söndag, november 01, 2015

Upp ned helg

I fredags träffade jag en god vän och vi åt på Thai Sing Bar och hade allmänt trevligt. Sen var jag hemma hos kontrollanten och åt pizza med henne och det var allmänt trevlig. Gubben var ute och åkte – som vanligt. 
Lördags morgon, vi grejade hemma och gjorde massor med saker. Han fixa upp en spegel och det blev kanonbra att få gjort det. 
Han balla ur med dansen och jag känner mig jävligt besviken, ledsen och frustrerad och alltihopa. Jag hade sett fram emot att höra på ”Date” och ”Fagerströms dansband”, men det blev inget med det. Så jag kröp ner tidigt i sängen och la mig.
På söndagen började jag riva och dona i klädkammaren. Och sen var vi och handlade, vilket jag var tvungen att göra. Senare när jag skulle iväg, så när jag gick ut så var fanskapet min bil borta. Jag trodde jag skulle explodera! Jag fick ringa till min sambo ”Var fan är min bil?! Var är den?” Då hade pojken tagit den och tagit för givet att jag inte behöver den. Jag tycker att det är en jävligt stor skam! 
Jag gick i alla fall på spinningen och spinna och jag tänkte att någon kunde säkert hjälpa mig att ta mig hem. Men jag fick gå hem. Det var inte alls kul att promenera hem efter ett spinningpass! 
När jag kom hem slängde jag ihop en Silviakaka och när den var färdig och klar till fredagsfikat på jobbet. Sen tittade jag på ”Veckans brott”. 
Ingen rolig helg överhuvudtaget. Bara grinigt och gnälligt och det är jobbigt. 
Ni får ha det så gott, så hörs vi!

Inga kommentarer: