fredag, oktober 25, 2019

haspen på


Fredag, äntligen fredag! Fredag morgon, nu är det dags att åka till jobbet. Jag tror jag ställde om klockan 150 gånger i morse, men jag tänkte, nu är det sista dan, nu är det snart höstlov för våra barn. Det ska bli gott för dem att vara lediga en vecka och ta det lite lugnt. Det är bara att gilla läget.
När jag kom till jobbet i morse så kom jag inte in. Jag höll på och höll på, tur att jag har en kollega som är lika morgonpigg som mig. Vet ni vad jag hade gjort, jag hade tagit min hemtagg till tvättstugan och försökt komma in med, men det gick inte, det var ju helt hopplöst! Men så kan det gå när haspen är på – man får skylla på att det är fredag morgon och att man är lite seg i kolan.

Men jag slutar vid tvåtiden idag. Det ska bli gott att komma hem, jag ska bli bjuden på middag i helgen. Så nu sitter jag och försöker beställa mat via ICA Jätten så jag får det hemskickat, det kostar bara hundra spänn. Så slipper jag bära i mina jävla trappor jag hatar, det är jobbigt. Men det ska jag försöka i alla fall, och då kommer det på måndag en stor matkasse, så slipper jag bära dem upp.

Fredag är det nu och det är helg – det ska bli gott! 

Jag åkte fram och tillbaka med bussen, för jag skulle hämta ut mina nya glasögon. Sen kom min särbo och hämtade mig. Jag fick packa ihop mina nattkläder och toalettsaker och allt sånt. Han bjöd mig på ryggbiff med klyftpotatis och egengjord kantarellsås och grönsaker till. Det var väldigt gott! Och gott vin till det! Det var allmänt mysigt och trevligt. Helt underbart! Jag trodde inte att det skulle bli något på den här fredagen, för han brukar jobba sen. Det blev en god kväll, mysigt och underbart!

Min särbo fixa lite fredagsmys 

 Och nu till veckan blir det renoveringen hemma, så det blir väldigt gott. Så ni får ha en trevlig helg, så hörs vi!


Inga kommentarer: