måndag, april 29, 2024

En Vardag Fylld av Oväntade Svängar

 

Det är en ny vecka, och vi hoppas att våren snart ska göra sitt efterlängtade intåg. Men ibland tar vardagen oväntade svängar, som den här dagen när ett samtal vände upp och ner på allt.

Allt började lugnt, med en rutinundersökning och operation för hans katt som hade en juvertumör. Men plötsligt ringde telefonen och jag fick snabbt kasta mig på bussen för att skynda till henne. Det är sådana ögonblick som får mig att fundera över varför det inte finns jourveterinärer tillgängliga på kvällstid i vår region.

Vi skyndade oss till Blå Stjärnan i Göteborg, och tack vare deras snabba och professionella hjälp kunde vi få svar på hur min katt mådde och få de mediciner hon behövde. Trots den stressiga situationen var jag tacksam över att det fanns hjälp att få när det behövdes som mest.

Efter besöket på kliniken var både jag och hans katt hungriga, så vi stannade till på Ale Torg och åt en hamburgare för att stilla vår aptit efter allt som hade hänt.

Det är sådana här vardagsögonblick som påminner mig om vikten av att vara beredd på det oväntade och att uppskatta de små glädjeämnena, som en god måltid efter en lång och stressig dag. Nu ser jag fram emot att vår katt får den vård hon behöver och att vi kan fortsätta vår resa genom vardagens upp- och nedgångar tillsammans.



Inga kommentarer: