fredag, april 28, 2017

Upptaring

Hej kära bloggare!
Det var länge sen jag bloggade, jag har inte haft tid. Det har varit stressigt, så det har inte blivit så mycket. Jag har haft fullt upp, både på jobbet och hemma. 
Jag fick lite styrka av när Carl-Phillip pratade på Arbetsförmedlingens -Se kraften – det var ett väldigt fint tal. Det började så här:
Ingen människa är sin diagnos eller sin funktionsnedsättning. Jag tror att alla i det här rummet skriver under på det
Vi vet att varje människa är en individ, med sin unika uppsättning av styrkor och utmaningar.
Ändå är det så många människor med funktionsnedsättningar – synliga eller osynliga – som upplever att de sorteras bort. Som kommer till arbetsmarknaden och möts av en stängd dörr, eller ett artigt ”tack men nej tack”.
Varför är det så?.
Han var så bra, när han prata om funktionshinder och jag blev så glad. Alla fungerar inte på arbetsmarknaden, men vissa kanske kommer kunna göra något i livet och träna sig och komma in i arbetslivet. Det är viktigt att få det sociala samspelet och umgås med andra. Vissa vill ju inte göra det heller, men man kan ju försöka.
Jag blev så glad när jag fick höra det!
Mitt arbeta har rullat igång, som skolansvarig för biblioteket och det är himla kul! Man ser individer – vad de behöver och inte behöver. 
Jag har fått tillstånd att låna ut talböcker – talbokstillstånd – det är så kul och jag hoppas att eleverna kommer, så man kan ge dem hjälpen i framtiden och de får med bokstäver, ord och sammanhang. Det får man om man läser mycket och får igång läslusten och allt det goa och härliga! 
Nu får ni ha en trevlig Valborg och jag ska ta det ganska lugnt. Jag kanske ska fira min kära mor på hennes 73-års dag. Tiden går fort och man vet ju inte hur länge människor finns kvar i livet heller. Men jag ska åka till Värmland denna helgen och det ska bli så kul! 
Ha det så gott!

Inga kommentarer: