onsdag, maj 27, 2015

Larmet går

Onsdag, mitt i veckan, ut till bilen, jag ska ta bilen idag. Jag trycker på knappen, centrallåset, och då kommer det igång det förbaskade larmet! Vrida på låset eller vad ska jag göra? Så fick jag tyst på det, och så började jag köra hundra meter, larmet igång igen! Jag fick ringa till gubben och fråga var dosan är till larmet. För han har inaktiverat detta larmet, så det ska fasen inte igång över huvud taget. Men han kom tillbaka så snällt och så fick vi tyst på billarmet igen. Det var ju gott det, men man får ju panik när det tjuter klockan kvart i sju på morgonen hemma, det är inte kul. Men jag körde småvägar in till stan, för jag vågade inte köra ut på fyrtiofemman. Jag tänkte att om larmet kommer igång och det blinkar överallt så undrar dom väl vad jag sysslar med. Det är lite friidrottstävlingar idag mot alla här i stan. Det är intressant, och det är härligt väder! Vi får se vad som händer och sker, jag ska in till hörcentralen och hämta lite hjälpmedel och sånt idag, får vi se om det funkar på jobbet, jag får testa. Men ni får ha en trevlig dag i det här fina vädret som vi har!


Ja, den här dagen har gått åt helskotta för mig! Jag kom på fel dag och fel helt och hållet. Jag åkte över en mil och kom dit på fel dag och fel tid! Ja, att välja rätt dag och rätt tid, det är väl typiskt mig när jag har dyslexi. Det var inte meningen att det skulle bli så med audionomen.
Sen var jag på bilåtervinningen och skulle köpa ett avgassystem till min ”sprut-i-bang-bang”. Typiskt – det fanns inte det heller. Varför lägger de ut saker som inte finns på plats?
Ingenting har gått rätt för mig idag – jag blir snart skogstokig. Det känns motigt och jävligt!
Jag tog i alla fall bilen och tog mig mod och köra. Det blir bättre och bättre för varje dag.
Nu ska jag ner till kontoret i vår bostadsrättsförening. Vi får se hur det blir där, blir det fel där med, så går jag och lägger mig! För då orkar jag inte mer!
När jag kom hem här, så har skyddet för MC:n blåst bort, den finns ingenstans. Det är inget som blir rätt idag. Bilen spökade i morse också.
Jag ska ta med hundvakt… nej, vad säger jag, kattvakten! Jag ska ta kattvakten med ner till slussen och ta en glass i eftermiddag.

Jag känner att jag måste göra något. Jag behöver egentligen städa och göra fint till jag ska ha mina tantkompisar här. Vi ska ha tantkväll här på fredag, så jag behöver få lite ordningen.
Ni får ha det så bra! 


Inga kommentarer: