måndag, juli 08, 2024

H### Ännu en Semestervecka: Reflektioner och Förberedelser



Redan inne på den tredje semesterveckan i rad, och tiden bara springer iväg. Snart ska vi åka iväg igen, och jag hinner knappt fatta vad som händer. Idag ska vi åka hem för att packa om resväskorna. Det är svårt att planera vad man ska ha med sig med tanke på det otäcka vädret. Det får bli varma kläder istället för sommarkläder – tråkigt med den svenska sommaren.


Samtidigt har vi problem med att få till ordentliga planer. När vi väl är hemma tar vardagen snabbt över. Jag vet att jag kommer att sätta mig framför TV:n och titta på en film, men det får jag inte göra. Jag måste ta fram vädringsstången och hänga upp kläderna för att planera packningen inför resan. På så sätt kan jag se vad som faktiskt får plats i resväskan.


Ett tips jag fick från YouTube är att hänga upp kläderna på en vädringsstång för att lättare se vad man har och vad som får plats i väskan. Det har verkligen underlättat packningen.


Vi testade också en ny grötblandning som jag köpte från ett lokalt företag. Den smakade gott med lingon. Det blev en lång frukost med både kaffe och gröt.


På eftermiddagen åkte vi till vårt favoritgatukök och åt kebab – mums! Men nu är helgen slut, och vi måste börja fixa hemma igen.


---


Inga kommentarer: