så större lust med nånting över huvud taget. Men jag gick bort till den där tråkiga mataffären och köpte lite billig falukorv för nitton spänn, nästan tjugo spänn kostade den. Så jag stekte ihop den och gjorde korv Stroganoff på eftermiddagen. Jag hade väl ingen större lust att göra nån mat. Så gjorde jag mina smörgåsar, så det var min matlåda, dagens lunch som jag har med mig till jobbet.
Så pratade jag med en god barndomsvän en stund i telefon, och tog det allmänt lugnt, och gick och la mig tidigt på kvällen, får se om jag orkar ta mig upp dagen efter. Så blev min lilla tisdag eftermiddag. Jag såg Halv åtta hos mig också, det är lite roligt, det är från Dalsland. Där kom min morfar ifrån, så det är lite roligt att höra på det.
måndag, oktober 01, 2012
ny vecka
Ny arbetsvecka. Vecka 40. Vart tar veckorna vägen? Jag fattar inte detta. Det är fullt upp med allting. Man är trött och sliten. Jag tycker man lägger sig tidigt på kvällen och ändå är man trött när man vaknar på morgonen. Det känns inte gott och det bara regnar och regnar. Det är inte roligt att hålla på så här. Det känns tufft ärligt talat. Det gick sin gilla gång på jobbet.
Jag åkte hem emellan och Zaffi var ju full i sprätt och ville bara leka. Hämtade min träningspåse och stack iväg till vattengympan och fick se – oops!
Min vanliga vattentränare var inte där. Och vilket hårt pass det blev för finansministern var ju där och stod bredvid mig och kollade vad jag gjorde. Hon spionerade så jag kunde ju inte smita upp. Jag fick ju vara med på stretching och avslappning. Det var inte så himla kul. Det känns kymigt och gå nere i stan också och så här.
Men vad suveränt är Bredbandsbolaget och vilken bra service dom har. Det är inga problem alls. Äntligen efter 4 månader så har dom lyckats att få in virusprogrammet på min dator. Jag trodde aldrig vi skulle kunna få in det.
Men Tele 2 ger jag inte mycket för. De skyller på min telefon, att det är därför den hoppar ur och det är inga signaler och jag kan inte ringa ut och jag måste starta om telefon. Dom skyller på min telefon. Men jag tror att det är deras nät som inte kan täcka överallt. Knorr och morr kan jag säga att det kan vara också. Men nu känns det skönt att jag har fått igång lite grejor hemma och så.
Nu får ni ha en trevlig kväll och så snusa så gott!
Jag åkte hem emellan och Zaffi var ju full i sprätt och ville bara leka. Hämtade min träningspåse och stack iväg till vattengympan och fick se – oops!
Min vanliga vattentränare var inte där. Och vilket hårt pass det blev för finansministern var ju där och stod bredvid mig och kollade vad jag gjorde. Hon spionerade så jag kunde ju inte smita upp. Jag fick ju vara med på stretching och avslappning. Det var inte så himla kul. Det känns kymigt och gå nere i stan också och så här.
Men vad suveränt är Bredbandsbolaget och vilken bra service dom har. Det är inga problem alls. Äntligen efter 4 månader så har dom lyckats att få in virusprogrammet på min dator. Jag trodde aldrig vi skulle kunna få in det.
Men Tele 2 ger jag inte mycket för. De skyller på min telefon, att det är därför den hoppar ur och det är inga signaler och jag kan inte ringa ut och jag måste starta om telefon. Dom skyller på min telefon. Men jag tror att det är deras nät som inte kan täcka överallt. Knorr och morr kan jag säga att det kan vara också. Men nu känns det skönt att jag har fått igång lite grejor hemma och så.
Nu får ni ha en trevlig kväll och så snusa så gott!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)