onsdag, maj 01, 2024

Så blev min ledighet: En dag fylld med enkla nöjen och vardagssysslor

 

Ledigheten blev inte riktigt så avkopplande som jag hade tänkt mig. Jag kände mig trött och seg när jag vaknade på onsdag morgon. Men jag bestämde mig ändå för att stanna kvar hos min vän till middag. Vi åt pannbiff och potatis hemma hos henne, och det var trevligt att få umgås och prata lite.


På eftermiddagen fick jag skjuts hem och när jag kom tillbaka möttes jag av en diskhög som behövde tas hand om. Det var skönt att få det gjort och sedan kunde jag äntligen krypa ner i sängen och bara ta det lugnt.


Även om dagen kanske inte var fylld av spännande aktiviteter, så var det ändå skönt att få umgås med en vän och ta hand om lite vardagssysslor. Ibland är det de små sakerna som gör dagen lite ljusare. Nästa gång jag är ledig ska jag försöka planera in lite mer tid för mig själv, för att verkligen kunna koppla av och ladda upp inför kommande dagar.



Inga kommentarer: