fredag, juli 30, 2021

Du ska inte klaga på någon du inte känner

 Du vet hur jag har det idag, du vet att jag inte klarar mig att umgås med någon. Ibland måste jag sticka iväg eller kanske någon tror att jag är full  mitt på dagen. Jag är så uppblåst  och har ont de frågor om jag är gravid. Det tycker jag är illa att dom frågar när man är en äldre person.

Jag få tillbringa hel dag  hemma för att jag inte kan gå ut. Samt  Mår illa och Mat smakar inte gött. Hur ska vänner ändra  attityd när det vet att jag inte orkar. Inte ta mig varken till jobb eller umgås med någon. Det kännetecknas genom att jag är rädd för  att sticka iväg..  Det är många tillfällen som  avbryter fina stunder. 

Det är få som vet vad en kronisk sjukdom handlar om. Jag är den tredje i släkten som har detta problem. Därför vill jag upplysa om den svåra situationen som ingen ser eller förstår mig. Det finns många  egoistiska personer som inte förstår min situation.  Hur man  ska orka jobba och ha ett privatliv. Jag vet att många har  samma problem men  vågar inte prata om detta med vem som helst. Hoppas alla personer vågar prata om problemet  det är så vanligt att många svenskar har problem. Får man stressa  på jobbet och  hemma så blir det ännu värre med den här situationen för mig.


Inga kommentarer: