onsdag, juli 28, 2021

loppisrum och semester

 Onsdag morgon. Vaknar på ett väldigt trevligt hotell, men det ligger i ett industriområde, och det ser ut som en lagerlokal. Men väldigt mysigt inuti, och perfekt frukost. Enkel frukost med yoghurt, ägg, kaffe och smörgåsar. Smarrigt och gott. Vi gick upp och åt frukosten, sen gick vi in och packade för en ny färd. Men spontanloppisarna verkar vara nedlagda för Covid19, det verkar inte vara så mycket öppet.

Bp macken

 Vi var i Harlösa, och där hade dom en gammal bensinmack BP, retro stod det, och det var väldigt fint, och mysigt att titta på gamla grejer. Det var några leksaker, som det var förr. Min styvfar jobbade på en sån mack när han var ung. Nu är vi på väg neråt mot Ystad, så får vi se vad vi hittar där nere. Sen ska vi bo i Sölvesborg, så får vi se hur vi far i morgon. Sen ska vi åka hem. Det var tur att jag har en så snäll väninna som är kattvakt för båda våra katter. Vi ska ge henne lite fina saker. Nu sitter jag i bilen och väntar på dom andra. Dom är inne på en spontanloppis som är öppen. Så jag har inte köpt något här. 

Vi for ut till olika spontanloppisar, och det fanns inte så mycket att titta på, men mina andra vänner fyndade lite grejer. Sen stannade vi helt spontant på en restaurang efter vägen. Det var en pizzeria. Men jag tog en schnitzel och lite grand till. Sen skulle vi fara till hotellet, Hanös Hus, Hällevik. Det är jättefint och jättetrevligt, men vi kom inte in på bokningstiden som vi skulle ha. Så en person tog ett annat rum, och en annan person tog deras rum, och vi hade inget. Tur att det var ett rum till ledigt, men det fanns ingen personal att ringa till, ingen svarar. Men det tog hus i helvete att dom fick fixa detta, klockan var ju nästan kvart i elva på kvällen. Men det enda pluset var ju att det fanns AC i hotellrummet. En liten lägenhet med en liten altan. Det här skulle jag kunna tänka mig att hyra lite längre, här var ju väldigt mysigt och trevligt! Men dom hade ju kodlås, och det var ju samma till alla nyckelskåpen, då kan ju vem som helst komma och ta rummet. Men ni får ha det så gott, så kanske jag kommer att berätta lite mer vad jag kommer att hitta på vägen.

Inga kommentarer: