tisdag, augusti 03, 2021

Det slutar på brandstationen museum

 Redan bara några dagar kvar av semestern. Jag träffade min goa väninna, och vi åkte in till stan. Så gick vi på konditoriet och tog oss varsin kaffe och en fralla. Men sextio spänn, jag tycker inte det är värt priset längre att gå på fik, det är billigare att ta en lunch i stället.

 Sen åkte jag hem och testade min järngryta, och stekte upp lite wokgrönsaker, och färdiggrillade Guldfågelns kycklingfiléer. Så hade jag i parmesan och vitlöks- crème fraiche. Det blev väldigt gott och smarrigt att äta. 

Sen kom min kära och älskade person och hämtade mig. Så vi tog oss en tur till Höljebacka brandstation. Där har dom väldigt gott fik och fina saker med brandbilar och till och med gjort i ordning en frisörsalong. Det är värt att åka dit. Det är denna månaden ut, tisdagseftermiddagar. Det kan jag varmt rekommendera, eller boka en tid med dem, Annika och Putte.

 Det blev det, och jag hoppade att följa med till en skrot i morgon, jag kände att jag har ingen lust med det. Fyra gubbar och en käring, nej vad ska jag med för? Så ni får ha det så bra så hörs vi!

Inga kommentarer: