fredag, juli 19, 2024

Redan fredag - En annan dag finare när solen skiner


Snart är vistelsen slut, men vi har ännu en dag kvar att njuta av frukosten vid det dukade bordet. Idag ska vi hämta en släkting och åka till Värmskog för att äta räkmacka. Jag har det mycket trevligt just nu och väntar på att min älskade ska bli klar så vi kan resa iväg. Tyvärr kan vi inte använda cabben eftersom den är trasig och det finns inga delar till den.


Jag såg att en högskola anmäldes för diskriminering på grund av dyslexi och prover. Ni kan klicka på min länk och läsa vidare om universitetet som inte hanterar dyslexi korrekt. Jag fick också veta att om du gör en utredning i Danmark och går utbildningen i Norge så gäller inte intyget där. Stämmer detta? Vet ni något om det?


[Läs mer om anmälan mot Lunds universitet](https://www.sydsvenskan.se/artikel/student-med-dyslexi-anmaler-lunds-universitet-for-diskriminering/)

Inga kommentarer: