onsdag, augusti 28, 2024

En Tidig Start på En Lång Dag





första vänta på elverna


Det blev ingen vidare start på morgonen idag. Jag vaknade klockan 4 och kunde inte somna om, trots att jag verkligen behövde den extra sömnen. Låg där i mörkret och funderade på om jag hade glömt något viktigt för dagen. Våra elever är ute på olika aktiviteter idag, och en klass är till och med ute på vandring. Jag har lovat att möta upp dem längs vägen med lite välförtjänt mellanmål. Jag vet att de kommer att uppskatta det, men det hjälper inte när man känner sig som en zombie redan innan dagen har börjat.


Är det bara jag, eller händer det er också ibland? Att vakna mitt i natten med tankarna snurrande om allt som behöver göras? Det är verkligen utmattande, speciellt när det inte finns någon uppenbar lösning på varför man inte kan somna om. Man ligger där och försöker räkna får, tänka positiva tankar eller bara koppla av – men inget fungerar.


Trots den tröga starten blev det en ganska trevlig dag på jobbet. Eleverna var på gott humör, och det var roligt att se dem njuta av sina aktiviteter. Att få komma ut och röra på sig, särskilt när vädret tillåter, gör så mycket för deras energi och motivation. Det är precis vad de behöver efter en intensiv period av skolarbete.


Idag kommer dock bli en lång dag. Efter jobbet har vi styrelsemöte, och agendan är fortfarande inte riktigt färdig. Det är alltid något som behöver justeras eller läggas till i sista stund. Och som om det inte vore nog, har vi också en digital instruktion från förbundet som ska hållas innan mötet. Det blir en hel del att tänka på och att hålla reda på.


Jag hoppas på att få några minuter över mellan allt för att samla tankarna innan kvällens möte. Kanske till och med få i mig en kopp kaffe till, eller två, för att hålla energin uppe. Hoppas att ni har haft en bättre start på dagen än jag, och att ni får en fortsatt bra dag!

De blev härlig dag på jobbet

Inga kommentarer: