söndag, augusti 25, 2024

Söndagsglädje med gästrumsfix och hantverk i Björkås

 Ja, nu är det söndag och helgen har verkligen gått fort. Idag har jag fullt upp med att förbereda gästrummet inför nästa besök. Det blir en del städning och att fixa till det så att det ser riktigt fint ut. Det är alltid roligt att kunna välkomna gäster till ett fräscht och inbjudande rum.


Efter att jag har gjort klart gästrummet ska jag bege mig till Björkås för deras hantverkardag, vilket har blivit en tradition för mig. Det är något speciellt med den här dagen, att få strosa runt bland alla fina hantverk och kanske hitta något unikt att ta med hem. Och självklart ser jag fram emot att njuta av den klassiska ärtsoppan och pannkakorna som serveras där. Det smakar alltid extra gott när man får sitta ute i friska luften och äta, och samtidigt omges av den härliga atmosfären som alla hantverkare skapar.




Det är verkligen något jag uppskattar med Björkås hantverkardag – en kombination av god mat, härlig stämning och möjligheten att upptäcka hantverk från duktiga kreatörer. Det blir en fin avslutning på helgen!

Inga kommentarer: