måndag, augusti 15, 2022

Ny vecka – måndag ny syn

 

Idag blir det på G med operation av mitt öga. Jag hade ju svårt att ta mig till och från sjukhuset, så jag fick resehjälp – sjukresor, heter det. Han kom och hämta mig här och sen hämta vi en äldre dam och han körde 8 km/h för fort vid en skola, så vi åkte in i en poliskontroll och han fick 2000 spänn i böter. Det är inte kul att få det på måndag morgon! Det är ju lätt hänt och jag berätta för honom att min x-krok också åkte fast för fortkörning, men då salade personalgruppen ihop till hans böter, så han slapp att betala det. De hade gjort lite dumt med hastighetskontrollen just där och satt upp fel skyltar och så där.

Jag fick opererat mig och det gick ju bra och så, men läkaren säger att jag inte behöver ha glasögon, men mitt brytningsfel på vänster öga är ju ännu inte helt all right. Så det känns lite konstigt att opererat bara ett öga. Bättre att pina mig bara en gång i stället för två. Jag kände att jag kunde stå ut och så.

Sen fick jag köpa mig ett par solglasögon, för det gick ju inte att gå i solen – 198 kr! Det har varit dyrt med mitt läkarutlåtande och alltihopa.

Sen gick jag ner och ringde för att få en tillbaka-taxi och då en dam från Komvux för 35 år sen. Det var synd om henne hon hade fått den jävla skiten med cancer. Det är tråkigt att höra.

Sen kom min taxi och vi hämta den andra damen och vi åkte hem samtidigt. Hon trodde inte att jag var så gammal och jag trodde inte hon var så gammal – hon var 90 år och nyopererad. Det var ju bra!

Jag blev lite trött och så när jag kom hem, så jag tog Fodora. Det är ju svindyrt, men jag tänkte att jag får ta det och äta, så jag får i mig någonting under kvällen. Sen låg jag bara i sängen och vilade mig, för jag tänkte att jag måste komma till jobbet dagen efter. Det blev en sån måndag för mig och det var skönt att få gjort, så jag kan se. Men jag har märkt att jag inte kan läsa på nära håll och jag ser inte på långt håll, jag ser bara lite grand. Så det är lite krångligt för mig just nu.

Ni får ha det så bra. Jag bara lämnar lite information till er!

Inga kommentarer: