söndag, maj 17, 2015

❤️ Knåpa ihop lite om helg ❤️




Helgen har gått väldigt fort. När han kom hem på onsdagen så hade jag köpt lite pizza. Så testade vi nytt rosévin. Jag tyckte det var väldigt gott. Jag ska lägga ut namnet på det sen. Jag kommer inte ihåg vadden hette nu. Sen hade jag fått tips av en annan kollega om en passionsfruktsdryck. Den var också god. Sen satt vi och såg på TV och slöade och tog det lite lugnt.
På torsdagen så var han och mekade med min bil och jag gjorde matbröd. Jag hade i grahamsmjöl, rågsikt och vetemjöl. Jag gjorde tre limpor på det. Så hade jag i sirap och brödkrydda. Det blev faktiskt bra. Jag blev förvånad att jag kunde göra detta. Jag är så dålig på att läsa recept men detta hittade jag på helt och hållet själv.
Sen åt vi faktiskt pommes frites och korv. Vi kom hem och fixade det. Så gjorde jag några nya kakor med kondenserad mjölk i. Det var smördegskakor som skulle flyta ut och bli stora. Och sen skulle det klickas ur och spritsas i, i det här hålet. Nej, det blev inte så, men dom var goda ändå. 
Sen på fredagen kom hans kompis och vi hade frukost här. Vi hade vitt bröd och så hade jag slängt ihop sockerkaka på morgonen. Vi satt och åt hade allmänt trevligt. Så åkte dom iväg och hämtade cabben och besiktade bägge bilarna. Och jag var med pojken ute en sväng. 
Så jag fick köpt kattsand och var ut på Överby och gick runt. Jag fick tag i min stickade tröja så jag blev helnöjd och jätteglad. 
Sen hem och duscha och göra i ordning sig. Vi var på Pitcher och åt buffé för 109 kronor. För det fick vi hamburgare, tacos och pulled pork. Så vi tog oss en öl och satt och åt där och hade det allmänt gott. Det var härligt och komma ut och äta.
På lördagen åkte vi runt och plockade upp lite saker och härjade med det. Så köpte jag mig ett par nya MC-stövlar och en bilstereo för 100 spänn. Det var himla bra ljud i den faktiskt, så att det blir väldigt bra.
Sen gjorde jag min Gardafisksoppa, den tycker han är väldigt god. Men jag hade i potäter i den, den här gången. Den ligger på bloggen här också. Han dammsög och städade och jag lagade mat. Det var en bra fördelning, för mina handleder klarar inte så mycket.
Han åkte iväg här under helgen och mekade flera gånger om. 
Idag, nu är det sista dan på helgen, söndag och allting så faktiskt har jag gjort en söndagsstek på skinkstek med lite lök och morötter i. Jag stekte den och sen fick den puttra i två timmar. Så gjorde jag köttfärssås och frös in, så vi har under veckan också att äta. Så det blir ju bra. Så fick jag stolleryck och bakade kanelbullar, en 60 stycken här också. Jag har grejat och donat hela helgen och bakat. Och det är faktiskt riktigt roligt och få göra såna här saker. Denna helgenbara ”vlopp” så är den borta! Jag fattar inte vart den tog vägen.
Idag på kvällen satt vi och tittade på en film från 2003 ”Rånarna” med Persbrand. Det var himla bra att kunna få titta på den. 
Och på lördagen satt vi och såg på ”Taken 3”. Den var ju rå och såhär också. Vi har gjort ganska mycket den här helgen. Han har bara jobbat och mekat och jag har fått gjort lite nöjessaker. Ni får ha en trevlig kväll!




Inga kommentarer: