lördag, juli 27, 2024

En dag i mitt liv: Rensa, plocka och träffa gamla bekanta





dag har jag ägnat mig åt att rensa och plocka, och jag har kastat bort en hel del saker. Snart kommer hemmet att kännas riktigt fint igen. 


Dagen började piggt. Jag tog bussen ner till stan för att handla. I mataffären stötte jag på en gammal elev som jobbar där, och vi hade ett mycket trevligt samtal.


Nu är det dags att laga mat. Idag bjuder jag på kålpudding med potatis och lingonsylt. Efter maten planerar vi att ta en liten tur och åka ut en sväng.


På kvällen tog vi oss tid att njuta av ett glas vin tillsammans. Vi  köpte färdig grillade fläskfilé och hade ugnspotatis peka med bearnaisesås och grönsaker. Efterrätten bestod av kaffe och glass, vilket var en perfekt avslutning på dagen. Tips: det röda vinet från Per Andersson passade perfekt till maten.


Efter middagen hade vi ett härligt balkonghäng. Det blev så mysigt och en perfekt avslutning på dagen.



Det känns bra att få saker gjort och samtidigt ha tid för trevliga möten och god mat. Hoppas ni har haft en lika produktiv och trevlig dag som jag!

Inga kommentarer: