måndag, augusti 31, 2015

Det är en grej att se på framemot

Igår blev det bara den där sysslan som man är tvungen att göra när man bor i egen lägenhet. Jag gjorde städning och så där. Lite tråkigt. Gubben var iväg och hjälpte en kompis med bilen. Sen var han så gullig och kom hem med pizza till oss med ananaskebab. Det var ju ännu godare, smakade väldigt gott.

Sen försökte jag baka bröd. Jag köpte en färdig påse på konditoriet och gjorde det här brödet. Men jag tror fasen jag kan slå ihjäl någon med detta brödet. Jag tror jag läste fel – 3 deciliter tycker jag låter väldigt lite till baket. Men så är det man lär sig av misstagen. Det blir och göra nya försök.

Nu är det måndag igen. Vart tar helgerna vägen? Det går så snabbt och fort och man får springa iväg. Upp tidigt på morgonen. Men nu har vi någonting och se fram emot. Först, på onsdag på Bergagården är det veteranbilsträff. Om vädret håller så ska vi gå på det. Regnar det så kommer det väl inte så många bilar på sista gången som utställning av bilarna finns. Vi får se. Och sen på lördag så är det skördefesten på Herrestad. Det ser jag fram emot. Mor Carins ostkaka är väldigt god. Så att den ska jag köpa. Ni får ha det så gott, så hörs vi.

Inga kommentarer: