torsdag, augusti 20, 2015

ny start för många

Torsdag morgon: Nu är många barn förväntansfulla för att starta skolan på många skolor idag. Och många vill inte gå till skolan. Jag tycker synd om de barnen som har problem och inte vågar komma.
Idag ska vi ha en lite annorlunda skolstart. I eftermiddag ska hela stan, alla barn, springa tillsammans. En skoljogging för hela stans skolor. Ja, det är inte alla som kanske kommer att klara av och göra detta, men vi hoppas på att kunna göra det bästa av situationen.
Det är gott väder i alla fall redan nu. Det är fint, solen skiner och jag sitter redan på jobbet här och tar det lite lugnt. Ska försöka komma igång med lite olika saker. Men det blir som det blir idag.
Och idag kommer min diskmaskin. Oj vad jag har längtat! Vi köpte ju en ny nu för våran pajade här i helgen. En Asko med 3 fack på och den tror jag blir bättre att köra grejor i. Den kommer att sluka ganska mycket. Det ska bli jättekul och jag hoppas att den kommer i tid idag också. Mellan 4 och 9 på kvällen kommer dom och kör hem den. Den var lite dyr tycker jag, men det får gå.
Ni får ha en trevlig dag!


Inga kommentarer: